facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Συγκοινωνίες: Αποζημιώσεις από 15 έως €220.000 ανά επιβάτη

Αποζημιώσεις που ξεκινούν από τα 15 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 220.000 ευρώ ανά επιβάτη θα πληρώνουν οι φορείς διαχείρισης των μέσων δημοσίας μεταφοράς (Λεωφορεία, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό, Τραμ, ΚΤΕΛ, κλπ) οι οποίοι παραβιάζουν τον «Κανονισμό Δικαιωμάτων Επιβατών τακτικών και έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς και μέσα σταθερής τροχιάς».

Ο νέος κανονισμός δημοσιεύθηκε, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και καθορίζει όρους για την ποιότητα υπηρεσιών που πρέπει να παρέχουν οι οργανισμοί μεταφορών, αλλά και κανόνες που πρέπει να τηρούν οι επιβάτες. Καθορίζει, επίσης, και τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες επιβάλλεται πρόστιμο σε επιβάτη που δεν έχει πληρώσει εισιτήριο.

Ο κανονισμός καθορίζει τα δικαιώματα των επιβατών, και ειδικότερα τα δικαιώματα αυτών σε περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστέρησης ή σε περίπτωση ατυχημάτων που συμβαίνουν κατά τη χρήση των οδικών μέσων δημόσιας μεταφοράς και έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο ή τραυματισμό επιβατών ή την απώλεια ή φθορά των αποσκευών τους.

Περιγράφονται με λεπτομέρεια και οι υποχρεώσεις των εταιρειών δημοσίων μεταφορών καθώς και ο τρόπος με τον οποίο υποβάλλονται καταγγελίες από επιβάτες.

Με λεπτομέρειες παρουσιάζονται και οι υποχρεώσεις των μεταφορέων, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας μηχανισμού διεκπεραίωσης καταγγελιών επιβατών, θέσπιση οδηγιών και διαδικασιών κατάρτισης προσωπικού του μεταφορέα που έχει άμεση επαφή με το ταξιδιωτικό κοινό για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας, καταβολής αποζημιώσεων σε επιβάτες κ.ά.

Προβλέπεται, για παράδειγμα, πως εντός τριών μηνών από την ημερομηνία παραλαβής της αναφοράς− καταγγελίας τα πρωτοβάθμια όργανα ενημερώνουν εγγράφως και επί αποδείξει τον καταγγέλλοντα για το αποτέλεσμα της έρευνας της αναφοράς− καταγγελίας. Τυχόν αποζημίωση του καταγγέλλοντα καθορίζεται και καταβάλλεται με βάση διαδικασία που επίσης ορίζεται από τον κανονισμό. Για τη μη έγκαιρη απάντηση σε αναφορά – καταγγελία επιβάτη προβλέπεται αποζημίωση 30 ευρώ που μπορεί να φαντάζει μικρό, αλλά ο λογαριασμός μεγαλώνει αν υπάρξει βροχή καταγγελιών που δεν απαντηθούν.

Ο κανονισμός επιβάλλει την τήρηση συγκεκριμένων κανόνων για τη μεταφορά κατοικίδιων ζώων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς Πρέπει να είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου διαστάσεων έως 70εκ. x 40εκ. x 50εκ. για την περίπτωση των τακτικών αστικών γραμμών ή σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς, κλειστού τύπου διαστάσεων έως 50εκ. x 40εκ. x 35εκ. για την περίπτωση των υπεραστικών τακτικών καθώς και των έκτακτων γραμμών. Πρέπει να συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχό τους ο οποίος πρέπει να φέρει το ατομικό βιβλιάριο υγείας− διαβατήριο του ζώου.

Κανόνες μπαίνουν και για τη μεταφορά ποδηλάτων. Στα λεωφορεία επιτρέπεται, αποκλειστικώς, η μεταφορά αναδιπλούμενων (σπαστών) ποδηλάτων μεγέθους έως 20 εκατοστών, ενώ για το μετρό ισχύει ο γνωστός κανόνας των δύο ποδηλάτων ανά συρμό.

Προβλέπεται, επίσης, πως οι διαστάσεις των μεγαλύτερων αποσκευών δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 100εκ x 60εκ x 25 εκ, το βάρος τους τα 25 kg ενώ το μήκος λοιπών μεταφερόμενων αντικειμένων δεν πρέπει να ξεπερνά το 1,70μ. Στα λεωφορεία, η επιβίβαση/ αποβίβαση επιβατών με αποσκευές γίνεται μόνο από τη μεσαία (−ες) θύρα (−ες). Στα λεωφορεία, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μεταφερόμενων «καροτσιών λαϊκής» είναι δύο (2) για τα κανονικά και αρθρωτά λεωφορεία και τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλεϊ) και ένα (1) για τα MIDI λεωφορεία.

Οσο για τις αποζημιώσεις που θα πληρώνουν οι μεταφορείς κλιμακώνονται ανάλογα με την παράβαση.

Για παράδειγμα αν ένας οδηγός δεν πάρει επιβάτη από στάση, ο μεταφορέας θα πληρώσει αποζημίωση τριπλάσιο της αξίας της διαδρομής. Αν ένας επιβάτης χάσει αποσκευή τότε η ελάχιστη αποζημίωση φτάνει τα 30 ευρώ (15 ευρώ για απώλεια ασυνόδευτης αποσκευής π.χ. μέσω ΚΤΕΛ). Στην περίπτωση θανάτου επιβάτη ή επιβατών, το πρόστιμα φτάνει τα 220.000 ευρώ ανά επιβάτη που έχασε τη ζωή του.

Στην περίπτωση ματαίωσης ή καθυστέρησης άνω των δύο ωρών σε τακτική γραμμή ή υπεράριθμων κρατήσεων, τότε ο μεταφορέας (αν η βλάβη έχει σημειωθεί κατά τη διαδρομή) υποχρεούται να επιστρέψει το αντίτιμο του εισιτηρίου και να επιστρέψει δωρεάν τον επιβάτη στο σημείο επιβίβασης. Αν δεν το πράξει θα πληρώνει πρόστιμο 50% επί της τιμής κάθε εισιτηρίου.

Η απόφαση προβλέπει και σειρά διοικητικών προστίμων που θα καταβάλλουν οι οργανισμοί δημοσίων μεταφορών τα οποία ξεκινούν από τα 150 ευρώ και φτάνουν τα 3.000 ευρώ. Για παράδειγμα, αν δεν καταβάλλει την αποζημίωση σε επιβάτη για απώλεια ή φθορά αποσκευών, ο μεταφορέας τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ. Αν ο οργανισμός μεταφορών δεν διαθέτει μηχανισμό διεκπεραίωσης καταγγελιών επιβατών θα τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 2.500 ευρώ.

Ο κανονισμός αποσκοπεί, επίσης, στην εξασφάλιση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών μετακίνησης των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα εφάμιλλου με άλλους τρόπους μαζικής μεταφοράς που θα ανταποκρίνεται επαρκώς στις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών.

Ενδεικτικά, αναφέρεται η υποχρέωση τα άτομα αυτά να γίνονται δεκτά για μεταφορά χωρίς η αναπηρία τους ή η μειωμένη τους κινητικότητα να συνιστούν λόγο άρνησης της μεταφοράς τους, να τους παρέχονται βασικές πληροφορίες σε εναλλακτική και προσιτή μορφή, να τους καταβάλλονται αποζημιώσεις σε περίπτωση φθοράς αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλου εξοπλισμού μετακίνησης κ.ά.

euro2day

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news