Ποσά-πρόκληση, που σε καμία των περιπτώσεων δεν δικαιολογούνται από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρονται στους πολίτες, έχουν δαπανηθεί για την δημιουργία ιστοσελίδων δημόσιων υπηρεσιών και επιμελητηρίων.
Στο βωμό του «λεφτά υπάρχουν» και των περίεργων
συνδιαλλαγών μεταξύ δημόσιων φορέων και εταιρειών διαφόρων «ημέτερων», ιστοσελίδες-φαντάσματα εμφανίζονται να κοστίζουν χρυσάφι. Πιο τρανταχτό παράδειγμα εκείνο της ιστοσελίδας του ΙΚΑ, το www.ika.gr, που κόστισε το αστρονομικό ποσό των 2,2 εκατομμυρίων ευρώ!
συνδιαλλαγών μεταξύ δημόσιων φορέων και εταιρειών διαφόρων «ημέτερων», ιστοσελίδες-φαντάσματα εμφανίζονται να κοστίζουν χρυσάφι. Πιο τρανταχτό παράδειγμα εκείνο της ιστοσελίδας του ΙΚΑ, το www.ika.gr, που κόστισε το αστρονομικό ποσό των 2,2 εκατομμυρίων ευρώ!
Μια απλή περιήγηση του επισκέπτη στην εν λόγω ιστοσελίδα πείθει και τον πλέον δύσπιστο ότι ο ιστότοπος δεν μπορεί να κοστίζει περισσότερα από 10.000 ευρώ. Και αυτά τραβηγμένα… Η χρηματοδότηση, βέβαια, εμφανίζεται να έχει βαρύνει κατά 80% την Ευρωπαϊκή Ένωση και 20% τους Εθνικούς Πόρους. Έχει και αυτό τη σημασία του.
Το θέμα των δημόσιων ιστοσελίδων από «χρυσάφι» αναδείχτηκε μέσω της εκπομπής «Πέτρα Σκανδάλου» του zougla radio.
Φιλοξενούμενος στην εκπομπή ήταν ο βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Νίκος Νικολόπουλος, ο οποίος –όπως είπε- χρειάστηκε να κάνει 17 ερωτήσεις στη Βουλή προκειμένου να λάβει τα επίσημα στοιχεία.
Η λίστα της ντροπής
Εκτός από το σάιτ του ΙΚΑ, «χρυσάφι» έχει δαπανηθεί για δεκάδες ακόμα ιστοσελίδες δημόσιων φορέων. Για τα σάιτ του Εφετείου Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχουν δοθεί 1.406.363 ευρώ, για εκείνο του υπουργείου Εξωτερικών 1.291.150 ευρώ, της Βουλής 1.120.000 ευρώ και του ΝΑΤ 900.000 ευρώ.
Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι η κατασκευή των εν λόγω ιστοτόπων δεν δικαιολογεί επουδενί την αξία τους. Εκτός και αν τα προγραμμάτισε η ίδια η Google και εμείς –οι κοινοί θνητοί- δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το πραγματικό τους κόστος.
Ωστόσο η κατασκευή τους είναι απλή και εξτρά παροχές στους χρήστες δεν προσφέρουν. Περισσότερο με απλά blog μοιάζουν.
Εντύπωση όμως προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και οι ιστότοποι που φαινομενικά κόστισαν «ψίχουλα» είναι σαφώς πιο ακριβά από αντίστοιχα του εξωτερικού.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των site των ΕΛΤΑ που κόστισε 59.000 ευρώ. Το αντίστοιχο site των ταχυδρομείων της Αγγλίας, των καλύτερων ταχυδρομείων του κόσμου δηλαδή, κόστισε 12.000 λίρες. Βγάλτε τα συμπεράσματά σας…
Μια εταιρεία για 33 επιμελητήρια!
Παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε τι έχει συμβεί με τις ιστοσελίδες 33 επιμελητηρίων. Όλα, ως εκ θαύματος, κατασκευάστηκαν από μια και μόνο εταιρεία: Την Knowledge Broandband Services που εδρεύει στην Πάτρα.
Από όσα πάντως ανέφερε ο κ. Νικολόπουλος στο zougla radio αφορμή για να υπερτιμολογηθούν οι ιστότοποι στάθηκε το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων προήλθε από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Δηλαδή τα «λεφτά δεν ήταν εξολοκλήρου δικά μας, αλλά εν μέρει δικά μας».
Σημειώνουμε ότι κατά μέσο όρο το κόστος της κάθε μιας σελίδας των επιμελητηρίων κυμαίνεται από 200.000 ευρώ έως 350.000 ευρώ.
Η λίστα με το συνολικό κόστος κατασκευής ιστοσελίδων για τις ανάγκες υπουργείων και των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα δεν είναι μόνο προκλητική στους χαλεπούς οικονομικά καιρούς που διανύουμε αλλά προκαλεί και άλλα ερωτήματα αν αναλογιστούμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις, το κόστος κατασκευής των σελίδων αποφασίζεται και εγκρίνεται από τις διοικήσεις των ίδιων των φορέων.
Παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε τι έχουν να απαντήσουν όλοι αυτοί οι κύριοι καθώς το ρεπορτάζ θα συνεχιστεί…
zougla.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου