Σύσκεψη για τη δεύτερη δέσμη μέτρων αντιμετώπισης της λαθρεπιβίβασης πραγματοποιήθηκε σήμερα υπο τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο. Στη σύσκεψη μετείχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Αλέξανδρος Δελούκας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Παπαθανάσης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Γιάννης Οικονόμου.
Ειδικότερα αποφασίστηκαν τα εξής μέτρα
1. Αναδιάταξη προσωπικού ελέγχου και πωλήσεων
Αναδιατάσσεται το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ με μεταφορά 102 ατόμων απο διοικητικές θέσεις στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Συνολικά οι ελεγκτές θα αυξηθούν από 50 στους 90 και οι εκδότες από 200 στους 260.
Ενισχύεται επίσης το προσωπικό ελέγχου της ΟΣΥ με 40 επιπλέον άτομα ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ελεγκτών σε 230 (εθελοντές και μόνιμοι).
Εντός των επόμενων 20 ημερών, από τις 25 Ιουνίου, οι έλεγχοι κομίστρου επεκτείνονται σε όλο το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καλύπτοντας όπως και σήμερα το σύνολο των ωρών λειτουργίας του συστήματος.
2. Επιβίβαση επιβατών από την μπροστινή θύρα
Το μέτρο αφορά το σύνολο του δικτύου και θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου από τις λεωφορειακές γραμμές που διασχίζουν άξονες των οδών Κηφισίας, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου και Βασιλίσσης Σοφίας. Στη συνέχεια θα επεκταθεί παντού.
3. Πώληση ειδικού τύπου εισιτηρίου εντός οχήματος από τους οδηγούς
Με το συγκεκριμένο μέτρο προσφέρεται στο επιβατικό κοινό η δυνατότητα προμήθειας του ενιαίου εισιτηρίου 1,40 ευρώ εντός οχήματος το οποίο θα πωλείται με επιβάρυνση δέκα λεπτών (1,50 ευρώ) προκειμένου να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους επιβάτες. Ο στόχος του μέτρου είναι να εξασφαλιστεί η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων ανεξάρτητα από τις ώρες λειτουργίας των εκδοτηρίων. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη στη Θεσσαλονίκη (τιμή αγοράς εισιτηρίου μέσα στο όχημα από 0,80 σε 0,90) και σε άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο (πχ Λονδίνο, Βιέννη, Βρυξέλλες, Βοστώνη κα) και θα ξεκινήσει την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.
4. Επέκταση και αστυνόμευση του δικτύου των Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων (ΕΛΛ)
α) Απλοποιείται η διαδικασία υλοποίησης των ΕΛΛ με την μεταφορά της αρμοδιότητας έγκρισης απο τους δήμους στον ΟΑΣΑ. Η τελική ρύθμιση προωθείται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τις υπεραστικές συγκοινωνίες.
β) Το δίκτυο των ΕΛΛ με στόχο να δοθεί προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έναντι του αυτοκινήτου ΙΧ, θα επεκταθεί μετά την μελέτη αναδιοργάνωσης του δικτύου της ΟΣΥ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
γ) Ταυτόχρονα και σε συνεργασία με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη επιχειρείται η ενίσχυση του μηχανισμού αστυνόμευσης με στόχο τη μείωση της παραβατικότητας και την αύξηση της μέσης ταχύτητας διέλευσης των λεωφορείων.
5. Ανταλλαξιμότητα εισιτηρίων
Το πρόγραμμα που πρόκειται να εξαγγελθεί σύντομα από τον ΟΑΣΑ στοχεύει στην καταπολέμηση του φαινομένου της εισιτηριομεταβίβασης και αφορά στην δυνατότητα παροχής έκπτωσης σε επιβάτες που επιστρέφουν τα ακυρωμένα τους εισιτήρια.
6. Ενημερωτική καμπάνια στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Στόχος της ενημερωτικής καμπάνιας αποτελεί η ενημέρωση του επιβατικού κοινού για τα μέτρα αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής στις Αστικές Συγκοινωνίες.
Οι επόμενες αλλαγές που θα γίνουν:
Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) – Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες
Εγκρίθηκαν από το ΔΣ του ΟΑΣΑ τα τεύχη για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική φάση για την επιλογή αναδόχου.
Από το 2014 θα αρχίσουν να εγκαθίστανται οι μπάρες στο Μετρό όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο γ.γ. Μεταφορών ανέφερε πως το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου πρόκειται να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, αφού τεθούν όλα στο τραπέζι των συζητήσεων.
Ωστόσο, εκτίμησε ότι θα αποφευχθεί η αύξηση. Πρόσθεσε πως σε περίπτωση αύξησης, αυτή δεν θα είναι της τάξης του 25% που προβλέπει το μνημόνιο, αλλά σε μικρότερο ποσοστό.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Σε ότι αφορά τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, ο γ.γ. Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και τον Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.
Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση. Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), τον Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ).
Ταυτόχρονα, καταβάλλεται προσπάθεια να αυξηθεί ο αριθμός των προστίμων που πληρώνονται. Μάλιστα, πρόσφατα οι υπηρεσίες του ΟΑΣΑ απέστειλαν ενημερωτικά σημειώματα σε όσους είχαν πρόστιμα τα οποία είχαν βεβαιωθεί και είχαν πάει στην εφορία. Με την κίνηση αυτή σημαντικός αριθμός οφειλετών ανταποκρίθηκε πληρώνοντάς τα.
Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.
Ειδικότερα αποφασίστηκαν τα εξής μέτρα
1. Αναδιάταξη προσωπικού ελέγχου και πωλήσεων
Αναδιατάσσεται το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ με μεταφορά 102 ατόμων απο διοικητικές θέσεις στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Συνολικά οι ελεγκτές θα αυξηθούν από 50 στους 90 και οι εκδότες από 200 στους 260.
Ενισχύεται επίσης το προσωπικό ελέγχου της ΟΣΥ με 40 επιπλέον άτομα ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ελεγκτών σε 230 (εθελοντές και μόνιμοι).
Εντός των επόμενων 20 ημερών, από τις 25 Ιουνίου, οι έλεγχοι κομίστρου επεκτείνονται σε όλο το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καλύπτοντας όπως και σήμερα το σύνολο των ωρών λειτουργίας του συστήματος.
2. Επιβίβαση επιβατών από την μπροστινή θύρα
Το μέτρο αφορά το σύνολο του δικτύου και θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου από τις λεωφορειακές γραμμές που διασχίζουν άξονες των οδών Κηφισίας, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου και Βασιλίσσης Σοφίας. Στη συνέχεια θα επεκταθεί παντού.
3. Πώληση ειδικού τύπου εισιτηρίου εντός οχήματος από τους οδηγούς
Με το συγκεκριμένο μέτρο προσφέρεται στο επιβατικό κοινό η δυνατότητα προμήθειας του ενιαίου εισιτηρίου 1,40 ευρώ εντός οχήματος το οποίο θα πωλείται με επιβάρυνση δέκα λεπτών (1,50 ευρώ) προκειμένου να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους επιβάτες. Ο στόχος του μέτρου είναι να εξασφαλιστεί η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων ανεξάρτητα από τις ώρες λειτουργίας των εκδοτηρίων. Το μέτρο εφαρμόζεται ήδη στη Θεσσαλονίκη (τιμή αγοράς εισιτηρίου μέσα στο όχημα από 0,80 σε 0,90) και σε άλλες πόλεις σε όλο τον κόσμο (πχ Λονδίνο, Βιέννη, Βρυξέλλες, Βοστώνη κα) και θα ξεκινήσει την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.
4. Επέκταση και αστυνόμευση του δικτύου των Ειδικών Λωρίδων Λεωφορείων (ΕΛΛ)
α) Απλοποιείται η διαδικασία υλοποίησης των ΕΛΛ με την μεταφορά της αρμοδιότητας έγκρισης απο τους δήμους στον ΟΑΣΑ. Η τελική ρύθμιση προωθείται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τις υπεραστικές συγκοινωνίες.
β) Το δίκτυο των ΕΛΛ με στόχο να δοθεί προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έναντι του αυτοκινήτου ΙΧ, θα επεκταθεί μετά την μελέτη αναδιοργάνωσης του δικτύου της ΟΣΥ που βρίσκεται σε εξέλιξη.
γ) Ταυτόχρονα και σε συνεργασία με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη επιχειρείται η ενίσχυση του μηχανισμού αστυνόμευσης με στόχο τη μείωση της παραβατικότητας και την αύξηση της μέσης ταχύτητας διέλευσης των λεωφορείων.
5. Ανταλλαξιμότητα εισιτηρίων
Το πρόγραμμα που πρόκειται να εξαγγελθεί σύντομα από τον ΟΑΣΑ στοχεύει στην καταπολέμηση του φαινομένου της εισιτηριομεταβίβασης και αφορά στην δυνατότητα παροχής έκπτωσης σε επιβάτες που επιστρέφουν τα ακυρωμένα τους εισιτήρια.
6. Ενημερωτική καμπάνια στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Στόχος της ενημερωτικής καμπάνιας αποτελεί η ενημέρωση του επιβατικού κοινού για τα μέτρα αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής στις Αστικές Συγκοινωνίες.
Οι επόμενες αλλαγές που θα γίνουν:
Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) – Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες
Εγκρίθηκαν από το ΔΣ του ΟΑΣΑ τα τεύχη για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ο διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική φάση για την επιλογή αναδόχου.
Από το 2014 θα αρχίσουν να εγκαθίστανται οι μπάρες στο Μετρό όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο γ.γ. Μεταφορών ανέφερε πως το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου πρόκειται να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, αφού τεθούν όλα στο τραπέζι των συζητήσεων.
Ωστόσο, εκτίμησε ότι θα αποφευχθεί η αύξηση. Πρόσθεσε πως σε περίπτωση αύξησης, αυτή δεν θα είναι της τάξης του 25% που προβλέπει το μνημόνιο, αλλά σε μικρότερο ποσοστό.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Σε ότι αφορά τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, ο γ.γ. Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και τον Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.
Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση. Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), τον Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ).
Ταυτόχρονα, καταβάλλεται προσπάθεια να αυξηθεί ο αριθμός των προστίμων που πληρώνονται. Μάλιστα, πρόσφατα οι υπηρεσίες του ΟΑΣΑ απέστειλαν ενημερωτικά σημειώματα σε όσους είχαν πρόστιμα τα οποία είχαν βεβαιωθεί και είχαν πάει στην εφορία. Με την κίνηση αυτή σημαντικός αριθμός οφειλετών ανταποκρίθηκε πληρώνοντάς τα.
Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου