Φόρους-«φωτιά» καλούνται να πληρώσουν το 2017 οι κάτοχοι εταιρικών αυτοκινήτων, καθώς το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπει τη ριζική αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της παροχής σε είδος οχήματος.
Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου όποιο εταιρικό αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων από 12.000 ευρώ και άνω ο κάτοχός του θα πληρώνει φόρο!
Ωστόσο στο άρθρο διευκρινίζεται ότι το ποσοστό της φορολογίας θα αυξάνει ανάλογα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων του εταιρικού οχήματος αλλά και θα μειώνεται λόγω παλαιότητας.
Δηλαδή όσο πιο ακριβό είναι ένα εταιρικό αυτοκίνητο τόσο υψηλότερος θα είναι ο φόρος.
Ειδικότερα για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 0 έως 12.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 4%.
Εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 12.000 ευρώ.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 12.001 έως 17.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 7%.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 17.001 έως 20.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 14%.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 20.001 έως 25.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 18%.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 25.001 ευρώ και άνω το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 22%.
Αντίθετα η αξία της παραχώρησης του εταιρικού οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
0-2 έτη καμία μείωση
3-5 έτη μείωση 10%
6-9 έτη μείωση 25%
Από 10 έτη και πάνω μείωση 50%.
Τώρα όσον αφορά στη μείωση της φορολογίας λόγω παλαιότητας να επισημάνουμε πως σχεδόν όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα με μακροχρόνια μίσθωση δεν μισθώνονται για πάνω από 3-5 χρόνια οπότε ο όρος παλαιότητα δεν ευσταθεί…
Ειδικότερα στο άρθρο 100 αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Ορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης οχήματος από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, με εξαίρεση τους φορείς γενικής κυβέρνησης, προς εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο, η οποία υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων αυξανομένης όσο αυξάνεται αυτή και μειούμενης όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος.
Η εξαίρεση των οχημάτων που παραχωρούνται με ΛΤΠφ έως 12.000 ευρώ, ωφελεί κυρίως τα χαμηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που τους έχουν παραχωρηθεί μικρής αξίας οχήματα. Είναι αυτονόητο ότι η διάταξη αυτή δεν καταλαμβάνει τα επαγγελματικά οχήματα.
Με αυτόν τον τρόπο υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης η επιβάρυνση του εργαζόμενου θα ανταποκρίνεται περισσότερο στο πραγματικό όφελος που λαμβάνει από τη χρήση του οχήματος σε ετήσια βάση».
enikonomia
Ειδικότερα σύμφωνα με όσα αναγράφονται στο άρθρο 100 του πολυνομοσχεδίου όποιο εταιρικό αυτοκίνητο έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων από 12.000 ευρώ και άνω ο κάτοχός του θα πληρώνει φόρο!
Ωστόσο στο άρθρο διευκρινίζεται ότι το ποσοστό της φορολογίας θα αυξάνει ανάλογα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων του εταιρικού οχήματος αλλά και θα μειώνεται λόγω παλαιότητας.
Δηλαδή όσο πιο ακριβό είναι ένα εταιρικό αυτοκίνητο τόσο υψηλότερος θα είναι ο φόρος.
Ειδικότερα για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 0 έως 12.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 4%.
Εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 12.000 ευρώ.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 12.001 έως 17.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 7%.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 17.001 έως 20.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 14%.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 20.001 έως 25.000 ευρώ το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 18%.
- Για εταιρικό αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής Προ Φόρων από 25.001 ευρώ και άνω το ποσοστό που θα βεβαιώνεται ως επιπλέον εισόδημα ανέρχεται σε 22%.
Αντίθετα η αξία της παραχώρησης του εταιρικού οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
0-2 έτη καμία μείωση
3-5 έτη μείωση 10%
6-9 έτη μείωση 25%
Από 10 έτη και πάνω μείωση 50%.
Τώρα όσον αφορά στη μείωση της φορολογίας λόγω παλαιότητας να επισημάνουμε πως σχεδόν όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα με μακροχρόνια μίσθωση δεν μισθώνονται για πάνω από 3-5 χρόνια οπότε ο όρος παλαιότητα δεν ευσταθεί…
Ειδικότερα στο άρθρο 100 αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Ορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης οχήματος από φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, με εξαίρεση τους φορείς γενικής κυβέρνησης, προς εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο, η οποία υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων αυξανομένης όσο αυξάνεται αυτή και μειούμενης όσο αυξάνεται η παλαιότητα του οχήματος.
Η εξαίρεση των οχημάτων που παραχωρούνται με ΛΤΠφ έως 12.000 ευρώ, ωφελεί κυρίως τα χαμηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που τους έχουν παραχωρηθεί μικρής αξίας οχήματα. Είναι αυτονόητο ότι η διάταξη αυτή δεν καταλαμβάνει τα επαγγελματικά οχήματα.
Με αυτόν τον τρόπο υπολογισμού της αξίας της παραχώρησης η επιβάρυνση του εργαζόμενου θα ανταποκρίνεται περισσότερο στο πραγματικό όφελος που λαμβάνει από τη χρήση του οχήματος σε ετήσια βάση».
enikonomia
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου