Την άμεση τροποποίηση του νόμου για την εύρυθμη λειτουργία των Πανεπιστημίων ζητούν οι πρυτάνεις, ενώ επαναλαμβάνουν τη διαφωνία τους στην αυτοδίκαιη διαγραφή των φοιτητών, με ψήφισμά τους που εξέδωσαν στο τέλος των εργασιών της 72ης Συνόδου των Πρυτάνεων.
Όπως τονίζουν στο ψήφισμά τους οι πρυτάνεις η ρύθμιση για την αυτοδίκαιη διαγραφή των φοιτητών παραβιάζει τα νόμιμα δικαιώματα των ενδιαφερομένων και δημιουργεί κοινωνικό πρόβλημα, δεδομένου ότι αφορά το 1/3 των φοιτούντων.
Στο ψήφισμά τους οι πρυτάνεις διαπιστώνουν «αδυναμία ακόμη και της στοιχειώδους λειτουργίας του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου» εξαιτίας του νέου θεσμικού πλαισίου και της οικονομικής κρίσης, καθώς και «ασάφεια και σύγκρουση αρμοδιοτήτων μεταξύ αφενός των πρυτανικών Αρχών και της Συγκλήτου και αφετέρου των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων που αναφύονται σε ακαδημαϊκά, διοικητικά και ερευνητικά θέματα».
Στο ψήφισμα επισημαίνεται επιπλέον ότι η δραστική μείωση της χρηματοδότησης είχε ως αποτέλεσμα να περισταλεί δραματικά η πρόσβαση των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και τις ηλεκτρονικές πηγές βιβλιογραφίας και να αποδυναμωθεί ακόμα και από τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις της η λειτουργία του Πανεπιστημίου.
Ασκείται, επίσης, κριτική στο σχέδιο «Αθηνά» από το οποίο «αναδείχθηκαν τα προβλήματα έλλειψης διαδικασιών και χρήσης δεδομένων και παρουσιάστηκε το παράδοξο του καθορισμού Σχολών και κατευθύνσεων τμημάτων μονομερώς από το υπουργείο. Αυτό συνέβη δίχως τη γνώμη, τη γνώση και τις επεξεργασίες των συλλογικών οργάνων των ΑΕΙ, όπως άλλωστε συνέβη και με τον ορισμό του αριθμού των εισακτέων φοιτητών που καθορίζει το υπουργείο, δίχως να λαμβάνονται υπ' όψιν οι δυνατότητες των ίδιων των Πανεπιστημίων».
Οι πρυτάνεις υπενθυμίζουν επιπλέον ότι το Ελληνικό Πανεπιστήμιο παράγει σήμερα πάνω από το 80% της έρευνας και της καινοτομίας, γεγονός που «επιβάλλει τη συμμετοχή του στον στρατηγικό σχεδιασμό των θεματικών προτεραιοτήτων της έρευνας ή στον σχεδιασμό της "έξυπνης εξειδίκευσης" των περιφερειών της χώρας (νέο "ΕΣΠΑ" 2014-2020)». Προσθέτουν ότι «παρά την επίλυση ορισμένων προβλημάτων που σχετίζονται με τη διαχείριση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, η απουσία ενιαίου και σταθερού διαχωριστικού πλαισίου δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία και εκθέτει σε κινδύνους το ανθρώπινο δυναμικό».
Εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας παρέστησαν στη Σύνοδο ο υφυπουργός Παιδείας, Θόδωρος Παπαθεοδώρου, και ο γενικός γραμματέας, Θανάσης Καλαϊτζής.
ethnos
Όπως τονίζουν στο ψήφισμά τους οι πρυτάνεις η ρύθμιση για την αυτοδίκαιη διαγραφή των φοιτητών παραβιάζει τα νόμιμα δικαιώματα των ενδιαφερομένων και δημιουργεί κοινωνικό πρόβλημα, δεδομένου ότι αφορά το 1/3 των φοιτούντων.
Στο ψήφισμά τους οι πρυτάνεις διαπιστώνουν «αδυναμία ακόμη και της στοιχειώδους λειτουργίας του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου» εξαιτίας του νέου θεσμικού πλαισίου και της οικονομικής κρίσης, καθώς και «ασάφεια και σύγκρουση αρμοδιοτήτων μεταξύ αφενός των πρυτανικών Αρχών και της Συγκλήτου και αφετέρου των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων που αναφύονται σε ακαδημαϊκά, διοικητικά και ερευνητικά θέματα».
Στο ψήφισμα επισημαίνεται επιπλέον ότι η δραστική μείωση της χρηματοδότησης είχε ως αποτέλεσμα να περισταλεί δραματικά η πρόσβαση των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και τις ηλεκτρονικές πηγές βιβλιογραφίας και να αποδυναμωθεί ακόμα και από τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις της η λειτουργία του Πανεπιστημίου.
Ασκείται, επίσης, κριτική στο σχέδιο «Αθηνά» από το οποίο «αναδείχθηκαν τα προβλήματα έλλειψης διαδικασιών και χρήσης δεδομένων και παρουσιάστηκε το παράδοξο του καθορισμού Σχολών και κατευθύνσεων τμημάτων μονομερώς από το υπουργείο. Αυτό συνέβη δίχως τη γνώμη, τη γνώση και τις επεξεργασίες των συλλογικών οργάνων των ΑΕΙ, όπως άλλωστε συνέβη και με τον ορισμό του αριθμού των εισακτέων φοιτητών που καθορίζει το υπουργείο, δίχως να λαμβάνονται υπ' όψιν οι δυνατότητες των ίδιων των Πανεπιστημίων».
Οι πρυτάνεις υπενθυμίζουν επιπλέον ότι το Ελληνικό Πανεπιστήμιο παράγει σήμερα πάνω από το 80% της έρευνας και της καινοτομίας, γεγονός που «επιβάλλει τη συμμετοχή του στον στρατηγικό σχεδιασμό των θεματικών προτεραιοτήτων της έρευνας ή στον σχεδιασμό της "έξυπνης εξειδίκευσης" των περιφερειών της χώρας (νέο "ΕΣΠΑ" 2014-2020)». Προσθέτουν ότι «παρά την επίλυση ορισμένων προβλημάτων που σχετίζονται με τη διαχείριση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, η απουσία ενιαίου και σταθερού διαχωριστικού πλαισίου δυσχεραίνει την ομαλή λειτουργία και εκθέτει σε κινδύνους το ανθρώπινο δυναμικό».
Εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας παρέστησαν στη Σύνοδο ο υφυπουργός Παιδείας, Θόδωρος Παπαθεοδώρου, και ο γενικός γραμματέας, Θανάσης Καλαϊτζής.
ethnos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου