Η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής του Νέου Ικονίου και το διεθνές ενδιαφέρον που προκάλεσε η προοπτική της χρήσης της από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την COSCO και την Hewlett-Packard, φαίνεται ότι έφερε και τις πρώτες αντιδράσεις από την τοπική αυτοδιοίκηση.
Σύμφωνα με έγγραφο που βρίσκεται στη διάθεση του «Βήματος», ο δήμος Περάματος απαίτησε από την ΕΡΓΟΣΕ την καταβολή ετήσιου τέλους «δικαιωμάτων διέλευσης υπογείων δικτύων κοινόχρηστων χώρων», ύψους 8,6 εκατ. ευρώ! Μάλιστα, στις 28 Δεκεμβρίου 2012 δικαστικός επιμελητής παρέδωσε ατομική ειδοποίηση στην ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία ενημερώνει ότι «τα ανωτέρω ποσά πρόκειτε (sic) να βεβαιωθούν σε χρηματικό κατάλογο εντός 30 ημερών».
Είχε προηγηθεί απόφαση του δημάρχου Περάματος, κ. Παντελή Ζουμπούλη, στις 26 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την οποία, ο δήμος επιβάλλει «σύμφωνα με το νόμο εις βάρος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ… για το έτος 2012 τέλος χρήσεως κοινόχρηστων χώρων στο υπέδαφος, ύψους 8,6 εκατ. ευρώ».
Στα «υπόψη» της απόφασης, περιλαμβάνονται διατάξεις νόμων περί προσόδων των δήμων, σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου «για την επιβολή και τον καθορισμό του ύψους των συντελεστών τελών χρήσεων κοινόχρηστων χώρων» κι έκθεση ελέγχου υπαλλήλων του δήμου Περάματος, «σύμφωνα με την οποία η Εταιρία Παροχής Αερίου Αττικής απελάμβανε για το έτος 2012 το υπέδαφος αυτών σε κυβικά μέτρα 38.400» και άλλα έγγραφα του δήμου προς την ΕΡΓΟΣΕ.
Στις 17 Οκτωβρίου 2012 «το συνεργείο επανελέγχου εκδοσης δημοτικών τελών και καταμέτρησης επιφανειών χρησιμοποιούμων κοινόχρηστων χώρων» του δήμου Περάματος τοποθετήθηκε «σχετικά με τα τέλη διέλευσης εδάφους της ΕΡΓΟΣΕ», απαντώντας σε αίτημα της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου.
«Όσον αφορά το πλάτος των σιδηροδρομικών γραμμών καθώς και την διατομή του τούνελ από το οποίο διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές και μετά από αυτοψία μας, σας ενημερώνουμε ότι το πλάτος των γραμμών είναι 1,70 μέτρα, η συνολική διάμετρος εκσκαφής του τούνελ είναι 8,3 μέτρα και το συνολικό μήκος, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, 3500 μέτρα» αναφέρεται στο έγγραφο.
«Συνεπώς η συνολική επιφάνεια που καταλαμβάνουν οι γραμμές είναι 3.500 μέτρα χ 1,70 μέτρα = 5.950 τ.μ. επιφάνεια διέλευσης σιδηροδρομικών γραμμών» σημειώνεται. Παράλληλα, το συνεργείο υπολόγισε συνολικό όγκο εκσκαφών 38.400 κυβικών μέτρων και παρέπεμψε τα νούμερα στην Οικονομική υπηρεσία του δήμου για «να ολοκληρωθεί η διαδικασία της επιβολής των τελών».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ αρνείται να καταβάλλει το ποσό και θα προσβάλλει την απόφαση του δήμου στα δικαστήρια, αφού θεωρεί ότι έχει το νόμο μαζί της.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν έμπειροι σιδηροδρομικοί δεν είναι η πρώτη φορά που δήμοι βρίσκουν ευκαιρία για να αντλήσουν «εύκολα χρήματα» από τον σιδηρόδρομο. Πριν από λίγα χρόνια, δήμοι της Αττικής είχαν επιχειρήσει να χρεώσουν τέλη ηλεκτροφωτισμού στον ΟΣΕ για την κατανάλωση του ρεύματος των σταθμών και των υποδομών του. Ωστόσο, αυτές οι αξιώσεις «απερρίφθησαν παταγωδώς στα δικαστήρια» σημειώνει πηγή του ΟΣΕ.
Πάντως, όπως παρατηρεί, σε περίπτωση που το αίτημα του Δήμου Περάματος δικαιωθεί στα δικαστήρια, θα ανοίξει ο δρόμος για την …οικονομική καταστροφή του Μετρό, καθώς οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης θα μπορούν να ζητήσουν από την Αττικό Μετρό την καταβολή τελών, αφού έχει στην κυριότητα της το υπόγειο δίκτυο των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στη διοίκηση της εταιρίας.
tovima
Σύμφωνα με έγγραφο που βρίσκεται στη διάθεση του «Βήματος», ο δήμος Περάματος απαίτησε από την ΕΡΓΟΣΕ την καταβολή ετήσιου τέλους «δικαιωμάτων διέλευσης υπογείων δικτύων κοινόχρηστων χώρων», ύψους 8,6 εκατ. ευρώ! Μάλιστα, στις 28 Δεκεμβρίου 2012 δικαστικός επιμελητής παρέδωσε ατομική ειδοποίηση στην ΕΡΓΟΣΕ, με την οποία ενημερώνει ότι «τα ανωτέρω ποσά πρόκειτε (sic) να βεβαιωθούν σε χρηματικό κατάλογο εντός 30 ημερών».
Είχε προηγηθεί απόφαση του δημάρχου Περάματος, κ. Παντελή Ζουμπούλη, στις 26 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την οποία, ο δήμος επιβάλλει «σύμφωνα με το νόμο εις βάρος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ… για το έτος 2012 τέλος χρήσεως κοινόχρηστων χώρων στο υπέδαφος, ύψους 8,6 εκατ. ευρώ».
Στα «υπόψη» της απόφασης, περιλαμβάνονται διατάξεις νόμων περί προσόδων των δήμων, σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου «για την επιβολή και τον καθορισμό του ύψους των συντελεστών τελών χρήσεων κοινόχρηστων χώρων» κι έκθεση ελέγχου υπαλλήλων του δήμου Περάματος, «σύμφωνα με την οποία η Εταιρία Παροχής Αερίου Αττικής απελάμβανε για το έτος 2012 το υπέδαφος αυτών σε κυβικά μέτρα 38.400» και άλλα έγγραφα του δήμου προς την ΕΡΓΟΣΕ.
Στις 17 Οκτωβρίου 2012 «το συνεργείο επανελέγχου εκδοσης δημοτικών τελών και καταμέτρησης επιφανειών χρησιμοποιούμων κοινόχρηστων χώρων» του δήμου Περάματος τοποθετήθηκε «σχετικά με τα τέλη διέλευσης εδάφους της ΕΡΓΟΣΕ», απαντώντας σε αίτημα της οικονομικής υπηρεσίας του δήμου.
«Όσον αφορά το πλάτος των σιδηροδρομικών γραμμών καθώς και την διατομή του τούνελ από το οποίο διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές και μετά από αυτοψία μας, σας ενημερώνουμε ότι το πλάτος των γραμμών είναι 1,70 μέτρα, η συνολική διάμετρος εκσκαφής του τούνελ είναι 8,3 μέτρα και το συνολικό μήκος, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, 3500 μέτρα» αναφέρεται στο έγγραφο.
«Συνεπώς η συνολική επιφάνεια που καταλαμβάνουν οι γραμμές είναι 3.500 μέτρα χ 1,70 μέτρα = 5.950 τ.μ. επιφάνεια διέλευσης σιδηροδρομικών γραμμών» σημειώνεται. Παράλληλα, το συνεργείο υπολόγισε συνολικό όγκο εκσκαφών 38.400 κυβικών μέτρων και παρέπεμψε τα νούμερα στην Οικονομική υπηρεσία του δήμου για «να ολοκληρωθεί η διαδικασία της επιβολής των τελών».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ αρνείται να καταβάλλει το ποσό και θα προσβάλλει την απόφαση του δήμου στα δικαστήρια, αφού θεωρεί ότι έχει το νόμο μαζί της.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν έμπειροι σιδηροδρομικοί δεν είναι η πρώτη φορά που δήμοι βρίσκουν ευκαιρία για να αντλήσουν «εύκολα χρήματα» από τον σιδηρόδρομο. Πριν από λίγα χρόνια, δήμοι της Αττικής είχαν επιχειρήσει να χρεώσουν τέλη ηλεκτροφωτισμού στον ΟΣΕ για την κατανάλωση του ρεύματος των σταθμών και των υποδομών του. Ωστόσο, αυτές οι αξιώσεις «απερρίφθησαν παταγωδώς στα δικαστήρια» σημειώνει πηγή του ΟΣΕ.
Πάντως, όπως παρατηρεί, σε περίπτωση που το αίτημα του Δήμου Περάματος δικαιωθεί στα δικαστήρια, θα ανοίξει ο δρόμος για την …οικονομική καταστροφή του Μετρό, καθώς οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης θα μπορούν να ζητήσουν από την Αττικό Μετρό την καταβολή τελών, αφού έχει στην κυριότητα της το υπόγειο δίκτυο των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στη διοίκηση της εταιρίας.
tovima
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου