Οι απρόκλητες επιθέσεις με πέτρες κατά των αστικών λεωφορείων 701 και 704 επί της οδού Παπάγου στο Καματερό τις προηγούμενες εβδομάδες ανάγκασαν το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ να αιτηθεί τροποποίηση των δρομολογίων, αλλάζοντας την αφετηρία και το τέρμα των δύο γραμμών που συνδέουν την περιοχή με τον σταθμό Μετρό της Ανθούπολης και τους Αγίους Αναργύρους αντίστοιχα, προκειμένου να μην τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια επιβατών και οδηγών.
Όπως εξηγεί στο iefimerida.gr ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ Κωνσταντίνος Σιορίκης, τις προηγούμενες δύο εβδομάδες σημειώθηκαν συνολικά 14 επιθέσεις από αγνώστους, με τις 12 εξ αυτών μάλιστα να λαμβάνουν χώρα ενώ στα οχήματα υπήρχαν επιβάτες: «Στο σύνολο τους οι επιθέσεις σημειώθηκαν μετά τις 6.00 το απόγευμα, όταν νύχτωνε, καθώς και τα ξημερώματα, όταν ξεκινούσαν τα πρώτα δρομολόγια της ημέρας. Ως συνδικάτο αναγκαστήκαμε μετά από αυτά τα περιστατικά βίας να προχωρήσουμε σε αλλαγές των δρομολογίων και πλέον, μετά τις 6.00 το απόγευμα τα δρομολόγια έχουν νέα αφετηρία και τέρμα σε σημεία που δεν είναι απαραίτητη η διέλευση τους από την οδό Παπάγου».
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα θραύσματα των τζαμιών και οι πέτρες από τύχη δεν χτύπησαν κάποιον εκ των επιβαινόντων, ωστόσο «τα περιστατικά αυτά έχουν κάνει τους οδηγούς να αποφεύγουν να αναλάβουν υπηρεσία στις εν λόγω γραμμές».
Οι γραμμές 701 και 704, πάντως, δεν είναι οι μοναδικές που κρύβουν κινδύνους για επιβάτες και οδηγούς. Στο σύνολο τους τα λεωφορεία που εξυπηρετούν περιοχές της Δυτικής Αττικής χαρακτηρίζονται ως «υψηλής επικινδυνότητας»: «Στα τοπικά λεωφορεία του Μενιδίου, όπως το 727, στις γραμμές Α10 και Β10 που συνδέουν το Μενίδι με το κέντρο της Αθήνας, στο Β12 που συνδέει τα Άνω Λιόσια με το κέντρο και στο 735 που ξεκινάει από το Ζεφύρι και καταλήγει στα Κάτω Πατήσια, έχουν επίσης καταγραφεί βίαια περιστατικά, κυρίως επεισόδια μεταξύ τοξικομανών.»
Προκειμένου να επιστρέψει η κανονικότητα στις γραμμές 701 και 704 το συνδικαλιστικό όργανο των οδηγών του ΟΑΣΑ πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους της δημοτικής Αρχής Αγίων Αναργύρων – Καματερού, του οικείου Αστυνομικού Τμήματος αλλά και της διοίκησης του Οργανισμού. Κατά τη συνάντηση οι οδηγοί έλαβαν τη διαβεβαίωση ότι θα ενισχυθεί τόσο ο φωτισμός στα σημεία των επιθέσεων όσο και η αστυνομική παρουσία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεσματικής διαχείρισης αντίστοιχων προβλημάτων, σύμφωνα με τον κ. Σιορίκη, αποτελεί ο Δήμος Φυλής στα όρια του οποίου (συγκεκριμένα στο Ζεφύρι) είχαν στο παρελθόν σημειωθεί ανάλογα περιστατικά αλλά κατόπιν συνεννόησης με τους αρμόδιους φορείς πάρθηκαν δραστικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης των περιπολιών, με αποτέλεσμα οι επιθέσεις κατά λεωφορείων να εκλείψουν.
Εξάλλου, πρόθεση των εργαζομένων είναι να θέσουν το ζήτημα της ασφάλειας και στην επικείμενη συνάντηση τους με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
«Η λύση πρέπει να είναι άμεση καθώς μιλάμε για λαϊκές γειτονιές οι κάτοικοι των οποίων επιλέγουν καθημερινά τα αστικά λεωφορεία για τη μετακίνηση τους από και προς τους τόπους εργασίας τους και δεν έχουμε την ‘πολυτέλεια’ να τους στερήσουμε ένα αναγκαίο για τη ζωή τους δημόσιο αγαθό. Είναι εξαιρετικά στενάχωρο το γεγονός ότι αναγκαζόμαστε να τροποποιούμε ή να ματαιώνουμε δρομολόγια σε περιοχές με αυξημένη ανεργία λόγω ανασφάλειας. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο εκάστοτε οδηγός είναι επιφορτισμένος τόσο με τη δική του ασφάλεια όσο και με αυτή των επιβατών και του οχήματος. Δυστυχώς όμως οι ελλείψεις ακόμα και σε οχήματα είναι τεράστιες. Πολλά αμαξοστάσια θυμίζουν νεκροταφεία λεωφορείων και αυτός είναι άλλος ένας παράγοντας που δυσχεραίνει την αποστολή μας για γρήγορη, αξιόπιστη και φθηνή δημόσια συγκοινωνία», καταλήγει ο κ. Σιορίκης.
iefimerida
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου