facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Στο μπάρκο στρέφονται οι άνεργοι

Η ανεργία στην… ξηρά αναγκάζει πλέον χιλιάδες νέους αλλά και ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να στραφούν προς τη θάλασσα. Υπολογίζεται ότι μέσα στην τελευταία τριετία πάνω από δέκα χιλιάδες άνεργοι που δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με τη θάλασσα εξέδωσαν ναυτικό φυλλάδιο σε μια απέλπιδα προσπάθεια να βρουν δουλειά μπαρκάροντας.



Από αυτούς μάλιστα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τουλάχιστον οι έξι χιλιάδες είναι ηλικίας άνω των τριάντα ετών, που σημαίνει ότι δεν έχουν κανένα πτυχίο σχετικό με τις ναυτικές δεξιότητες.
   
Η Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά γεμίζει κάθε πρωί από ναυτικούς που ζητούν απεγνωσμένα μια δουλειά, ένα πλοίο να μπαρκάρουν ή οποιαδήποτε άλλη εργασία την οποία θα μπορούσαν να κάνουν, ακόμη και για να εξασφαλίσουν ένα μεροκάματο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το 2007 είχαν εκδοθεί 1.900 ναυτικά φυλλάδια στα λιμεναρχεία όλης της χώρας και πέρυσι έφθασαν τα 4.191, ενώ για φέτος τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τα 5.000!

«Ολοι θέλουν να βγάλουν ένα ναυτικό φυλλάδιο προκειμένου να μπορέσουν να εργαστούν στη θάλασσα, καθώς μέχρι πρότινος η δουλειά είχε ζήτηση, ενώ οι μισθοί είναι αρκετά καλύτεροι σε σχέση με αυτούς που υπάρχουν στη στεριά. Ενας θαλαμηπόλος, ένας μάγειρας, ένας χυτοκαθαριστής ή ένας μηχανικός κατωτέρου βαθμού παίρνει γύρω στα 3.000 ευρώ τον μήνα» τονίζει στην «Espresso της Κυριακής» ένας ναυτικός πράκτορας.


Επίσης, δεν είναι λίγοι μάλιστα αυτοί που προθυμοποιούνται να δώσουν τρεις ή ακόμη και τέσσερις μισθούς σε πάσης φύσεως μεσάζοντες και ναυτικούς πράκτορες προκειμένου να τους ναυτολογήσουν. Και δεν είναι μόνον άνδρες αλλά και πολλές γυναίκες πλέον που επιθυμούν να εργαστούν σε πλοία της γραμμής, κυρίως εντός συνόρων.


Οι Αρχές τον τελευταίο καιρό ελέω ανεργίας αντιμετωπίζουν και ένα ακόμη φαινόμενο: άνθρωποι που τις περασμένες δεκαετίες είχαν ναυτολογηθεί σε πλοία και για διαφόρους λόγους άφησαν το επάγγελμα για να ασχοληθούν με κάτι άλλο τώρα σπεύδουν να δηλώσουν απώλεια του ναυτικού φυλλαδίου, ώστε να το επανεκδώσουν και να μπορέσουν να επιστρέψουν στα καράβια.


Οι εταιρείες ωστόσο δεν παίρνουν εύκολα νέο προσωπικό. Ακόμη και οι παραδοσιακές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα στο λιμάνι του Πειραιά δεν εντάσσουν στο προσωπικό τους δοκίμους και ανθυποπλοιάρχους, όπως συνέβαινε μέχρι και πριν από περίπου τρία χρόνια.


Τα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία αγγίζουν τα εννιακόσια εξήντα και, σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα πρέπει να απασχολούν τουλάχιστον πέντε Ελληνες ναυτικούς. Βάσει της απογραφής ναυτεργατικού δυναμικού που διενήργησε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (τμήμα πλέον του νυν υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας), μέχρι και πριν από τρία χρόνια είχαν ναυτολογηθεί 15.721 Ελληνες ναυτικοί. Α


πό αυτούς οι 14.779 σε πλοία υπό ελληνική σημαία και οι άλλοι 942 σε πλοία υπό ξένη σημαία. Το πρόβλημα αναζήτησης εργασίας λοιπόν για τους νέους που παίρνουν ναυτικό φυλλάδιο φαντάζει τεράστιο. Παρ’ όλα αυτά, όλοι ελπίζουν.


Εκδοση ναυτικού φυλλαδίου
Για να εκδώσει κάποιος ναυτικό φυλλάδιο θα πρέπει να είναι πάνω από δεκαεπτά ετών και κάτω από τριάντα, αλλά και να μην έχει καταδικασθεί κατά την τελευταία δεκαετία σε φυλάκιση ανώτερη του εξαμήνου συνολικά για λαθρεμπορία, κλοπή, απάτη, ένεκα παραβάσεων των διατάξεων περί ναρκωτικών και προστασίας του εθνικού νομίσματος και για εγκλήματα κατά των ηθών. Επίσης, πρέπει να έχει αποφοιτήσει επιτυχώς από τον βασικό κύκλο σπουδών Σχολής Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων. Το συνολικό κόστος έκδοσης δεν ξεπερνά τα εκατόν είκοσι ευρώ.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΡΗΣ espressonews.gr
Γνωρίζατε ότι υπάρχουν περισσότερα από 2.5 εκατομμύρια Έλληνες που ροχαλίζουν? Το Snore Defense είναι μία από τις λίγες αγωγές κατά του ροχαλητού, οι οποίες πραγματικά δουλεύουν! Πατήστε εδώ

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news