Πληθαίνουν οι «φωνές» που τάσσονται υπέρ του αγώνα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα- Ο αρθογράφος της δανέζικης εφημερίδας δεν δίστασε να ζητήσει από τη Δανία να δώσει το «καλό παράδειγμα» επιστρέφοντας στην Ελλάδα δύο κεφαλές που αποσπάστηκαν με τον βομβαρδισμό του Παρθενώνα, το 1687!
Στο πλευρό της ελληνικής κυβέρνησης και στον αγώνα της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, που αποσπάστηκαν βίαια από τον λόρδο Έλγιν από το αξεπέραστο σε κάλλος μνημείο, τάσσεται και η δανέζικη εφημερίδας Kristeligt dagblad.
Μέσα από το εκτενές δημοσιεύμα ο αρθογράφος καλεί το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, ώστε να επανενωθούν στον τόπο που ανήκουν. «Στο μουσείο της Ακρόπολης πρέπει να βρίσκονται τα έργα τέχνης αυτής της παγκόσμιας κληρονομιάς και εκεί θα προβάλλονται πολύ καλύτερα απ' ό,τι στο Βρετανικό Μουσείο» γράφει το δημοσίευμα για τα Γλυπτά που στερεί το Βρετανικό Μουσείο από την Ελλάδα.
Μάλιστα, δεν δίστασε να ζητήσει από την Δανία να δώσει πρώτη το «καλό παράδειγμα» επιστρέφοντας στην χώρα μας, δύο κεφαλές που αποσπάστηκαν από την τέταρτη νότια μετόπη του Παρθενώνα, κατά τον βομβαρδισμό του μνημείου, το 1687.
Κατά την πολιορκία της Αθήνας το 1687, ο Μοροζίνι, επικεφαλής των βενετσιάνικων στρατευμάτων, διέταξε τον βομβαρδισμό του Παρθενώνα.Οι Τούρκοι χρησιμοποιούσαν τον Ιερό Βράχο ως μπαρουταποθήκη και ο Μοροζίνι παραβλέποντας την αξία των μνημείων, έδωσε εντολή στα πυροβόλα -που βρισκόταν στο Λόφο των Μουσών- για τον βομβαρδισμό τους, στις 26 Σεπτεμβρίου του 1687.
Όπως είπε αργότερα στην κυβέρνηση της Βενετίας «μία τυχαία βολή, είχε ως αποτέλεσμα να ανατιναχτεί η τουρκική πυριτιδαποθήκη και μαζί της τμήμα του Παρθενώνα». Λίγες ημέρες αργότερα, στρατιώτες του Μοροζίνι, επιχείρησαν να αποκαθηλώσουν τμήμα από τη δυτική πλευρά του ναού, στο οποίο απεικονίζονταν τα άλογα της Αθηνάς. Στην προσπάθεια τους, λόγω αδέξιων χειρισμών, το τμήμα αποσπάστηκε και έπεσε στο έδαφος όπου και θρυμματίστηκε. Οι δύο κεφαλές ανήκουν στο ανάγλυφο που παρουσιάζει τον αγώνα του Λαπίθη εναντίον ενός Κενταύρου.
Για τις δύο κεφαλές του Παρθενώνα που βρίσκονται στη Δανία, ο αρθογράφος γράφει:«τα αντίγραφά τους θα έχουν για μας την ίδια αξία, αλλά δεν είναι το ίδιο για το ελληνικό κράτος».
Η άρνηση του Βρετανικού Μουσείου να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, είχε εύστοχα χαρακτηριστεί από το αφεντικό της Αμάλ Αλαμουντίν, Geoffrey Robertson ως «αλαζονικός πολιτιστικός βανδαλισμό». Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στα μέσα Οκτωβρίου στην εφημερίδα Guardian, ο Robertson είχε δηλώσει: Είναι ένας αλαζονικός πολιτιστικός βαναδισμός εκ μέρους του Βρετανικού Μουσείου να επιμένει το πιο σημαντικό μνημείο του κόσμο να είναι μοιρασμένο στα δύο!». Και στη συνέχεια τόνισε τη σημασία της επανένωσης των Γλυπτών στον τόπο όπου ανήκουν: «Η ζωφόρος του Παρθενώνα είναι ένα καταπληκτικό και μοναδικό δείγμα του ανθρώπινου πολιτισμου πριν από 2.500 χρόνια. Δεν απεικονίζει τον πόλεμο αλλά την ευτυχία. Το μισό δείγμα της ζωφόρου βρίσκεται στην Αθήνα, κάτω από τον μπλεουρανό και πάνω από την Ακροπόλη. Το άλλο μισό βρίσκεται σε μία αποστειρωμένη γκαλερί, σαν να βρίσκεται στο νοσοκομειακό κρεββάτι ενός μουσείου» είχε πει στην Guardian.
protothema
Στο πλευρό της ελληνικής κυβέρνησης και στον αγώνα της για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, που αποσπάστηκαν βίαια από τον λόρδο Έλγιν από το αξεπέραστο σε κάλλος μνημείο, τάσσεται και η δανέζικη εφημερίδας Kristeligt dagblad.
Μέσα από το εκτενές δημοσιεύμα ο αρθογράφος καλεί το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, ώστε να επανενωθούν στον τόπο που ανήκουν. «Στο μουσείο της Ακρόπολης πρέπει να βρίσκονται τα έργα τέχνης αυτής της παγκόσμιας κληρονομιάς και εκεί θα προβάλλονται πολύ καλύτερα απ' ό,τι στο Βρετανικό Μουσείο» γράφει το δημοσίευμα για τα Γλυπτά που στερεί το Βρετανικό Μουσείο από την Ελλάδα.
Μάλιστα, δεν δίστασε να ζητήσει από την Δανία να δώσει πρώτη το «καλό παράδειγμα» επιστρέφοντας στην χώρα μας, δύο κεφαλές που αποσπάστηκαν από την τέταρτη νότια μετόπη του Παρθενώνα, κατά τον βομβαρδισμό του μνημείου, το 1687.
Κατά την πολιορκία της Αθήνας το 1687, ο Μοροζίνι, επικεφαλής των βενετσιάνικων στρατευμάτων, διέταξε τον βομβαρδισμό του Παρθενώνα.Οι Τούρκοι χρησιμοποιούσαν τον Ιερό Βράχο ως μπαρουταποθήκη και ο Μοροζίνι παραβλέποντας την αξία των μνημείων, έδωσε εντολή στα πυροβόλα -που βρισκόταν στο Λόφο των Μουσών- για τον βομβαρδισμό τους, στις 26 Σεπτεμβρίου του 1687.
Όπως είπε αργότερα στην κυβέρνηση της Βενετίας «μία τυχαία βολή, είχε ως αποτέλεσμα να ανατιναχτεί η τουρκική πυριτιδαποθήκη και μαζί της τμήμα του Παρθενώνα». Λίγες ημέρες αργότερα, στρατιώτες του Μοροζίνι, επιχείρησαν να αποκαθηλώσουν τμήμα από τη δυτική πλευρά του ναού, στο οποίο απεικονίζονταν τα άλογα της Αθηνάς. Στην προσπάθεια τους, λόγω αδέξιων χειρισμών, το τμήμα αποσπάστηκε και έπεσε στο έδαφος όπου και θρυμματίστηκε. Οι δύο κεφαλές ανήκουν στο ανάγλυφο που παρουσιάζει τον αγώνα του Λαπίθη εναντίον ενός Κενταύρου.
Για τις δύο κεφαλές του Παρθενώνα που βρίσκονται στη Δανία, ο αρθογράφος γράφει:«τα αντίγραφά τους θα έχουν για μας την ίδια αξία, αλλά δεν είναι το ίδιο για το ελληνικό κράτος».
Η άρνηση του Βρετανικού Μουσείου να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, είχε εύστοχα χαρακτηριστεί από το αφεντικό της Αμάλ Αλαμουντίν, Geoffrey Robertson ως «αλαζονικός πολιτιστικός βανδαλισμό». Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στα μέσα Οκτωβρίου στην εφημερίδα Guardian, ο Robertson είχε δηλώσει: Είναι ένας αλαζονικός πολιτιστικός βαναδισμός εκ μέρους του Βρετανικού Μουσείου να επιμένει το πιο σημαντικό μνημείο του κόσμο να είναι μοιρασμένο στα δύο!». Και στη συνέχεια τόνισε τη σημασία της επανένωσης των Γλυπτών στον τόπο όπου ανήκουν: «Η ζωφόρος του Παρθενώνα είναι ένα καταπληκτικό και μοναδικό δείγμα του ανθρώπινου πολιτισμου πριν από 2.500 χρόνια. Δεν απεικονίζει τον πόλεμο αλλά την ευτυχία. Το μισό δείγμα της ζωφόρου βρίσκεται στην Αθήνα, κάτω από τον μπλεουρανό και πάνω από την Ακροπόλη. Το άλλο μισό βρίσκεται σε μία αποστειρωμένη γκαλερί, σαν να βρίσκεται στο νοσοκομειακό κρεββάτι ενός μουσείου» είχε πει στην Guardian.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου