Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου σχετικά με την πυρκαγιά στο πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, κατέθεσε στην Εισαγγελεία του Αρείου Πάγου σήμερα ο Χανιώτης πραγματογνώμονας Γοργίας Ψυλλάκης, αναζητώντας ποινικές ευθύνες για την παρολίγο τραγωδία.
Στο έγγραφο που κοινοποιείται αποκλειστικά στο zarpanews.gr, γίνεται εκτενής αναφορά στο χρονικό του επεισοδίου και ζητείται περαιτέρω διερεύνηση ως προς τον τρόπο που εκδηλώθηκε και εξαπλώθηκε αργότερα η φωτιά στο πλοίο, που παρότι δεν υπήρξαν απώλειες σε ανθρώπινο επίπεδο, οι υλικές φθορές στο εμπόρευμα, τα οχήματα αλλά και το ίδιο το “Ελ.Βενιζέλος” είναι τεράστιες.
Ο κ. Ψυλλάκης επισημαίνει ότι με βάσει και την σύντομη προϊστορία σε πλοία της εταιρείας που την τελευταία 6ετία έχουν εκδηλώσει φωτιά εν πλω (λεπτομέρειες παρακάτω), ζητά την άμεση διερεύνηση ως προς την ετοιμότητα και λειτουργικότητα των συστημάτων ασφαλείας των πλοίων για άμεσα δράση σε τέτοιες περιπτώσεις, ενώ διερωτάται γιατί δεν πραγματοποιούνται -ως οφείλονται από το νόμο- οι απαραίτητοι και διεξοδικοί έλεγχοι στο εμπόρευμα που φορτώνεται στα οχηματαγωγά-επιβατηγά πλοία.
Μάλιστα σύμφωνα με τα όσα εκτιμά ο Χανιώτης πραγματογνώμονας, “η φωτιά στο πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” η οποία θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ναυτική τραγωδία ενδεχομένως δεν ήταν τυχαία, ενώ υπάρχουν αναφορές σε πόλεμο συμφερόντων που είναι σε εξέλιξη”.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως “είναι η τρίτη φορά σε χρονικό διάστημα μικρότερο των έξι ετών που εκδηλώνεται πυρκαγιά στους χώρους γκαράζ ιδιόκτητων ή μισθωμένων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων της “ΑΝΕΚ Lines”.
Οι δύο προηγούμενες ήταν:
i.”NORMAN ATLANTIC” επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο με 474 περίπου επιβαίνοντες – ναυτική τραγωδία τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο γκαράζ με πολλούς νεκρούς και αγνοούμενους (ίδια περίπου περίπτωση με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”) και
ii. “ΚΡΗΤΗ – 2″ επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο με 200 συνολικά επιβαίνοντες στο οποίο εκδηλώθηκε μεγάλη φωτιά στο γκαράζ στις 19 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 23.30 μ.μ. ενώ αυτό προσέγγιζε το λιμάνι της Πάτρας.”
i.”NORMAN ATLANTIC” επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο με 474 περίπου επιβαίνοντες – ναυτική τραγωδία τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 από πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο γκαράζ με πολλούς νεκρούς και αγνοούμενους (ίδια περίπου περίπτωση με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”) και
ii. “ΚΡΗΤΗ – 2″ επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο με 200 συνολικά επιβαίνοντες στο οποίο εκδηλώθηκε μεγάλη φωτιά στο γκαράζ στις 19 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 23.30 μ.μ. ενώ αυτό προσέγγιζε το λιμάνι της Πάτρας.”
Τέλος, ο πιστοποιημένος εκτιμητής-πραγματογνώμονας τελειώνει με τα ζητούμενα που θέτει προς διερεύνηση στη μηνυτήρια αναφορά προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, αναφέροντας εκτός των άλλων:
“Ως μέτοχος της εταιρείας ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. “ΑΝΕΚ LINES”, έχοντας έννομο συμφέρον, καθόσον όλα τα ανωτέρω (γεγονότα, ενέργειες κλπ.) στιγματίζουν αρνητικά την εταιρεία, δημιουργούν ανασφάλεια και εύλογα ερωτηματικά στο επιβατικό κοινό, μεγάλο ποσοστό του οποίου θα προτιμήσει άλλο μέσο ή εταιρεία για το ταξίδι του, ζητώ να διερευνηθεί άμεσα:
- Γιατί τα συστήματα οπτικής παρακολούθησης που είναι εγκατεστημένα στους χώρους οχημάτων Ε/Γ-Ο/Γ δεν κατέστησαν εφικτό να συντελέσουν και να συνδράμουν στον έγκαιρο εντοπισμό της υπ΄ όψιν πυρκαγιάς (εν τη γενέσει) πριν αυτή εξαπλωθεί .
- Εάν η υπ΄όψιν πυρκαγιά εκδηλώθηκε ή μη σε χρόνο ανεκτέλεστης περιπολίας στους χώρους των γκαράζ (fire patrol). Η τήρηση ή μη των οδηγιών της υπ΄αριθμ. 05/2012 Εγκυκλίου ISM της πλοιοκτήτριας εταιρείας με θέμα την λήψη προληπτικών μέτρων για την αποφυγή και αντιμετώπιση πυρκαγιάς και η οποία αναφέρεται στην ανάγκη επαυξημένων περιπολιών για συνεχή επιτήρηση των χώρων οχημάτων, με σκοπό τον έγκαιρο εντοπισμό πυρκαγιάς ο οποίος εξασφαλίζει τον απαραίτητο χρόνο για την αποτελεσματική καταπολέμησή της προτού αναπτυχθεί.
- H επάρκεια ή μη απαιτούμενων ελέγχων για αποφυγή εισόδου, παραμονής κλπ στους χώρους των γκαράζ τρίτων ατόμων ( τρομοκρατών , λαθρεπιβατών κλπ) .
- Εάν ο εξοπλισμός των ψυγείων φορτηγών που αφορά στη λειτουργία της ψυκτικής τους εγκατάσταa`σης εντάσσεται ή μη , σε υποχρεωτικό καθεστώς περιοδικών ελέγχων και πιστοποιήσεων , έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία τους κατά τη μεταφορά με πλοία . Διαχωρισμός ή μη των φορτηγών ψυγείων από τα φορτηγά γενικού φορτίου στους χώρους των γκαράζ με τήρηση αποστάσεων ασφαλείας μεταξύ των οχημάτων.
- Εάν και κατά πόσον η εκδηλωθείσα στις 28.08.2018 και ώρα 23:45 μ.μ. φωτιά στο γκαράζ νούμερο 3 με τα φορτηγά, στο πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Χανιά μπορεί να οφείλεται σε δολιοφθορά ή τρομοκρατική ενέργεια, αφού είναι η τρίτη φορά σε χρονικό διάστημα μικρότερο των έξι ετών που τα καράβια της ΑΝΕΚ Lines “αρπάζουν φωτιά μεσοπέλαγα…”
Ζητώ να καταλογιστούν ποινικές ευθύνες -αν διαπιστωθεί ότι υφίστανται- σ΄ αυτούς που με ενέργειες ή πράξεις τους (η φωτιά στο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος” θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ναυτική τραγωδία) φέρονται να έχουν διαπράξει σοβαρά ποινικά αδικήματα, προξενώντας ζημιές στους μετόχους της εταιρείας “ΑΝΕΚ Lines” και θέτοντας αντιμέτωπους με σοβαρούς κινδύνους επιβάτες κλπ.”
zarpanews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου