Εκτός ΕΣΠΑ κινδυνεύουν να μείνουν 60 έργα λόγω καθυστερήσεων! Ένα χρόνο πριν από την ολοκλήρωση του προγράμματος το 1/3 των 181 έργων που είχαν προσδιοριστεί ως έργα προτεραιότητας είναι εκτός χρονικών ορίων και τα 11 από αυτά βρίσκονται στο “κόκκινο”.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής, ο κατάλογος συντάχθηκε πριν από τέσσερα χρόνια με πρωτοβουλία του τότε επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν. Μεταξύ αυτών, βρίσκονται σιδηροδρομικές υποδομές, τεχνολογικά, ενεργειακά και περιβαλλοντικά έργα.
Στη λίστα των 181 έργων περιλαμβάνονται και 6 που ακυρώθηκαν, είτε γιατί διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν καμία τύχη να προχωρήσουν, είτε η ελληνική πλευρά δεν τα θεωρεί πλέον έργα προτεραιότητας.
Ανάμεσα στα έργα που κινδυνεύουν να μην ολοκληρωθούν ποτέ, είναι το “Εθνικό Ληξιαρχείο”, το “Ψηφιακό σχολείο” και το “Ηλεκτρονικό εισιτήριο”.
Σοβαρές καθυστερήσεις, μεταξύ άλλων, παρουσιάζουν:
- Η διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης
- Η ολοκλήρωση συνδέσεων του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ με το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας
- Η οδική σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό άξονα Βορρά-Νότου
- Η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης
- Η δυτική επέκταση του τραμ στον Πειραιά
- Το λιμάνι του Κατάκολου
- Η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, κάποια από τα έργα που βρίσκονται σε κίνδυνο, επιχειρείται να μεταφερθούν εξ ολοκλήρου στο επόμενο ΕΣΠΑ, στον βαθμό που πρόκειται για έργα που δεν έχουν ξεκινήσει καν.
Κάποια άλλα θα λειτουργήσουν ως έργα-γέφυρες, δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν κι από τα δύο ΕΣΠΑ, κατόπιν συνεννόησης με την ΕΕ.
Το ζήτημα, όμως, είναι ότι και οι δύο κατηγορίες έργων θα μειώσουν σημαντικά τους πόρους που έχει διαθέσιμους η Ελλάδα για τη νέα προγραμματικής περίοδο, που ξεκίνησε το 2014 και θα τελείωσει το 2020.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής, ο κατάλογος συντάχθηκε πριν από τέσσερα χρόνια με πρωτοβουλία του τότε επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν. Μεταξύ αυτών, βρίσκονται σιδηροδρομικές υποδομές, τεχνολογικά, ενεργειακά και περιβαλλοντικά έργα.
Στη λίστα των 181 έργων περιλαμβάνονται και 6 που ακυρώθηκαν, είτε γιατί διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν καμία τύχη να προχωρήσουν, είτε η ελληνική πλευρά δεν τα θεωρεί πλέον έργα προτεραιότητας.
Ανάμεσα στα έργα που κινδυνεύουν να μην ολοκληρωθούν ποτέ, είναι το “Εθνικό Ληξιαρχείο”, το “Ψηφιακό σχολείο” και το “Ηλεκτρονικό εισιτήριο”.
Σοβαρές καθυστερήσεις, μεταξύ άλλων, παρουσιάζουν:
- Η διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα υψηλής τάσης
- Η ολοκλήρωση συνδέσεων του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ με το λιμάνι και την πόλη της Πάτρας
- Η οδική σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό άξονα Βορρά-Νότου
- Η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης
- Η δυτική επέκταση του τραμ στον Πειραιά
- Το λιμάνι του Κατάκολου
- Η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, κάποια από τα έργα που βρίσκονται σε κίνδυνο, επιχειρείται να μεταφερθούν εξ ολοκλήρου στο επόμενο ΕΣΠΑ, στον βαθμό που πρόκειται για έργα που δεν έχουν ξεκινήσει καν.
Κάποια άλλα θα λειτουργήσουν ως έργα-γέφυρες, δηλαδή θα χρηματοδοτηθούν κι από τα δύο ΕΣΠΑ, κατόπιν συνεννόησης με την ΕΕ.
Το ζήτημα, όμως, είναι ότι και οι δύο κατηγορίες έργων θα μειώσουν σημαντικά τους πόρους που έχει διαθέσιμους η Ελλάδα για τη νέα προγραμματικής περίοδο, που ξεκίνησε το 2014 και θα τελείωσει το 2020.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου