Σχέδιο απαξίωσης και διάλυσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) «με ενέργειες, πράξεις και παραλείψεις των διοικήσεων των ΕΛΤΑ και των Ταχυμεταφορών, που υπονομεύουν την εταιρεία», καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ).
Τέτοιες ενέργειες, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣΤ κ. Γιώργο Βασιλόπουλο, έχουν καταγραφεί από το Μάιο και μετά, με τα ΕΛΤΑ να έχουν πλέον σημαντική μείωση εσόδων και να οδηγούνται σε ζημιές για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Ήδη, τα ΕΛΤΑ πέρασαν και πάλι στο «κόκκινο» το 2015, με τις ζημιές του Ομίλου να ανέρχονται μετά από φόρους στα 10,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 3,2 εκατ. το 2014.
Οι «μαύρες τρύπες» των εσόδων, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, προέρχονται από την «Καθολική Υπηρεσία» την οποία τα ΕΛΤΑ παρέχουν χωρίς να αποζημιώνονται, από την απώλεια μεγάλων πελατών (όπως είναι η διακίνηση της αλληλογραφίας της ΕΥΔΑΠ και των διαβατηρίων Ελληνικής Αστυνομίας), αλλά και από τις ανεξόφλητες οφειλές δημοσίου-ιδιωτών.
Σωρευτικά, η αποζημίωση που δεν έχει καταβληθεί στα ΕΛΤΑ για την «Καθολική Υπηρεσία» για τα έτη 2013-15 ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ (50 εκατ. ετησίως), ενώ και τα «φέσια» ιδιωτών και δημοσίου φτάνουν στα 150 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας έτσι μια «μαύρη τρύπα» 300 εκατ. ευρώ στον οργανισμό.
Η μείωση των εσόδων, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ρευστότητα των ΕΛΤΑ, δεδομένου ότι καταγράφεται τεράστια σμίκρυνση και στα ίδια κεφάλαιά τους. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, η Περιφέρεια Αττικής απέστειλε στον οργανισμό σχετική ειδοποίηση, επισημαίνοντας τον κίνδυνο αποκλεισμού των ΕΛΤΑ από τους δημόσιους διαγωνισμούς.
Τα ΕΛΤΑ, το 2009, είχαν κύκλο εργασιών 570 εκατ., ενώ φέτος ο τζίρος τους θα κυμανθεί κοντά στα 260 εκατ. ευρώ. Ήδη, στο εννιάμηνο του 2016, οι ζημιές ανήλθαν στα 4 εκατ. ευρώ, με την προϋπόθεση της καταβολής της αποζημίωσης για την «Καθολική Υπηρεσία», ενώ στην περίπτωση που δεν συμβεί αυτό, οι ζημιές θα εκτιναχθούν στα 37 εκατ. ευρώ.
«Τη στιγμή που εμείς εκπληρώνουμε κανονικά όλες τις υποχρεώσεις μας, από το Σουφλί μέχρι τη Γαύδο και με τεράστιο κόστος, λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας της χώρας (εκατοντάδες κατοικημένα νησιά και τεράστιους ορεινούς όγκους), η Πολιτεία προβάλει χίλια δύο εμπόδια για να μην καταβάλει την αποζημίωση που βάσει νόμου δικαιούνται τα ΕΛΤΑ», ανέφερε ο κ. Βασιλόπουλος, καταγγέλλοντας τους χειρισμούς του υπουργείου Μεταφορών και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Παράλληλα, η ΠΟΣΤ επιτέθηκε και στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, κατηγορώντας την ότι τον Ιούνιο, εν μέσω τουριστικής περιόδου, ανέστειλε την απογευματινή και τη Σαββατιάτικη λειτουργία 60 ταχυδρομικών καταστημάτων στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε αρκετούς τουριστικούς προορισμούς στην ηπειρωτική χώρα και στα νησιά. Μόνο από την ενέργεια αυτή μειώθηκαν δραματικά τα έσοδα και οι πελάτες των ΕΛΤΑ, ενώ εκχωρήθηκε ζωτικός χώρος στους ανταγωνιστές.
«Έχουμε φτάσει στο Δεκέμβριο και η προσωρινή αναστολή, σύμφωνα με τα λεγόμενα της διοίκησης, κοντεύει να γίνει μόνιμη, καθώς από τα 60 καταστήματα το διευρυμένο ωράριο έχει επανέλθει μόνο τα 35», ανέφερε ο κ. Βασιλόπουλος.
Επίσης, ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ κατηγόρησε τις διοικήσεις των ΕΛΤΑ και των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» για την απώλεια του διαγωνισμού για τα διαβατήρια της ΕΛ.ΑΣ., πριν καν ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, λόγω παραλείψεων στα νομιμοποιητικά έγγραφα, καταγγέλλοντας, μάλιστα, «προσπάθεια δόλιας υφαρπαγής του έργου των Ταχυμεταφορών από υπεργολάβο, με αθέμιτες και αδιαφανείς διαδικασίες».
tovima
Τέτοιες ενέργειες, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣΤ κ. Γιώργο Βασιλόπουλο, έχουν καταγραφεί από το Μάιο και μετά, με τα ΕΛΤΑ να έχουν πλέον σημαντική μείωση εσόδων και να οδηγούνται σε ζημιές για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Ήδη, τα ΕΛΤΑ πέρασαν και πάλι στο «κόκκινο» το 2015, με τις ζημιές του Ομίλου να ανέρχονται μετά από φόρους στα 10,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 3,2 εκατ. το 2014.
Οι «μαύρες τρύπες» των εσόδων, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, προέρχονται από την «Καθολική Υπηρεσία» την οποία τα ΕΛΤΑ παρέχουν χωρίς να αποζημιώνονται, από την απώλεια μεγάλων πελατών (όπως είναι η διακίνηση της αλληλογραφίας της ΕΥΔΑΠ και των διαβατηρίων Ελληνικής Αστυνομίας), αλλά και από τις ανεξόφλητες οφειλές δημοσίου-ιδιωτών.
Σωρευτικά, η αποζημίωση που δεν έχει καταβληθεί στα ΕΛΤΑ για την «Καθολική Υπηρεσία» για τα έτη 2013-15 ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ (50 εκατ. ετησίως), ενώ και τα «φέσια» ιδιωτών και δημοσίου φτάνουν στα 150 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας έτσι μια «μαύρη τρύπα» 300 εκατ. ευρώ στον οργανισμό.
Η μείωση των εσόδων, σύμφωνα με την ΠΟΣΤ, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ρευστότητα των ΕΛΤΑ, δεδομένου ότι καταγράφεται τεράστια σμίκρυνση και στα ίδια κεφάλαιά τους. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, η Περιφέρεια Αττικής απέστειλε στον οργανισμό σχετική ειδοποίηση, επισημαίνοντας τον κίνδυνο αποκλεισμού των ΕΛΤΑ από τους δημόσιους διαγωνισμούς.
Τα ΕΛΤΑ, το 2009, είχαν κύκλο εργασιών 570 εκατ., ενώ φέτος ο τζίρος τους θα κυμανθεί κοντά στα 260 εκατ. ευρώ. Ήδη, στο εννιάμηνο του 2016, οι ζημιές ανήλθαν στα 4 εκατ. ευρώ, με την προϋπόθεση της καταβολής της αποζημίωσης για την «Καθολική Υπηρεσία», ενώ στην περίπτωση που δεν συμβεί αυτό, οι ζημιές θα εκτιναχθούν στα 37 εκατ. ευρώ.
«Τη στιγμή που εμείς εκπληρώνουμε κανονικά όλες τις υποχρεώσεις μας, από το Σουφλί μέχρι τη Γαύδο και με τεράστιο κόστος, λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας της χώρας (εκατοντάδες κατοικημένα νησιά και τεράστιους ορεινούς όγκους), η Πολιτεία προβάλει χίλια δύο εμπόδια για να μην καταβάλει την αποζημίωση που βάσει νόμου δικαιούνται τα ΕΛΤΑ», ανέφερε ο κ. Βασιλόπουλος, καταγγέλλοντας τους χειρισμούς του υπουργείου Μεταφορών και της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Παράλληλα, η ΠΟΣΤ επιτέθηκε και στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, κατηγορώντας την ότι τον Ιούνιο, εν μέσω τουριστικής περιόδου, ανέστειλε την απογευματινή και τη Σαββατιάτικη λειτουργία 60 ταχυδρομικών καταστημάτων στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε αρκετούς τουριστικούς προορισμούς στην ηπειρωτική χώρα και στα νησιά. Μόνο από την ενέργεια αυτή μειώθηκαν δραματικά τα έσοδα και οι πελάτες των ΕΛΤΑ, ενώ εκχωρήθηκε ζωτικός χώρος στους ανταγωνιστές.
«Έχουμε φτάσει στο Δεκέμβριο και η προσωρινή αναστολή, σύμφωνα με τα λεγόμενα της διοίκησης, κοντεύει να γίνει μόνιμη, καθώς από τα 60 καταστήματα το διευρυμένο ωράριο έχει επανέλθει μόνο τα 35», ανέφερε ο κ. Βασιλόπουλος.
Επίσης, ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ κατηγόρησε τις διοικήσεις των ΕΛΤΑ και των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» για την απώλεια του διαγωνισμού για τα διαβατήρια της ΕΛ.ΑΣ., πριν καν ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, λόγω παραλείψεων στα νομιμοποιητικά έγγραφα, καταγγέλλοντας, μάλιστα, «προσπάθεια δόλιας υφαρπαγής του έργου των Ταχυμεταφορών από υπεργολάβο, με αθέμιτες και αδιαφανείς διαδικασίες».
tovima
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου