Την οργή του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, προκάλεσε η πρόταση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), Γρηγόρη Δημητριάδη να μετατραπεί η λαθρεπιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς από πταίσμα σε πλημμέλημα, κάτι που θα μπορεί να οδηγήσει στη σύλληψη ή ακόμη και στη φυλάκιση των παραβατών.
«Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Δηλαδή, να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία έως πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο; Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής ο κ. Σπίρτζης και προανήγγειλε την έξοδο του κ. Δημητριάδη από τον ΟΑΣΑ, λέγοντας: «Δεν μπορώ να καταλάβω πώς λένε τέτοια πράγματα άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στα μέσα μεταφοράς. Έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τους λαθροκυνηγούς. Έχουμε ευθύνη κι εμείς γιατί δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα. Τέτοια πρόταση μας είχε κάνει και η τρόικα».
Προηγουμένως, ο κ. Δημητριάδης είχε υποστηρίξει πως «στόχος δε θα είναι να τιμωρήσουμε αυστηρά κάποιους, αλλά να περάσουμε ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι βιώσιμες και ποιοτικές αντί να τις κατασπαταλούμε».
Πάντως, ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ έχει προβλέψεις για αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιριών, μέσω της αύξησης των χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς, της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ζωνικής χρέωσης ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, της καταβολής των οφειλομένων από τα υπουργεία αλλά και της περιστολής των δαπανών. Προανήγγειλε μάλιστα προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών στα λεωφορεία προκειμένου να μην δαπανώνται εκατομμύρια-όπως σημείωσε-σε υπερωρίες.
Οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» σε ανακοίνωση που ακολούθησε την ομιλία στη Βουλή σημειώνουν πως «το Δ.Σ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής. Με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο».
Πάντως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρμόδιοι... φλερτάρουν με την ιδέα του πλημμελήματος για τη λαθρεπιβίβαση, καθώς και το 2011 είχε γίνει αντίστοιχη προσπάθεια, αλλά λόγω των αντιδράσεων είχε ακυρωθεί με τροποποίηση της τελευταίας στιγμής.
Σημειώνεται, ότι βάσει πρόσφατων εκτιμήσεων, η λαθρεπιβίβαση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πληγές για τα έσοδά τους, καθώς οι έλεγχοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν ατονήσει ύστερα από την εντολή να σταματήσουν να δραστηριοποιούνται οι «εθελοντές» ελεγκτές, οι οποίοι αμείβονταν με το μισό των προστίμων που καταλόγιζαν.
Υπολογίζεται ότι χωρίς εισιτήριο μετακινείται σχεδόν ο ένας στους τρεις επιβάτες, γεγονός το οποίο κοστίζει στον ΟΑΣΑ σχεδόν 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, όταν το κέρδος από την επερχόμενη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα φτάνει περίπου τα 40 εκατ. ευρώ.
zougla
«Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Δηλαδή, να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία έως πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο; Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής ο κ. Σπίρτζης και προανήγγειλε την έξοδο του κ. Δημητριάδη από τον ΟΑΣΑ, λέγοντας: «Δεν μπορώ να καταλάβω πώς λένε τέτοια πράγματα άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στα μέσα μεταφοράς. Έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τους λαθροκυνηγούς. Έχουμε ευθύνη κι εμείς γιατί δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα. Τέτοια πρόταση μας είχε κάνει και η τρόικα».
Προηγουμένως, ο κ. Δημητριάδης είχε υποστηρίξει πως «στόχος δε θα είναι να τιμωρήσουμε αυστηρά κάποιους, αλλά να περάσουμε ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι βιώσιμες και ποιοτικές αντί να τις κατασπαταλούμε».
Πάντως, ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ έχει προβλέψεις για αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιριών, μέσω της αύξησης των χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς, της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ζωνικής χρέωσης ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, της καταβολής των οφειλομένων από τα υπουργεία αλλά και της περιστολής των δαπανών. Προανήγγειλε μάλιστα προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών στα λεωφορεία προκειμένου να μην δαπανώνται εκατομμύρια-όπως σημείωσε-σε υπερωρίες.
Οι «Συγκοινωνίες Αθηνών» σε ανακοίνωση που ακολούθησε την ομιλία στη Βουλή σημειώνουν πως «το Δ.Σ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής. Με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο».
Πάντως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρμόδιοι... φλερτάρουν με την ιδέα του πλημμελήματος για τη λαθρεπιβίβαση, καθώς και το 2011 είχε γίνει αντίστοιχη προσπάθεια, αλλά λόγω των αντιδράσεων είχε ακυρωθεί με τροποποίηση της τελευταίας στιγμής.
Σημειώνεται, ότι βάσει πρόσφατων εκτιμήσεων, η λαθρεπιβίβαση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πληγές για τα έσοδά τους, καθώς οι έλεγχοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν ατονήσει ύστερα από την εντολή να σταματήσουν να δραστηριοποιούνται οι «εθελοντές» ελεγκτές, οι οποίοι αμείβονταν με το μισό των προστίμων που καταλόγιζαν.
Υπολογίζεται ότι χωρίς εισιτήριο μετακινείται σχεδόν ο ένας στους τρεις επιβάτες, γεγονός το οποίο κοστίζει στον ΟΑΣΑ σχεδόν 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, όταν το κέρδος από την επερχόμενη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα φτάνει περίπου τα 40 εκατ. ευρώ.
zougla
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου