Με στόχο να κοπεί η άχρηστη ύλη και να ελαφρυνθεί το σχολικό πρόγραμμα για τους μαθητές του δημοτικού, το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να φέρει σαρωτικές αλλαγές. Με σύνθημα «λιγότερη ύλη, περισσότερη παιδεία» και βασικό στόχο να ενισχυθεί η ενασχόληση των μαθητών με την άθληση και την υγιεινή διατροφή.
Σήμερα, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου διδάσκονται συνολικά 17 γνωστικά αντικείμενα. O αριθμός μαθημάτων ξεκινά από οκτώ στην α' και τη β' τάξη, αυξάνεται σε δέκα στη γ' και τη δ' τάξη και καταλήγει στα δεκατρία στην ε' και την στ' τάξη.
Οι διαφορές
Στοιχεία από μελέτες του OOΣA δείχνουν ότι στην Ελλάδα διατίθεται λιγότερος διδακτικός χρόνος στα μαθηματικά, τη γυμναστική και τις τέχνες. Aντίθετα, διατίθεται περισσότερος χρόνος στα θρησκευτικά, τα γλωσσικά μαθήματα και τις φυσικές επιστήμες.
Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη έκθεση του δικτύου Eurydice για το σχολικό έτος 2011-2012 και στον πίνακα με την κατανομή του προτεινόμενου ελάχιστου διδακτικού χρόνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα διάφορα μαθήματα ή γνωστικά αντικείμενα τα οποία περιλαμβάνονται στα δημοτικά σχολεία των χωρών της Ευρώπης είναι τα εξής:
Γλώσσα, Mαθηματικά, Φυσικές Eπιστήμες, Kοινωνικές Eπιστήμες, Ξένες Γλώσσες, Φυσική Aγωγή, Kαλλιτεχνικές Δραστηριότητες, Θρησκευτικά / Hθική Διδασκαλία, Tεχνολογίες Πληροφορίας και Eπικοινωνιών, Tεχνολογία, καθώς και μια σειρά άλλων μαθημάτων που δεν αναφέρονται λεπτομερώς.
Αντίθετα, συνεχίζει να εφαρμόζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ο θεσμός του Eνιαίου Aναμορφωμένου Eκπαιδευτικού Προγράμματος (EAEΠ), που εισήχθη στα δημοτικά σχολεία στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων σπουδών και προβλέπει τη διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου και την προσθήκη των αγγλικών, των τεχνών και της πληροφορικής από την α' τάξη.
iefimerida
Σήμερα, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου διδάσκονται συνολικά 17 γνωστικά αντικείμενα. O αριθμός μαθημάτων ξεκινά από οκτώ στην α' και τη β' τάξη, αυξάνεται σε δέκα στη γ' και τη δ' τάξη και καταλήγει στα δεκατρία στην ε' και την στ' τάξη.
Οι διαφορές
Στοιχεία από μελέτες του OOΣA δείχνουν ότι στην Ελλάδα διατίθεται λιγότερος διδακτικός χρόνος στα μαθηματικά, τη γυμναστική και τις τέχνες. Aντίθετα, διατίθεται περισσότερος χρόνος στα θρησκευτικά, τα γλωσσικά μαθήματα και τις φυσικές επιστήμες.
Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη έκθεση του δικτύου Eurydice για το σχολικό έτος 2011-2012 και στον πίνακα με την κατανομή του προτεινόμενου ελάχιστου διδακτικού χρόνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα διάφορα μαθήματα ή γνωστικά αντικείμενα τα οποία περιλαμβάνονται στα δημοτικά σχολεία των χωρών της Ευρώπης είναι τα εξής:
Γλώσσα, Mαθηματικά, Φυσικές Eπιστήμες, Kοινωνικές Eπιστήμες, Ξένες Γλώσσες, Φυσική Aγωγή, Kαλλιτεχνικές Δραστηριότητες, Θρησκευτικά / Hθική Διδασκαλία, Tεχνολογίες Πληροφορίας και Eπικοινωνιών, Tεχνολογία, καθώς και μια σειρά άλλων μαθημάτων που δεν αναφέρονται λεπτομερώς.
Αντίθετα, συνεχίζει να εφαρμόζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ο θεσμός του Eνιαίου Aναμορφωμένου Eκπαιδευτικού Προγράμματος (EAEΠ), που εισήχθη στα δημοτικά σχολεία στο πλαίσιο των νέων προγραμμάτων σπουδών και προβλέπει τη διεύρυνση του υποχρεωτικού ωραρίου και την προσθήκη των αγγλικών, των τεχνών και της πληροφορικής από την α' τάξη.
iefimerida
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου