Αυξήσεις για τα μικρά σαραβαλάκια και τα αντρρυπαντικά ΙΧ, αλλά και μειώσεις για τα παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού που, εν πολλοίς, έχουν παραδώσει πινακίδες , προβλέπει η νέα κλίμακα τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουμε φέτος για το "σήμα" του 2016.
Με το νέο σύστημα, καθιερώνονται 4 ταχύτητες τελών κυκλοφορίας:
- Στα πολύ παλαιά οχήματα, 15ετίας και άνω (προ του 2001) επέρχονται μειώσεις 15-90 ευρώ. Δεν γλιτώνουν απολύτως τίποτε όσοι έχουν σαραβαλάκι έως 1357 κυβικά εκατοστά. Τα πιο πολλά λεφτά τα γλιτώνουν όσοι έχουν οχήματα 4.000 κυβικών και άνω
- Για οχήματα 2001-2005, μειώσεις προβλέπονται μόνον για δίλιτρα και άνω. Οι μειώσεις ξεκινούν από 30 ευρώ για 1.929 κυβικά και φτάνουν στα 60 ευρώ για πάνω από τα 4.000 ευρώ.
- Για οχήματα της 5ετίας 2006-2010, μείωση δεν θα δει κανείς. Αντιθέτως έρχονται αυξήσεις 15-60 ευρώ στα τέλη για τα 1.400ρια ΙΧ και όλα τα προς τα πάνω.
- Για οχήματα που ...μόλις αγοράστηκαν (μετά το 2011) αυξάνονται όλα γενικώς και σχεδόν για όλους, με δύο «κόλπα» που εμπνεύστηκαν στο υπουργείο Οικονομκών:
Α) καταργείται η ατέλεια για οχήματα με ρύπους έως 100 γραμμάρια. Το όριο απαλλαγής κατεβαίνει στα 90 γραμμάρια, δηλαδή αφορά ελάχιστα αυτοκίνητα προηγμένης τεχνολογίας. Μόνον όσοι έχουν τέτοια «καθαρά» ΙΧ οχήματα (ελάχιστα δηλαδή) δεν θα πληρώσουν τίποτε παραπάνω από πέρυσι.
Όσοι έχουν ΙΧ με ρύπους από 91-100 γραμμάρια θα πληρώνουν 81-100 ευρώ ενώ δεν πλήρωναν πριν τίποτε.
Β) αυξάνονται όλα τα τέλη για ΙΧ με ρύπους από 101 γραμμάρια και πάνω. Αυτό σημαίνει αυξήσεις που ξεκινούν από 5-10 ευρώ και φτάνουν στα 80 για «θηριώδη» ΙΧ που εκπέμπουν ρύπους πάνω από 250 γραμμάρια.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης επισήμανε την μείωση των βαρών για τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και την αύξηση για τα νέας τεχνολογίας. «Οι αυξήσεις που έρχονται είναι μικρές» υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, όμως σύμφωνα με την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 13.000.000 ευρώ ετησίως.
ετησίως.
Με το νέο σύστημα, καθιερώνονται 4 ταχύτητες τελών κυκλοφορίας:
- Στα πολύ παλαιά οχήματα, 15ετίας και άνω (προ του 2001) επέρχονται μειώσεις 15-90 ευρώ. Δεν γλιτώνουν απολύτως τίποτε όσοι έχουν σαραβαλάκι έως 1357 κυβικά εκατοστά. Τα πιο πολλά λεφτά τα γλιτώνουν όσοι έχουν οχήματα 4.000 κυβικών και άνω
- Για οχήματα 2001-2005, μειώσεις προβλέπονται μόνον για δίλιτρα και άνω. Οι μειώσεις ξεκινούν από 30 ευρώ για 1.929 κυβικά και φτάνουν στα 60 ευρώ για πάνω από τα 4.000 ευρώ.
- Για οχήματα της 5ετίας 2006-2010, μείωση δεν θα δει κανείς. Αντιθέτως έρχονται αυξήσεις 15-60 ευρώ στα τέλη για τα 1.400ρια ΙΧ και όλα τα προς τα πάνω.
- Για οχήματα που ...μόλις αγοράστηκαν (μετά το 2011) αυξάνονται όλα γενικώς και σχεδόν για όλους, με δύο «κόλπα» που εμπνεύστηκαν στο υπουργείο Οικονομκών:
Α) καταργείται η ατέλεια για οχήματα με ρύπους έως 100 γραμμάρια. Το όριο απαλλαγής κατεβαίνει στα 90 γραμμάρια, δηλαδή αφορά ελάχιστα αυτοκίνητα προηγμένης τεχνολογίας. Μόνον όσοι έχουν τέτοια «καθαρά» ΙΧ οχήματα (ελάχιστα δηλαδή) δεν θα πληρώσουν τίποτε παραπάνω από πέρυσι.
Όσοι έχουν ΙΧ με ρύπους από 91-100 γραμμάρια θα πληρώνουν 81-100 ευρώ ενώ δεν πλήρωναν πριν τίποτε.
Β) αυξάνονται όλα τα τέλη για ΙΧ με ρύπους από 101 γραμμάρια και πάνω. Αυτό σημαίνει αυξήσεις που ξεκινούν από 5-10 ευρώ και φτάνουν στα 80 για «θηριώδη» ΙΧ που εκπέμπουν ρύπους πάνω από 250 γραμμάρια.
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης επισήμανε την μείωση των βαρών για τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και την αύξηση για τα νέας τεχνολογίας. «Οι αυξήσεις που έρχονται είναι μικρές» υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, όμως σύμφωνα με την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 13.000.000 ευρώ ετησίως.
ετησίως.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου