Τη διερεύνηση της χρηματοδότησης από το ελληνικό δημόσιο του νοτίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 και αν αυτή η χρηματοδότηση εμπίπτει στο άρθρο 107 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ε.Ε. (βάσει του οποίου απαγορεύονται οι ενισχύσεις από κρατικούς πόρους σε έργα και δράσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό), ζητάει από την Επίτροπο Ανταγωνισμού, κ. Margrethe Vestager ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος και ανεξάρτητος βουλευτής, Νίκος Νικολόπουλος.
Σε επιστολή του προς την Επίτροπο, ο κ. Νικολόπουλος σημειώνει μεταξύ άλλων πως η σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών προβλέπει μεταξύ άλλων ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει αποκλειστικά το κόστος της κατασκευής του νοτίου τμήματος, ύψους 300.000.000 ευρώ και ότι η σχετική χρηματοδότηση θα καταβάλλεται ανά τρίμηνο. Ωστόσο, το ανωτέρω τίμημα και οι συγκεκριμένοι συμβατικοί όροι που ισχύουν για την ανάθεση της κατασκευής του νοτίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, δεν προβλεπόταν στην Σύμβαση Τροποποίησης αλλά ορίστηκαν με την από 14.12.2016 νεότερη συμφωνία που επήλθε κατόπιν διαπραγμάτευσης ανάμεσα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Παραχωρησιούχο, δηλαδή μετά την σύναψη της Σύμβασης Τροποποίησης, γεγονος που επί της ουσίας συνιστά ανάθεση νέας σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο, για την οποία θα έπρεπε να έχουν τηρηθεί οι ισχύουσες διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων, κάτι που δεν συνέβη.
«Ως εκ τούτου, η υπουργική απόφαση για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, όπως και η μεταγενέστερη της Σύμβασης Τροποποίησης συμφωνία ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο, θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ενδελεχούς εξέτασης από την Επιτροπή, ώστε να διαπιστωθεί εάν έχουν ως αποτέλεσμα την χορήγηση κρατικής ενίσχυσης προς τον Παραχωρησιούχο, η οποία απαγορεύεται με βάση το άρθρο 107, παράγραφος 1 ΣΛΕΕ» σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος
Ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος θέτει υπόψη της Επιτρόπου επίσης ότι η σύναψη της Τροποποιητικής Σύμβασης αποτελεί αντικείμενο εκκρεμούς προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας με βάση το γεγονός ότι η ανάθεσή της δεν ήταν συμβατή με τους κανόνες περί δημοσίων συμβάσεων, καθώς αποτελούσε την ανάθεση νέας δημόσιας σύμβασης, κυρίως ενόψει σημαντικού αριθμού ουσιωδών τροποποιήσεων του αντικειμένου και κρίσιμων όρων και, ως εκ τούτου, της οικονομικής ισορροπίας της Αρχικής Σύμβασης.
«Όπως έχουμε πληροφορηθεί, το αποτέλεσμα είναι ότι για το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 που είχε συμφωνημένο κόστος 400 εκατομμυρίων ευρώ, το Ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη καταβάλει ποσό ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ» αναφέρει.
Παράλληλα, ρωτάει την κ. Vestager, μήπως η Επιτροπή έχει ήδη προβεί σε εξέταση της σχετικής υπουργικής απόφασης και αν ναι, ποια είναι η άποψη και η απόφασή της
«Είμαστε βέβαιοι αξιότιμη Επίτροπε ότι εκτιμάτε απολύτως την έντονη ανησυχία που εκφράζεται με την παρούσα επιστολή μας και που διακατέχει όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου για να αναληφθεί κάθε μέτρο που αποσκοπεί στην πλήρη διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των δημόσιων πόρων, ιδίως με δεδομένη την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας μας. Θα είμαστε επομένως υπόχρεοι για την άμεση απάντησή σας και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση σε σχέση με τα ανωτέρω θεωρείτε ως απαραίτητη» καταλήγει ο κ. Νικολόπουλος.
Με αφορμή την επιστολή, ο Νίκος Νικολόπουλος, σχολίασε: «Είναι μάλλον η ώρα, να ασχοληθεί και η Ε.Ε. με αυτές, τις τουλάχιστον περίεργες αναθέσεις και τροποποιήσεις συμβάσεων που τελικά… μετατρέπουν τον τζίτζικα σε αηδόνι για τα δημόσια έργα και τον ελληνικό λαό. Δεκαετίες τώρα, δίνω μάχες εντός Βουλής για να καθαρίσει το καθεστώς των έργων, που δυστυχώς συνεχίζει να μυρίζει. Πρόσφατα, μέσα στον Αύγουστο, έσκασε η βόμβα που αφορά στο μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο της σύγχρονης Ελλάδος. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εκμεταλλευόμενη την περίοδο, μάλλον δεν ήθελε να πάρει μεγάλη δημοσιότητα το πολύχρονο ”φαγοπότι” του καρτέλ των εργολάβων, όπως και να έχει όμως το αδιαμφισβήτητο γεγονός χαροποιεί και δικαιώνει όσους πάλεψαν κάτω από άνισες συνθήκες για να επιβληθούν πρόστιμα ύψους 80 εκ. ευρώ σε εταιρείες, που κέρδισαν παράνομα μερικά δισεκατομμύρια στην πλάτη της χρεωκοπημένης Ελλάδος.
Προσωπικά, νιώθω περήφανος γιατί εν μέσω πολιτικο - οικονομικών συμπληγάδων, που ήθελαν να συνθλίψουν τον κοινοβουλευτικό μου ρόλο, έδωσα και εγώ την μάχη για να φτάσουμε επιτέλους στην επιβολή των προστίμων. Όμως, ίσως υπάρχουν ακόμα κερκόπορτες. Ο αρμόδιος Υπουργός φέρεται να προχωρά σε απευθείας ανάθεση στον Γ. Περιστέρη για την εργολαβία του τμήματος του Λαμία – Ξυνιάδα (Ε-65), «χαρίζοντας» 310 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή δεν θα γίνει δημοπράτηση – διαγωνισμός, με αποτέλεσμα το δημόσιο να χάσει 160 εκατομμύρια ευρώ, από την έκπτωση του 50%, που θα μπορούσε να λάβει, εφόσον είχε προχωρήσει σε διαγωνισμό (όπως συνέβη με τις προσφορές Καλογρίτσα). Όμως, ο φτωχοποιημένος Ελληνικός λαός ήδη νιώθει και «κερατάς και ζημιωμένος» για το 1.7 δις ευρώ, για τον δρόμο Κορίνθου – Πατρών-Πύργου, που 10 χρόνια «παγώνει» και «ξεπαγώνει», όπως συνέβη και στον Ε-65 και στην Εγνατία Οδό και, και, και…. με αποτέλεσμα το κόστος ανά χιλιόμετρο του εθνικού δικτύου, να ξεκινά από τα 6.8 εκ. και να φτάνει στα 10 εκ. ευρώ. Και έχει δικαίωμα να μάθει, αλλά και να αμυνθεί. Ας μπει στην μέση λοιπόν η Ε.Ε. όπως φέρεται να έχει κάνει με την επέκταση των συμβάσεων του αεροδρομίου της Αθήνας αλλά και της Αττικής Οδού. Και να δούμε τι θα πει και η Ευρώπη…».
newpost
Σε επιστολή του προς την Επίτροπο, ο κ. Νικολόπουλος σημειώνει μεταξύ άλλων πως η σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών προβλέπει μεταξύ άλλων ότι το Δημόσιο αναλαμβάνει αποκλειστικά το κόστος της κατασκευής του νοτίου τμήματος, ύψους 300.000.000 ευρώ και ότι η σχετική χρηματοδότηση θα καταβάλλεται ανά τρίμηνο. Ωστόσο, το ανωτέρω τίμημα και οι συγκεκριμένοι συμβατικοί όροι που ισχύουν για την ανάθεση της κατασκευής του νοτίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, δεν προβλεπόταν στην Σύμβαση Τροποποίησης αλλά ορίστηκαν με την από 14.12.2016 νεότερη συμφωνία που επήλθε κατόπιν διαπραγμάτευσης ανάμεσα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Παραχωρησιούχο, δηλαδή μετά την σύναψη της Σύμβασης Τροποποίησης, γεγονος που επί της ουσίας συνιστά ανάθεση νέας σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο, για την οποία θα έπρεπε να έχουν τηρηθεί οι ισχύουσες διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων, κάτι που δεν συνέβη.
«Ως εκ τούτου, η υπουργική απόφαση για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, όπως και η μεταγενέστερη της Σύμβασης Τροποποίησης συμφωνία ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο, θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ενδελεχούς εξέτασης από την Επιτροπή, ώστε να διαπιστωθεί εάν έχουν ως αποτέλεσμα την χορήγηση κρατικής ενίσχυσης προς τον Παραχωρησιούχο, η οποία απαγορεύεται με βάση το άρθρο 107, παράγραφος 1 ΣΛΕΕ» σημειώνει ο κ. Νικολόπουλος
Ο πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος θέτει υπόψη της Επιτρόπου επίσης ότι η σύναψη της Τροποποιητικής Σύμβασης αποτελεί αντικείμενο εκκρεμούς προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας με βάση το γεγονός ότι η ανάθεσή της δεν ήταν συμβατή με τους κανόνες περί δημοσίων συμβάσεων, καθώς αποτελούσε την ανάθεση νέας δημόσιας σύμβασης, κυρίως ενόψει σημαντικού αριθμού ουσιωδών τροποποιήσεων του αντικειμένου και κρίσιμων όρων και, ως εκ τούτου, της οικονομικής ισορροπίας της Αρχικής Σύμβασης.
«Όπως έχουμε πληροφορηθεί, το αποτέλεσμα είναι ότι για το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65 που είχε συμφωνημένο κόστος 400 εκατομμυρίων ευρώ, το Ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη καταβάλει ποσό ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ» αναφέρει.
Παράλληλα, ρωτάει την κ. Vestager, μήπως η Επιτροπή έχει ήδη προβεί σε εξέταση της σχετικής υπουργικής απόφασης και αν ναι, ποια είναι η άποψη και η απόφασή της
«Είμαστε βέβαιοι αξιότιμη Επίτροπε ότι εκτιμάτε απολύτως την έντονη ανησυχία που εκφράζεται με την παρούσα επιστολή μας και που διακατέχει όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου για να αναληφθεί κάθε μέτρο που αποσκοπεί στην πλήρη διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των δημόσιων πόρων, ιδίως με δεδομένη την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας μας. Θα είμαστε επομένως υπόχρεοι για την άμεση απάντησή σας και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση σε σχέση με τα ανωτέρω θεωρείτε ως απαραίτητη» καταλήγει ο κ. Νικολόπουλος.
Με αφορμή την επιστολή, ο Νίκος Νικολόπουλος, σχολίασε: «Είναι μάλλον η ώρα, να ασχοληθεί και η Ε.Ε. με αυτές, τις τουλάχιστον περίεργες αναθέσεις και τροποποιήσεις συμβάσεων που τελικά… μετατρέπουν τον τζίτζικα σε αηδόνι για τα δημόσια έργα και τον ελληνικό λαό. Δεκαετίες τώρα, δίνω μάχες εντός Βουλής για να καθαρίσει το καθεστώς των έργων, που δυστυχώς συνεχίζει να μυρίζει. Πρόσφατα, μέσα στον Αύγουστο, έσκασε η βόμβα που αφορά στο μεγαλύτερο οικονομικό σκάνδαλο της σύγχρονης Ελλάδος. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εκμεταλλευόμενη την περίοδο, μάλλον δεν ήθελε να πάρει μεγάλη δημοσιότητα το πολύχρονο ”φαγοπότι” του καρτέλ των εργολάβων, όπως και να έχει όμως το αδιαμφισβήτητο γεγονός χαροποιεί και δικαιώνει όσους πάλεψαν κάτω από άνισες συνθήκες για να επιβληθούν πρόστιμα ύψους 80 εκ. ευρώ σε εταιρείες, που κέρδισαν παράνομα μερικά δισεκατομμύρια στην πλάτη της χρεωκοπημένης Ελλάδος.
Προσωπικά, νιώθω περήφανος γιατί εν μέσω πολιτικο - οικονομικών συμπληγάδων, που ήθελαν να συνθλίψουν τον κοινοβουλευτικό μου ρόλο, έδωσα και εγώ την μάχη για να φτάσουμε επιτέλους στην επιβολή των προστίμων. Όμως, ίσως υπάρχουν ακόμα κερκόπορτες. Ο αρμόδιος Υπουργός φέρεται να προχωρά σε απευθείας ανάθεση στον Γ. Περιστέρη για την εργολαβία του τμήματος του Λαμία – Ξυνιάδα (Ε-65), «χαρίζοντας» 310 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή δεν θα γίνει δημοπράτηση – διαγωνισμός, με αποτέλεσμα το δημόσιο να χάσει 160 εκατομμύρια ευρώ, από την έκπτωση του 50%, που θα μπορούσε να λάβει, εφόσον είχε προχωρήσει σε διαγωνισμό (όπως συνέβη με τις προσφορές Καλογρίτσα). Όμως, ο φτωχοποιημένος Ελληνικός λαός ήδη νιώθει και «κερατάς και ζημιωμένος» για το 1.7 δις ευρώ, για τον δρόμο Κορίνθου – Πατρών-Πύργου, που 10 χρόνια «παγώνει» και «ξεπαγώνει», όπως συνέβη και στον Ε-65 και στην Εγνατία Οδό και, και, και…. με αποτέλεσμα το κόστος ανά χιλιόμετρο του εθνικού δικτύου, να ξεκινά από τα 6.8 εκ. και να φτάνει στα 10 εκ. ευρώ. Και έχει δικαίωμα να μάθει, αλλά και να αμυνθεί. Ας μπει στην μέση λοιπόν η Ε.Ε. όπως φέρεται να έχει κάνει με την επέκταση των συμβάσεων του αεροδρομίου της Αθήνας αλλά και της Αττικής Οδού. Και να δούμε τι θα πει και η Ευρώπη…».
newpost
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου