Κατά του πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφύλων τάχθηκε ο εισηγητής, κατά τη διάρκεια της σημερινής συζήτησης στον Άρειο Πάγο, ζητώντας να κριθεί ανυπόστατος ο γάμος του ομόφυλου ζευγαριού στην Τήλο, στις αρχές Ιουνίου του 2008.
Ο αρεοπαγίτης εισηγητής τόνισε ότι δεν είναι νοητός ο γάμος των δύο ομοφυλόφιλων ανδρών, συμφωνώντας με την απόφαση του Εφετείου Δωδεκανήσου που είχε κρίνει μη νόμιμο (ανυπόστατο) τον γάμο αυτό. Κατά της εφετειακής απόφασης άσκησε αναίρεση το ομόφυλο ζευγάρι η οποία συζητήθηκε στο Πολιτικό Τμήμα του Ανωτάτου Πολιτικού Δικαστηρίου.
Ο αρεοπαγίτης εισηγητής της υπόθεσης υποστήριξε ότι από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και από την ισχύουσα νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτός ο πολιτικός γάμος μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών. Επικαλέστηκε μάλιστα σειρά λόγων μεταξύ των οποίων:
1) υπό το νομικό καθεστώς του Αστικού Κώδικα (Α.Κ.), θεωρείται αυτονόητη η διαφορετικότητα των φύλλων των νεονύμφων και ο Α.Κ. αντιλαμβάνεται το γάμο μόνο μεταξύ ετεροφύλων. Η δε αναφορά των διατάξεων του Α.Κ. πλέον, σε «συζύγους» και «μελονύμφους», ουδόλως οδηγεί στο συμπέρασμα ότι έγινε για να καταδείξει ότι εφεξής «αναγνωρίζει» πολιτικό γάμο και μεταξύ ομοφύλων, αλλά μάλλον ότι υιοθετήθηκε αυτή η φρασεολογία για λόγους νομοτεχνικούς,
2) από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα (ΔΣΑΠΑ), δεν συνάγεται καταλυτικό επιχείρημα υπέρ της αναγνώρισης πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφύλων, αφού και εκεί διακρίνονται τα δύο φύλα.
Τέλος, ο εισηγητής επισήμανε ότι κατόπιν όλων αυτών είναι αναγκαία η θέσπιση με ρητή νομοθετική διάταξη του γάμου μεταξύ ομοφύλων.
Ο Άρειος Πάγος επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του το ερχόμενο έτος.
zougla
Ο αρεοπαγίτης εισηγητής τόνισε ότι δεν είναι νοητός ο γάμος των δύο ομοφυλόφιλων ανδρών, συμφωνώντας με την απόφαση του Εφετείου Δωδεκανήσου που είχε κρίνει μη νόμιμο (ανυπόστατο) τον γάμο αυτό. Κατά της εφετειακής απόφασης άσκησε αναίρεση το ομόφυλο ζευγάρι η οποία συζητήθηκε στο Πολιτικό Τμήμα του Ανωτάτου Πολιτικού Δικαστηρίου.
Ο αρεοπαγίτης εισηγητής της υπόθεσης υποστήριξε ότι από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και από την ισχύουσα νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτός ο πολιτικός γάμος μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών. Επικαλέστηκε μάλιστα σειρά λόγων μεταξύ των οποίων:
1) υπό το νομικό καθεστώς του Αστικού Κώδικα (Α.Κ.), θεωρείται αυτονόητη η διαφορετικότητα των φύλλων των νεονύμφων και ο Α.Κ. αντιλαμβάνεται το γάμο μόνο μεταξύ ετεροφύλων. Η δε αναφορά των διατάξεων του Α.Κ. πλέον, σε «συζύγους» και «μελονύμφους», ουδόλως οδηγεί στο συμπέρασμα ότι έγινε για να καταδείξει ότι εφεξής «αναγνωρίζει» πολιτικό γάμο και μεταξύ ομοφύλων, αλλά μάλλον ότι υιοθετήθηκε αυτή η φρασεολογία για λόγους νομοτεχνικούς,
2) από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα (ΔΣΑΠΑ), δεν συνάγεται καταλυτικό επιχείρημα υπέρ της αναγνώρισης πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφύλων, αφού και εκεί διακρίνονται τα δύο φύλα.
Τέλος, ο εισηγητής επισήμανε ότι κατόπιν όλων αυτών είναι αναγκαία η θέσπιση με ρητή νομοθετική διάταξη του γάμου μεταξύ ομοφύλων.
Ο Άρειος Πάγος επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του το ερχόμενο έτος.
zougla
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου