facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Νέα εμπλοκή με τους Θεσμούς για την απόσυρση των ΙΧ

Αρνητικό είναι το πρόσημο από τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων και της αντικατάστασης τους με καινούργια μοντέλα. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, αργά χθες το βράδυ ολοκληρώθηκε ένας ακόμη κύκλος επαφών μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων του κουαρτέτου και των εκπροσώπων της ελληνικής κυβέρνησης.

Ομως, οι πολύωρες συζητήσεις και οι καταθέσεις επιχειρημάτων από την ελληνική πλευρά για συνέχιση της απόσυρσης, δεν είχαν θετικό αποτέλεσμα. Οι τεχνικοί σύμβουλοι του κουαρτέτου εμμένουν στις αρχικές θέσεις τους και αρνούνται να δώσουν το πράσινο φως για να συνεχισθεί το ευνοϊκό μέτρο. Οι τοποθετήσεις τους είναι συγκεκριμένες και σε κάθε ευκαιρία τόνιζαν στην ελληνική πλευρά ότι πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο πλέον είναι άνευ ουσιαστικής αξίας.

Επίσης, ανέφεραν ότι η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αναζητήσει άλλους τρόπους για να ενισχύσει την αγορά του αυτοκινήτου καθώς και τα φορολογικά έσοδα.

Η ελληνική πλευρά ζητά παράταση του μέτρου για έκτη συνεχόμενη φορά και δίνει συγκεκριμένα στοιχεία για τα οικονομικά οφέλη που έχουν προκύψει, καθώς και τα όσα θα προκύψουν εάν συνεχιστεί. Εντύπωση προκάλεσε στους εκπροσώπους των υπουργείων η στάση των τεχνικών συμβουλών καθώς και η επιμονή τους.

Πλέον, αυτό το θέμα αποκτά άλλη διάσταση διότι είναι δύσκολο έως αδύνατον, η ελληνική κυβέρνηση να αγνοήσει την θέση του κουαρτέτου και να προχωρήσει σε μια μονομερή ενέργεια που θα δίνει πρόσκαιρη ανάσα στην αγορά του αυτοκινήτου.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή 4/3/2016, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Δημήτρη Καμμένου, τόνισε ότι αυτό το θέμα απασχολεί την κυβέρνηση. Επίσης ανέφερε ότι ''είμαστε πεπεισμένοι πως όταν δεν έχουμε πωλήσεις αυτοκινήτων δεν έχουμε και έσοδα''.

Ο υπουργός είχε δεσμευτεί ότι σύντομα θα έρθει διάταξη στην Βουλή η οποία θα λύνει το πρόβλημα. Δεν δεσμεύτηκε όμως για το χρονικό διάστημα που θα ισχύει το ευνοϊκό μέτρο και άλλες λεπτομέρειες, όπως το ύψος μείωσης της φορολογίας στην περίπτωση αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

Οι συνεχείς καθυστερήσεις στην ανανέωση της απόσυρσης έχουν φρενάρει την αγορά των αυτοκινήτων. Δυστυχώς τον Φεβρουάριο οι συνολικές ταξινομήσεις έκαναν αρνητικό ρεκόρ. Οι ταξινομήσεις έπιασαν πάτο και το κοντέρ ζορίστηκε για να δείξει 3.310 αυτοκίνητα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών τον Φεβρουάριο 2016 υπήρξαν μειωμένες κατά -32,4%, ως προς τον Φεβρουάριο 2015.

Η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου είναι τραγική, καθώς πολλές από τις ταξινομήσεις του περασμένου μηνός αφορούσαν αυτοκίνητα που είχαν τελωνιστεί στα τέλη του 2015.

Το Top 10 διαμορφώθηκε ως εξής: Toyota 417 πωλήσεις, VW 304, Opel 268, Peugeot 265, BMW 251, Ford 194, Fiat 184, Audi 180, Nissan 177, Mercedes 153.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εισαγωγέων και εμπόρων, είναι εγκλωβισμένοι περίπου 8.000 δικαιούχοι βεβαιώσεων απόσυρσης οι οποίοι θέλουν να εκμεταλλευθούν το ευνοϊκό μέτρο. Ανάμεσα τους είναι και εκείνοι που έχουν ήδη παραγγείλει καινούργιο αυτοκίνητο και αναμένουν την έγκριση για να μειωθεί η φορολογία και να πάρουν πινακίδες. Επίσης μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων- ανάμεσα τους και πολυτελή- έχουν ήδη πάρει πινακίδες μετά την καταβολή όλης της φορολογίας από τους εισαγωγείς. Αν το μέτρο συνεχισθεί, θα υπάρξει επιστροφή φόρου, αλλιώς θα επιβαρυνθούν με το επιπλέον κόστος.

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι τα τεχνικά κλιμάκια ζητάνε συνεχώς από την ελληνική κυβέρνηση να τους δώσει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο καθορίζει διαφορετικό τρόπο υπολογισμού της φορολογίας των καινούργιων αυτοκινήτων. Επίσης, για πρώτη φορά αποσυνδέει την φορολογία από τον κυβισμό του κινητήρα και δίνει έμφαση στις εκπομπές ρύπων και στη κατανάλωση. Βασίζεται στην εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου και αν τελικά εγκριθεί αυτή η πρόταση θα αποκαλυφθούν πολλά για τις τιμολογήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων.

euro2day

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news