Nέες προσλήψεις ατόμων για καθαριότητα και φύλαξη με ειδικές συμβάσεις - τύπου γαλέρας - προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Εργασίας που κατατέθηκε την Τετάρτη στο σχέδιο νόμου για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Σύμφωνα με την τροπολογία όλες οι υπηρεσίες του υπ. Εργασίας, τα ασφαλιστικά ταμεία καθώς και άλλα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου που εποπτεύονται από αυτό μπορούν με υπουργική απόφαση - κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων - για τις ανάγκες καθαριότητας και φύλαξης των κτιρίων ευθύνης τους να συνάπτουν ατομικές συμβάσεις μίσθωσης έργου ή παροχής υπηρεσιών μέχρι τις 31.12.2017.
Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν ότι πρόκειται για μια πρόχειρη λύση μέχρι να προσδιοριστούν οι ανάγκες του υπουργείου υποστηρίζοντας ότι τουλάχιστον παρακάμπτει τους εργολάβους που άφηναν ανασφάλιστες τις καθαρίστριες.
Η τροπολογία ορίζει ανώτατο όριο της χρηματικής αντιπαροχής κάθε ατομικής σύμβασης τη συνολική ανά φυσικό πρόσωπο ετήσια αμοιβή που θα ελάμβανε ένας μόνιμος υπάλληλος του αντίστοιχου κλάδου στον ίδιον φορέα που έχει προσληφθεί προσφάτως, συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών.
Οι συμβάσεις που συνεχίζουν να υπογράφονται εδώ και ένα χρόνο προβλέπουν συνδυασμό τριών καθεστώτων εργασίας σε συσκευασία ενός - κοινώς αχταρμάς. Δηλαδή η αμοιβή των υπαλλήλων θα βασίζεται στο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου, αλλά οι υπάλληλοι θα πληρώνονται με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών που σημαίνει φόρος 20% και απόδοση ΦΠΑ αλλά θα ασφαλίζονται στο ΙΚΑ αντί στον ΟΑΕΕ. Ο καθαρός μισθός που μένει στο πορτοφόλι είναι 400 έως 450 ευρώ για 6ωρη απασχόληση. Οι συμβάσεις δεν προβλέπουν επιδόματα, ωράριο και άδειες ενώ αναγράφεται ρητά ότι το σύνολο της μικτής αμοιβής δε θα υπερβαίνει το μισθό που ελάμβανε ο απασχολούμενος όταν εργαζόταν υπό τον ιδιώτη εργολάβο σε συνεργείο καθαρισμού.
Υπενθυμίζεται ότι οι καθαρίστριες του υπουργείου Εργασίας είχαν μείνει για μήνες απλήρωτες καθώς η πάρεδρος είχε αρχικά αρνηθεί να εγκρίνει εντάλματα πληρωμής, χαρακτηρίζοντας τις συμβάσεις ως μη σύννομες.
Όπως τονίζεται στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας η ρύθμιση επιβάλλεται για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, καθώς τα ποσά που λάμβαναν οι απασχολούμενοι στην καθαριότητα και τη φύλαξη από τις εταιρείες που τους απασχολούσαν ήταν δυσανάλογα των υπηρεσιών που παρείχαν και του ωραρίου εργασίας τους. Παράλληλα, υποστηρίζεται ότι η σύναψη ατομικών συμβάσεων προσφέρει εξοικονόμηση πόρων στο υπουργείο και τους φορείς του, καθώς το ποσό που καταβαλλόταν στα συμβεβλημένα νομικά πρόσωπα ως αμοιβή ήταν σημαντικά μεγαλύτερο. Στην ειδική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου πάντως, προβλέπεται δαπάνη, η οποία δεν προσδιορίζεται και η οποία θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τον προϋπολογισμό των φορέων του υπουργείου Εργασίας.
Στις διατάξεις της ρύθμισης εμπίπτουν:
α) οι απασχολούμενοι ή όσοι απασχολούνταν στην φύλαξη των φορέων του υπουργείου Εργασίας, βάσει οποιασδήποτε έννομης σχέσης ή σύμβασης που έχει συναφθεί είτε απευθείας με τους φορείς του υπουργείου, είτε με τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, στα οποία είχε ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας ή φύλαξης στους συγκεκριμένους φορείς
β) όσοι είχαν συνάψει συμβάσεις έργου ή ορισμένου χρόνου ή απασχολούνταν σε εταιρείες, στις οποίες είχε ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων των κεντρικών, των αποκεντρωμένων και όλων εν γένει των υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων.
protothema
Σύμφωνα με την τροπολογία όλες οι υπηρεσίες του υπ. Εργασίας, τα ασφαλιστικά ταμεία καθώς και άλλα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου που εποπτεύονται από αυτό μπορούν με υπουργική απόφαση - κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων - για τις ανάγκες καθαριότητας και φύλαξης των κτιρίων ευθύνης τους να συνάπτουν ατομικές συμβάσεις μίσθωσης έργου ή παροχής υπηρεσιών μέχρι τις 31.12.2017.
Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν ότι πρόκειται για μια πρόχειρη λύση μέχρι να προσδιοριστούν οι ανάγκες του υπουργείου υποστηρίζοντας ότι τουλάχιστον παρακάμπτει τους εργολάβους που άφηναν ανασφάλιστες τις καθαρίστριες.
Η τροπολογία ορίζει ανώτατο όριο της χρηματικής αντιπαροχής κάθε ατομικής σύμβασης τη συνολική ανά φυσικό πρόσωπο ετήσια αμοιβή που θα ελάμβανε ένας μόνιμος υπάλληλος του αντίστοιχου κλάδου στον ίδιον φορέα που έχει προσληφθεί προσφάτως, συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών.
Οι συμβάσεις που συνεχίζουν να υπογράφονται εδώ και ένα χρόνο προβλέπουν συνδυασμό τριών καθεστώτων εργασίας σε συσκευασία ενός - κοινώς αχταρμάς. Δηλαδή η αμοιβή των υπαλλήλων θα βασίζεται στο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου, αλλά οι υπάλληλοι θα πληρώνονται με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών που σημαίνει φόρος 20% και απόδοση ΦΠΑ αλλά θα ασφαλίζονται στο ΙΚΑ αντί στον ΟΑΕΕ. Ο καθαρός μισθός που μένει στο πορτοφόλι είναι 400 έως 450 ευρώ για 6ωρη απασχόληση. Οι συμβάσεις δεν προβλέπουν επιδόματα, ωράριο και άδειες ενώ αναγράφεται ρητά ότι το σύνολο της μικτής αμοιβής δε θα υπερβαίνει το μισθό που ελάμβανε ο απασχολούμενος όταν εργαζόταν υπό τον ιδιώτη εργολάβο σε συνεργείο καθαρισμού.
Υπενθυμίζεται ότι οι καθαρίστριες του υπουργείου Εργασίας είχαν μείνει για μήνες απλήρωτες καθώς η πάρεδρος είχε αρχικά αρνηθεί να εγκρίνει εντάλματα πληρωμής, χαρακτηρίζοντας τις συμβάσεις ως μη σύννομες.
Όπως τονίζεται στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας η ρύθμιση επιβάλλεται για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, καθώς τα ποσά που λάμβαναν οι απασχολούμενοι στην καθαριότητα και τη φύλαξη από τις εταιρείες που τους απασχολούσαν ήταν δυσανάλογα των υπηρεσιών που παρείχαν και του ωραρίου εργασίας τους. Παράλληλα, υποστηρίζεται ότι η σύναψη ατομικών συμβάσεων προσφέρει εξοικονόμηση πόρων στο υπουργείο και τους φορείς του, καθώς το ποσό που καταβαλλόταν στα συμβεβλημένα νομικά πρόσωπα ως αμοιβή ήταν σημαντικά μεγαλύτερο. Στην ειδική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου πάντως, προβλέπεται δαπάνη, η οποία δεν προσδιορίζεται και η οποία θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τον προϋπολογισμό των φορέων του υπουργείου Εργασίας.
Στις διατάξεις της ρύθμισης εμπίπτουν:
α) οι απασχολούμενοι ή όσοι απασχολούνταν στην φύλαξη των φορέων του υπουργείου Εργασίας, βάσει οποιασδήποτε έννομης σχέσης ή σύμβασης που έχει συναφθεί είτε απευθείας με τους φορείς του υπουργείου, είτε με τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, στα οποία είχε ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας ή φύλαξης στους συγκεκριμένους φορείς
β) όσοι είχαν συνάψει συμβάσεις έργου ή ορισμένου χρόνου ή απασχολούνταν σε εταιρείες, στις οποίες είχε ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιρίων των κεντρικών, των αποκεντρωμένων και όλων εν γένει των υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας και των εποπτευόμενων φορέων.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου