Κατά της Περιφέρειας Αττικής στρέφεται ο εργοληπτικός σύνδεσμος τεχνικών εταιρειών ΣΑΤΕ, με αφορμή την απόφασή της να απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για τα έργα αποκατάστασης της Αθηνών -Θηβών συνολικού ύψους 19,75 εκ. ευρώ.
Ο ΣΑΤΕ σε επιστολή που απέστειλε τις προηγούμενες μέρες στην κ. Ρένα Δούρου και υπογράφουν ο Πρόεδρος κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας κ. Ανδρέας Γερακάκης, επικαλείται τις αντίξοες συνθήκες στην αγορά των δημοσίων έργων τα τελευταία 8 χρόνια, υποστηρίζοντας ότι ο αριθμός των επτά εταιρειών που προσκλήθηκαν για το έργο είναι περιορισμένος. Τονίζει επίσης ότι η Περιφέρεια δεν έλαβε υπόψη ως πρόσθετα στοιχεία στην πρόσκληση την εξειδίκευση, την εντοπιότητα και την ετοιμότητα των εταιρειών και ότι επέλεξε τις προσκαλούμενες εταιρείες με ηλεκτρονική κλήρωση από κατάλογο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής.
Η πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης από την Περιφέρεια Αττικής βγήκε στις 25 Απριλίου και αφορούσε τις εταιρείες, ΤΕΚΑ ΑΕ, Εργοτέμ ΑΤΕ, Ελτέργα ΑΕ, Μεσόγειος ΑΕ, Θαλής Περιβαλλοντικές Υπηρεσίες, Μηχανική Περιβάλλοντος και Μετρό ΑΤΕ.
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η προφορική διαπραγμάτευση θα διεξαγόταν στις 27 Απριλίου και οι εταιρείες έχουν ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 7η Μαίου. Η αποσφράγιση των προσφορών έχει οριστεί για τις 11 Μαίου.
Πέραν των όσων υπογραμμίζει η επιστολή του ΣΑΤΕ, τα μέλη του συνδέσμου εξαπολύουν πύρινα βέλη και για τις επιλογές της Περιφέρειας, υποστηρίζοντας ότι καμία από τις εταιρείες που προσκλήθηκαν δεν διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία σε έργα οδοποιίας. Για παράδειγμα, η ΤΕΚΑ ΑΕ με κύκλο εργασιών 2,9 εκ. ευρώ, το 2016, εμφανίζεται να μην έχει εκτελέσει αντίστοιχο έργο τα τελευταία 15 χρόνια. Κανένα έργο δεν έχει υλοποιήσει και η Εργοτέμ με τζίρο 20,8 εκ. ευρώ το 2016 όπως και η Μέτρο ΑΤΕ, αναφέρουν στο ΣΑΤΕ. Η τελευταία εμφανίστηκε σε έργο της ΕΥΔΑΠ (φράγμα Ραμπεντώσας), με την οποία συγκρούστηκε στα δικαστήρια αλλά επήλθε συμβιβασμός, με ικανοποίηση απαιτήσεων ύψους 3,4 εκ. ευρώ (διεκδικούσε 8,6 εκ. ευρώ).
Για την Ελτέργα, σημειώνουν ότι είναι η μετεξέλιξη της εταιρείας φωτοβολταϊκών “Σκάλα Μελιγαλά ΑΕ”, η οποία μετά την απόσχιση του κατασκευαστικού κλάδου της εταιρείας ΤΕΧΝΕΡΓΑ ΑΕ (σ.σ εταιρεία που έχει αιτηθεί προστασία βάσει του πτωχευτικού κώδικα) και την απορρόφησή του από αυτή, έχει πάρει πτυχίο από το υπουργείο Υποδομών το τελευταίο διάστημα.
Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες το αντικείμενό τους είναι περισσότερο στην κατασκευή περιβαλλοντικών έργων (π.χ ΧΥΤΑ, βιολογικών καθαρισμών κ.α).
Σύμφωνα με την πρόσκληση, το έργο θα υλοποιηθεί για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από την κακοκαιρία του περασμένου Νοεμβρίου στην περιοχή της Μάνδρας και να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η βελτίωση της χάραξης και η διαπλάτυνση της Αθηνών- Θηβών και η αποκατάσταση των φθορών στο υφιστάμενο τμήμα από Νέα Ζωή Μάνδρας έως Αγία Σωτήρα.
Όπως αναφέρεται, η Περιφέρεια Αττικής προγραμματίζει άμεσα διαγωνισμό για την άρση της επικινδυνότητας της υφιστάμενης οδού, σύμφωνα με την επικαιροποιημένη μελέτη για την οποία υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Η Περιφέρεια επικαλείται λόγους ανωτέρας βίας και επίσπευση των εργασιών του τεχνικού αντικειμένου με σύντμηση του χρονοδιαγράμματος σε 10 μήνες αντί εύλογου διαστήματος 28 μηνών.
newmoney
Ο ΣΑΤΕ σε επιστολή που απέστειλε τις προηγούμενες μέρες στην κ. Ρένα Δούρου και υπογράφουν ο Πρόεδρος κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας κ. Ανδρέας Γερακάκης, επικαλείται τις αντίξοες συνθήκες στην αγορά των δημοσίων έργων τα τελευταία 8 χρόνια, υποστηρίζοντας ότι ο αριθμός των επτά εταιρειών που προσκλήθηκαν για το έργο είναι περιορισμένος. Τονίζει επίσης ότι η Περιφέρεια δεν έλαβε υπόψη ως πρόσθετα στοιχεία στην πρόσκληση την εξειδίκευση, την εντοπιότητα και την ετοιμότητα των εταιρειών και ότι επέλεξε τις προσκαλούμενες εταιρείες με ηλεκτρονική κλήρωση από κατάλογο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής.
Η πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης από την Περιφέρεια Αττικής βγήκε στις 25 Απριλίου και αφορούσε τις εταιρείες, ΤΕΚΑ ΑΕ, Εργοτέμ ΑΤΕ, Ελτέργα ΑΕ, Μεσόγειος ΑΕ, Θαλής Περιβαλλοντικές Υπηρεσίες, Μηχανική Περιβάλλοντος και Μετρό ΑΤΕ.
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η προφορική διαπραγμάτευση θα διεξαγόταν στις 27 Απριλίου και οι εταιρείες έχουν ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 7η Μαίου. Η αποσφράγιση των προσφορών έχει οριστεί για τις 11 Μαίου.
Πέραν των όσων υπογραμμίζει η επιστολή του ΣΑΤΕ, τα μέλη του συνδέσμου εξαπολύουν πύρινα βέλη και για τις επιλογές της Περιφέρειας, υποστηρίζοντας ότι καμία από τις εταιρείες που προσκλήθηκαν δεν διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία σε έργα οδοποιίας. Για παράδειγμα, η ΤΕΚΑ ΑΕ με κύκλο εργασιών 2,9 εκ. ευρώ, το 2016, εμφανίζεται να μην έχει εκτελέσει αντίστοιχο έργο τα τελευταία 15 χρόνια. Κανένα έργο δεν έχει υλοποιήσει και η Εργοτέμ με τζίρο 20,8 εκ. ευρώ το 2016 όπως και η Μέτρο ΑΤΕ, αναφέρουν στο ΣΑΤΕ. Η τελευταία εμφανίστηκε σε έργο της ΕΥΔΑΠ (φράγμα Ραμπεντώσας), με την οποία συγκρούστηκε στα δικαστήρια αλλά επήλθε συμβιβασμός, με ικανοποίηση απαιτήσεων ύψους 3,4 εκ. ευρώ (διεκδικούσε 8,6 εκ. ευρώ).
Για την Ελτέργα, σημειώνουν ότι είναι η μετεξέλιξη της εταιρείας φωτοβολταϊκών “Σκάλα Μελιγαλά ΑΕ”, η οποία μετά την απόσχιση του κατασκευαστικού κλάδου της εταιρείας ΤΕΧΝΕΡΓΑ ΑΕ (σ.σ εταιρεία που έχει αιτηθεί προστασία βάσει του πτωχευτικού κώδικα) και την απορρόφησή του από αυτή, έχει πάρει πτυχίο από το υπουργείο Υποδομών το τελευταίο διάστημα.
Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες το αντικείμενό τους είναι περισσότερο στην κατασκευή περιβαλλοντικών έργων (π.χ ΧΥΤΑ, βιολογικών καθαρισμών κ.α).
Σύμφωνα με την πρόσκληση, το έργο θα υλοποιηθεί για να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από την κακοκαιρία του περασμένου Νοεμβρίου στην περιοχή της Μάνδρας και να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η βελτίωση της χάραξης και η διαπλάτυνση της Αθηνών- Θηβών και η αποκατάσταση των φθορών στο υφιστάμενο τμήμα από Νέα Ζωή Μάνδρας έως Αγία Σωτήρα.
Όπως αναφέρεται, η Περιφέρεια Αττικής προγραμματίζει άμεσα διαγωνισμό για την άρση της επικινδυνότητας της υφιστάμενης οδού, σύμφωνα με την επικαιροποιημένη μελέτη για την οποία υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Η Περιφέρεια επικαλείται λόγους ανωτέρας βίας και επίσπευση των εργασιών του τεχνικού αντικειμένου με σύντμηση του χρονοδιαγράμματος σε 10 μήνες αντί εύλογου διαστήματος 28 μηνών.
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου