Οι άγνωστες λεπτομέρειες του deal με τους Καναδούς, ο ρόλος του Δημοσίου και των άλλων μετόχων και ο άγνωστος όρος της συμφωνίας
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Hochtief Μαρσελίνο Φερνάντεζ Βέρντες βιαζόταν να έχει στα χέρια του μια συμφωνία για την πώληση των συμμετοχών της γερμανικής εταιρείας στα αεροδρόμια πριν από την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων στην αρχή της εβδομάδας στο Εσσεν. Η ελληνική κυβέρνηση, από την πλευρά της, ήταν ειδοποιημένη ότι επέκειτο μια σημαντική εξέλιξη στον κλάδο συμμετοχών αεροδρομίων της γερμανικής εταιρείας, που ανήκει πλέον στον ισπανικό όμιλο ACE.
Μόνο που η συμφωνία που ανακοίνωσε ο κ. Βέρντες με το καναδικό ταμείο Public Sectero PensioInvestment Board και την εταιρεία του, PSP Investments, για την πώληση των συμμετοχών της εταιρείας σε αεροδρόμια (Αθήνα, Βουδαπέστη, Ντίσελντορφ, Αμβούργο, Σίδνεϊ και Τίρανα) για 1,1 δισ. ευρώ, θα ισχύσει από την 1 Ιανουαρίου 2013. Για να γίνει αυτό όμως, θα πρέπει να συμφωνήσουν όλοι οι μέτοχοι του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, όπως προβλέπει η σχετική σύμβαση, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο (που κατέχει το 55%) και ο κ. Δ. Κοπελούζος (5%), καθώς για μεταβίβαση άνω του 25% του αεροδρομίου απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τους.
Χωρίς αυτή, η μεταβίβαση από τη γερμανική εταιρεία προς τους Καναδούς μπορεί να μη γίνει. Κάτι τέτοιο ωστόσο είναι απίθανο, καθώς και το Δημόσιο θα χρειασθεί τη σύμφωνη γνώμη τους για να πουλήσει όλο ή μέρος του μεριδίου του.
Η γερμανική θυγατρική της εταιρείας συμμετοχών στα αεροδρόμια κρατάει ένα ποσοστό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και θα πρέπει και εκείνη να εγκρίνει τη μεταβίβαση του ποσοστού του ελληνικού Δημοσίου. Τα «αφεντικά» της γερμανικής εταιρείας στο Εσσεν είχαν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να πουλήσουν τα μερίδιά τους στα 6 αεροδρόμια, όπως εξάλλου και τη δραστηριοποιούμενη στη χώρα μας Hochtief Facility Management, με στόχο να επικεντρωθούν στο core business της εταιρείας, που είναι οι κατασκευές. Aπό την παρουσίαση του Φερνάντεζ Βέρντες στη γενική συνέλευση των μετόχων έγινε φανερό ότι τα ισπανικά αφεντικά της γερμανικής εταιρείας δεν είναι ευχαριστημένα από τις επιδόσεις της στην Ευρώπη. Τον Μάρτιο η Hochtief έβγαλε ένα δεύτερο εταιρικό ομόλογο σε μικρό χρονικό διάστημα, που υπερκαλύφθηκε 5 φορές (ονομαστική αξία 750 εκατ. ευρώ), για να χρηματοδοτήσει αυτό που οι Ισπανοί αποκαλούν «αλλαγή» στη δομή του ομίλου.
Φυσικά, για το αεροδρόμιο της Αθήνας υπήρχαν και άλλες σκέψεις. Ετσι, εν μέσω πτώσης της επιβατικής κίνησης κατά 11% και για να ανταποκριθεί στις διαρκείς επικρίσεις των αεροπορικών εταιρειών που διαμαρτύρονται για ακριβές υπηρεσίες, άρχισε να παρέχει εκπτώσεις ανάλογα με τη χρήση που κάνει ο κάθε πελάτης. Ταυτόχρονα, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας του αεροδρομίου Χόλγκερ Λινκβάιλερ δημοσίευσε άρθρο για το πώς ένα αεροδρόμιο «μπορεί να αντιδράσει στην περίπτωση της κατάρρευσης του μεγαλύτερου αερομεταφορέα που εξυπηρετείται σε αυτό». Το άρθρο του αναφερόταν στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης, όπου η κίνηση έπεσε 30% στο τέρμιναλ-2 μετά την κατάρρευση της κρατικής αεροπορικής εταιρείας ΜΑΛΕΒ. Η Hochtief διέθετε το management του αεροδρομίου και την εκμετάλλευση δικαιώματος χρήσης ώς το 2080. Παρ’ όλα αυτά, σε μία μόνο μέρα, την 3η Φεβρουαρίου του 2012, έχασε το 35% της κίνησής του εξαιτίας της κατάρρευσης της ΜΑΛΕΒ. Η διοίκηση του αεροδρομίου αμέσως έκανε αποφασιστικές κινήσεις για να περιορίσει το κόστος, έκλεισε ένα τέρμιναλ και απέλυσε 250 άτομα, ενώ ταυτόχρονα αύξησε τη συμμετοχή των εταιρειών low cost στο σύνολο της επιβατικής κίνησης από 26% το 2011 σε 50% το 2012, αναπληρώνοντας έτσι στο τέλος του χρόνου το 85% της επιβατικής κίνησης που είχε χαθεί τον Φεβρουάριο.
Τέτοιοι πονοκέφαλοι φαίνονται τώρα παρελθόν για τη Hochtief στην Αθήνα...
kathimerini
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Hochtief Μαρσελίνο Φερνάντεζ Βέρντες βιαζόταν να έχει στα χέρια του μια συμφωνία για την πώληση των συμμετοχών της γερμανικής εταιρείας στα αεροδρόμια πριν από την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων στην αρχή της εβδομάδας στο Εσσεν. Η ελληνική κυβέρνηση, από την πλευρά της, ήταν ειδοποιημένη ότι επέκειτο μια σημαντική εξέλιξη στον κλάδο συμμετοχών αεροδρομίων της γερμανικής εταιρείας, που ανήκει πλέον στον ισπανικό όμιλο ACE.
Μόνο που η συμφωνία που ανακοίνωσε ο κ. Βέρντες με το καναδικό ταμείο Public Sectero PensioInvestment Board και την εταιρεία του, PSP Investments, για την πώληση των συμμετοχών της εταιρείας σε αεροδρόμια (Αθήνα, Βουδαπέστη, Ντίσελντορφ, Αμβούργο, Σίδνεϊ και Τίρανα) για 1,1 δισ. ευρώ, θα ισχύσει από την 1 Ιανουαρίου 2013. Για να γίνει αυτό όμως, θα πρέπει να συμφωνήσουν όλοι οι μέτοχοι του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, όπως προβλέπει η σχετική σύμβαση, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο (που κατέχει το 55%) και ο κ. Δ. Κοπελούζος (5%), καθώς για μεταβίβαση άνω του 25% του αεροδρομίου απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τους.
Χωρίς αυτή, η μεταβίβαση από τη γερμανική εταιρεία προς τους Καναδούς μπορεί να μη γίνει. Κάτι τέτοιο ωστόσο είναι απίθανο, καθώς και το Δημόσιο θα χρειασθεί τη σύμφωνη γνώμη τους για να πουλήσει όλο ή μέρος του μεριδίου του.
Η γερμανική θυγατρική της εταιρείας συμμετοχών στα αεροδρόμια κρατάει ένα ποσοστό στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και θα πρέπει και εκείνη να εγκρίνει τη μεταβίβαση του ποσοστού του ελληνικού Δημοσίου. Τα «αφεντικά» της γερμανικής εταιρείας στο Εσσεν είχαν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να πουλήσουν τα μερίδιά τους στα 6 αεροδρόμια, όπως εξάλλου και τη δραστηριοποιούμενη στη χώρα μας Hochtief Facility Management, με στόχο να επικεντρωθούν στο core business της εταιρείας, που είναι οι κατασκευές. Aπό την παρουσίαση του Φερνάντεζ Βέρντες στη γενική συνέλευση των μετόχων έγινε φανερό ότι τα ισπανικά αφεντικά της γερμανικής εταιρείας δεν είναι ευχαριστημένα από τις επιδόσεις της στην Ευρώπη. Τον Μάρτιο η Hochtief έβγαλε ένα δεύτερο εταιρικό ομόλογο σε μικρό χρονικό διάστημα, που υπερκαλύφθηκε 5 φορές (ονομαστική αξία 750 εκατ. ευρώ), για να χρηματοδοτήσει αυτό που οι Ισπανοί αποκαλούν «αλλαγή» στη δομή του ομίλου.
Φυσικά, για το αεροδρόμιο της Αθήνας υπήρχαν και άλλες σκέψεις. Ετσι, εν μέσω πτώσης της επιβατικής κίνησης κατά 11% και για να ανταποκριθεί στις διαρκείς επικρίσεις των αεροπορικών εταιρειών που διαμαρτύρονται για ακριβές υπηρεσίες, άρχισε να παρέχει εκπτώσεις ανάλογα με τη χρήση που κάνει ο κάθε πελάτης. Ταυτόχρονα, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας του αεροδρομίου Χόλγκερ Λινκβάιλερ δημοσίευσε άρθρο για το πώς ένα αεροδρόμιο «μπορεί να αντιδράσει στην περίπτωση της κατάρρευσης του μεγαλύτερου αερομεταφορέα που εξυπηρετείται σε αυτό». Το άρθρο του αναφερόταν στο αεροδρόμιο της Βουδαπέστης, όπου η κίνηση έπεσε 30% στο τέρμιναλ-2 μετά την κατάρρευση της κρατικής αεροπορικής εταιρείας ΜΑΛΕΒ. Η Hochtief διέθετε το management του αεροδρομίου και την εκμετάλλευση δικαιώματος χρήσης ώς το 2080. Παρ’ όλα αυτά, σε μία μόνο μέρα, την 3η Φεβρουαρίου του 2012, έχασε το 35% της κίνησής του εξαιτίας της κατάρρευσης της ΜΑΛΕΒ. Η διοίκηση του αεροδρομίου αμέσως έκανε αποφασιστικές κινήσεις για να περιορίσει το κόστος, έκλεισε ένα τέρμιναλ και απέλυσε 250 άτομα, ενώ ταυτόχρονα αύξησε τη συμμετοχή των εταιρειών low cost στο σύνολο της επιβατικής κίνησης από 26% το 2011 σε 50% το 2012, αναπληρώνοντας έτσι στο τέλος του χρόνου το 85% της επιβατικής κίνησης που είχε χαθεί τον Φεβρουάριο.
Τέτοιοι πονοκέφαλοι φαίνονται τώρα παρελθόν για τη Hochtief στην Αθήνα...
kathimerini
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου