Την κατάργηση του ολοήμερου σχολείου από την επόμενη σχολική χρονιά φαίνεται να έχει αποφασίσει το Υπουργείο Παιδείας.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της «Καθημερινής», αν όντως τεθεί σε εφαρμογή η απόφαση του υπουργείου, θα οδηγήσει σε κατάργηση του εκπαιδευτικού προγράμματος που διαρκεί από τις 14.00 έως τις 16.00 με αποτέλεσμα να υπάρξει κενό στην εκμάθηση δεξιοτήτων.
Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα της κάθε τάξης μειώνεται κατά πέντε διδακτικές ώρες την εβδομάδα, αφού θα ολοκληρώνεται στις 13.15 και όχι στις 14.00. Ουσιαστικά, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά, ενώ κατά μία ώρα μειώνονται σε Α' και Β' Δημοτικού η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ' και Δ' η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε' και ΣΤ' τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ', Δ', Ε' και ΣΤ' η Πληροφορική.
Με βάση τις αλλαγές που φέρνει η απόφαση Φίλη, τα παιδιά θα μένουν εθελοντικά στο σχολείο. Δηλαδή, από τις 13.20 μέχρι τις 14.00 το μεσημέρι θα γευματίζουν, από τις 14.00 μέχρι τις 15.15 θα μελετούν και μετά τις 15.15 θα κάνουν μια απασχόληση. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη σύσταση ολοήμερου προβλέπεται να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, ενώ και οι δύο γονείς των παιδιών θα πρέπει να εργάζονται και να προσκομίσουν τα απαραίτητα παραστατικά που θα το αποδεικνύουν.
Όπως τονίζεται από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, από την κατάργηση του ολοήμερου μοντέλου, θα εξοικονομηθούν περίπου 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών, που θα καλύψουν κενά στα σχολεία.
Μεταξύ των προτάσεων του προέδρου της επιτροπής Αντώνη Λιάκου περιλαμβάνονται επίσης ερευνητικές εργασίες αντί εξετάσεων και περιγραφική αξιολόγηση αντί βαθμών. Επίσης μία από τις προτάσεις είναι το Γυμνάσιο να είναι τετραετούς διάρκειας και το Λύκειο διετούς.
Αναλυτικά οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου:
- Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και αναζήτηση νέων εργαλείων.
- Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών: Διαφοροποίηση αναλόγως των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών.
- «Ανοικτά» σχολεία με ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυνατότητα παρέμβασης και συνδιαμόρφωσης της διδακτικής διαδικασίας και των μαθημάτων διδασκαλίας.
- Μείωση διδασκόμενης ύλης και αντικατάσταση της βαθμολογίας ως και το Γυμνάσιο με περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.
- Ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού και προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες.
- Χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες σε συνεργασία με τους δήμους και «βάφτιση» σχολείων για συμβολικούς λόγους.
- Κατάργηση αλλεπάλληλων εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με projects - εργασίες.
- Ενοποίηση κατευθύνσεων μαθημάτων.
- Απελευθέρωση των Τμημάτων χαμηλής ζήτησης από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που θα δίνει ισχυρό απολυτήριο για την εισαγωγή σε τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν κενές θέσεις ή δεν είναι υψηλού ενδιαφέροντος.
- Διατήρηση πανελλαδικών εξετάσεων με τη μορφή που έχουν σήμερα στις σχολές υψηλής ζήτησης.
- Δυνατότητα τα ΑΕΙ να εξασφαλίσουν πόρους για τη χρηματοδότησή τους σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του εσωτερικού και του εξωτερικού.
- Δωρεάν ακαδημαϊκά/ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα και δίδακτρα στα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης και ανάπτυξης.
- Επανέρχονται τα τετραετή αναπτυξιακά συμβόλαια μεταξύ ΑΕΙ και Πολιτείας.
- Ενιαίος χώρος ΑΕΙ - ερευνητικά κέντρα και δημιουργία Εθνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει πως η «πολυαναμενόμενη "απογυμνασιοποίηση" των δημοτικών σχολείων, μέσω του νέου τύπου σχολείου, είναι πλέον γεγονός», σημειώνοντας, ωστόσο, πως «η σωστή λέξη για τη νέα εκπαιδευτική αλλαγή δεν είναι απογυμνασιοποίηση αλλά ''αποψίλωση''».
«Για το "καλό" των μαθητών μειώνονται οι ώρες μαθημάτων της μουσικής, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής και της γυμναστικής, ώστε να ελαφρυνθεί το πολύ βεβαρυμμένο πρόγραμμα των μαθητών. Με τις παραπάνω μειώσεις οι γονείς θα ψάξουν στα γνωστά μονοπάτια της παραπαιδείας την μόρφωση των παιδιών τους για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική», αναφέρει και προσθέτει: «Αντί να αυξηθούν οι ώρες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ώστε τα παιδιά και οι γονείς να έχουν τη δυνατότητα καλύτερης παιδείας εντός του σχολείου, αυτές μειώνονται για να ενισχυθούν οι ''θιγμένοι'' από την κρίση του ιδιωτικού τομέα, εξαθλιώνοντας ακόμη περισσότερο μια πολύ σημαντική ομάδα εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να ψάχνουν τον Σεπτέμβριο σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο!
«Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) είχε προειδοποιήσει από τον προηγούμενο Οκτώβριο ότι, σε όποια επόμενη αλλαγή, οι ειδικότητες θα βρεθούν χαμένες και στο περιθώριο τόσο από τα σχέδια του Υπουργείου όσο και την εκκωφαντική βουβαμάρα των ''εκπροσώπων'' του κλάδου τους που υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται για το καλό όλων των εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, όμως, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων έκανε ότι δε άκουσε τότε τις εισηγήσεις των συναδέλφων δασκάλων για απομάκρυνση των ειδικοτήτων από τα σχολεία με Ε.Α.Ε.Π., με πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων. Τώρα πλέον ο καθένας, θέλει δε θέλει, θα αναλάβει τις ευθύνες του, ψάχνοντας για ώρες σε κάποιο ''άλλο'' σχολείο, ενώ η πλειοψηφία των συναδέλφων δασκάλων θα ολοκληρώνει για το καλό της Παιδείας στο ίδιο σχολείο το διδακτικό της ωράριο από τις 13:15. Δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες για κανέναν, οπότε ας αναλογιστούν το ανυπολόγιστο κακό που έκαναν όσοι στήριζαν συνδικαλιστικά - οικονομικά τους ''σωτήρες'' που ήταν γνωστό ότι σύντομα θα τους άδειαζαν. Η Ο.Κ.Π.Ε., για μία ακόμη φορά, αποδείχτηκε προφητική, έχοντας κρούσει από πολύ νωρίς τον κώδωνα του κινδύνου. ''Τώρα, τί γίνεται'', θα διερωτηθούν κάποιοι...», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
H Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει ακόμη την έντονη αντίρρηση της στην υλοποίηση του σχεδίου «απογυμνασιοποίησης» που θα καταρρακώσει μαθητές και εκπαιδευτικούς και υπογραμμίζει πως «οι φταίχτες για τα όποια κακώς κείμενα που παρουσιάζονταν μέχρι χθες στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας δεν είναι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, αλλά η έλλειψη κάθε είδους στοιχειώδους σχεδιασμού για την ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων».
«Για το λόγο αυτό καταδικάζουμε το απαράδεκτο σχέδιο της κυβέρνησης που μεθοδεύει τη διάλυση της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, αλλά και την επαγγελματική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Η Ο.Κ.Π.Ε. δεν έχει άλλη επιλογή από το να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε ν' ανατραπεί το απαράδεκτο αυτό σχέδιο εξόντωσης μιας μεγάλης μερίδας εκπαιδευτικών που έχει δώσει ακόμη και την ψυχή της για την αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο» καταλήγει.
Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την υπουργική απόφαση για τα ολοήμερα σχολεία
zougla
Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα της κάθε τάξης μειώνεται κατά πέντε διδακτικές ώρες την εβδομάδα, αφού θα ολοκληρώνεται στις 13.15 και όχι στις 14.00. Ουσιαστικά, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά, ενώ κατά μία ώρα μειώνονται σε Α' και Β' Δημοτικού η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ' και Δ' η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε' και ΣΤ' τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ', Δ', Ε' και ΣΤ' η Πληροφορική.
Με βάση τις αλλαγές που φέρνει η απόφαση Φίλη, τα παιδιά θα μένουν εθελοντικά στο σχολείο. Δηλαδή, από τις 13.20 μέχρι τις 14.00 το μεσημέρι θα γευματίζουν, από τις 14.00 μέχρι τις 15.15 θα μελετούν και μετά τις 15.15 θα κάνουν μια απασχόληση. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τη σύσταση ολοήμερου προβλέπεται να υπάρχει ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, ενώ και οι δύο γονείς των παιδιών θα πρέπει να εργάζονται και να προσκομίσουν τα απαραίτητα παραστατικά που θα το αποδεικνύουν.
Όπως τονίζεται από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, από την κατάργηση του ολοήμερου μοντέλου, θα εξοικονομηθούν περίπου 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών, που θα καλύψουν κενά στα σχολεία.
Μεταξύ των προτάσεων του προέδρου της επιτροπής Αντώνη Λιάκου περιλαμβάνονται επίσης ερευνητικές εργασίες αντί εξετάσεων και περιγραφική αξιολόγηση αντί βαθμών. Επίσης μία από τις προτάσεις είναι το Γυμνάσιο να είναι τετραετούς διάρκειας και το Λύκειο διετούς.
Αναλυτικά οι προτάσεις της Επιτροπής Διαλόγου:
- Αλλαγή του τρόπου χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και αναζήτηση νέων εργαλείων.
- Εθνικό Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών: Διαφοροποίηση αναλόγως των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών.
- «Ανοικτά» σχολεία με ενεργούς εκπαιδευτικούς που θα έχουν δυνατότητα παρέμβασης και συνδιαμόρφωσης της διδακτικής διαδικασίας και των μαθημάτων διδασκαλίας.
- Μείωση διδασκόμενης ύλης και αντικατάσταση της βαθμολογίας ως και το Γυμνάσιο με περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών.
- Ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού και προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες.
- Χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες για δραστηριότητες σε συνεργασία με τους δήμους και «βάφτιση» σχολείων για συμβολικούς λόγους.
- Κατάργηση αλλεπάλληλων εξετάσεων στο Γυμνάσιο και αντικατάστασή τους με projects - εργασίες.
- Ενοποίηση κατευθύνσεων μαθημάτων.
- Απελευθέρωση των Τμημάτων χαμηλής ζήτησης από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο που θα δίνει ισχυρό απολυτήριο για την εισαγωγή σε τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης όπου υπάρχουν κενές θέσεις ή δεν είναι υψηλού ενδιαφέροντος.
- Διατήρηση πανελλαδικών εξετάσεων με τη μορφή που έχουν σήμερα στις σχολές υψηλής ζήτησης.
- Δυνατότητα τα ΑΕΙ να εξασφαλίσουν πόρους για τη χρηματοδότησή τους σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του εσωτερικού και του εξωτερικού.
- Δωρεάν ακαδημαϊκά/ερευνητικά μεταπτυχιακά προγράμματα και δίδακτρα στα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης και ανάπτυξης.
- Επανέρχονται τα τετραετή αναπτυξιακά συμβόλαια μεταξύ ΑΕΙ και Πολιτείας.
- Ενιαίος χώρος ΑΕΙ - ερευνητικά κέντρα και δημιουργία Εθνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας.
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπογραμμίζει πως η «πολυαναμενόμενη "απογυμνασιοποίηση" των δημοτικών σχολείων, μέσω του νέου τύπου σχολείου, είναι πλέον γεγονός», σημειώνοντας, ωστόσο, πως «η σωστή λέξη για τη νέα εκπαιδευτική αλλαγή δεν είναι απογυμνασιοποίηση αλλά ''αποψίλωση''».
«Για το "καλό" των μαθητών μειώνονται οι ώρες μαθημάτων της μουσικής, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής και της γυμναστικής, ώστε να ελαφρυνθεί το πολύ βεβαρυμμένο πρόγραμμα των μαθητών. Με τις παραπάνω μειώσεις οι γονείς θα ψάξουν στα γνωστά μονοπάτια της παραπαιδείας την μόρφωση των παιδιών τους για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική», αναφέρει και προσθέτει: «Αντί να αυξηθούν οι ώρες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ώστε τα παιδιά και οι γονείς να έχουν τη δυνατότητα καλύτερης παιδείας εντός του σχολείου, αυτές μειώνονται για να ενισχυθούν οι ''θιγμένοι'' από την κρίση του ιδιωτικού τομέα, εξαθλιώνοντας ακόμη περισσότερο μια πολύ σημαντική ομάδα εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να ψάχνουν τον Σεπτέμβριο σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο!
«Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Κ.Π.Ε.) είχε προειδοποιήσει από τον προηγούμενο Οκτώβριο ότι, σε όποια επόμενη αλλαγή, οι ειδικότητες θα βρεθούν χαμένες και στο περιθώριο τόσο από τα σχέδια του Υπουργείου όσο και την εκκωφαντική βουβαμάρα των ''εκπροσώπων'' του κλάδου τους που υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται για το καλό όλων των εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, όμως, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων έκανε ότι δε άκουσε τότε τις εισηγήσεις των συναδέλφων δασκάλων για απομάκρυνση των ειδικοτήτων από τα σχολεία με Ε.Α.Ε.Π., με πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων. Τώρα πλέον ο καθένας, θέλει δε θέλει, θα αναλάβει τις ευθύνες του, ψάχνοντας για ώρες σε κάποιο ''άλλο'' σχολείο, ενώ η πλειοψηφία των συναδέλφων δασκάλων θα ολοκληρώνει για το καλό της Παιδείας στο ίδιο σχολείο το διδακτικό της ωράριο από τις 13:15. Δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες για κανέναν, οπότε ας αναλογιστούν το ανυπολόγιστο κακό που έκαναν όσοι στήριζαν συνδικαλιστικά - οικονομικά τους ''σωτήρες'' που ήταν γνωστό ότι σύντομα θα τους άδειαζαν. Η Ο.Κ.Π.Ε., για μία ακόμη φορά, αποδείχτηκε προφητική, έχοντας κρούσει από πολύ νωρίς τον κώδωνα του κινδύνου. ''Τώρα, τί γίνεται'', θα διερωτηθούν κάποιοι...», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
H Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει ακόμη την έντονη αντίρρηση της στην υλοποίηση του σχεδίου «απογυμνασιοποίησης» που θα καταρρακώσει μαθητές και εκπαιδευτικούς και υπογραμμίζει πως «οι φταίχτες για τα όποια κακώς κείμενα που παρουσιάζονταν μέχρι χθες στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας δεν είναι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, αλλά η έλλειψη κάθε είδους στοιχειώδους σχεδιασμού για την ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων».
«Για το λόγο αυτό καταδικάζουμε το απαράδεκτο σχέδιο της κυβέρνησης που μεθοδεύει τη διάλυση της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, αλλά και την επαγγελματική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Η Ο.Κ.Π.Ε. δεν έχει άλλη επιλογή από το να προβεί σε όλες τις απαραίτητες κινήσεις, ώστε ν' ανατραπεί το απαράδεκτο αυτό σχέδιο εξόντωσης μιας μεγάλης μερίδας εκπαιδευτικών που έχει δώσει ακόμη και την ψυχή της για την αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο» καταλήγει.
Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την υπουργική απόφαση για τα ολοήμερα σχολεία
zougla
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου