Περίεργες συμπτώσεις συνοδεύουν την υπόθεση με τα πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας τουλάχιστον46 πλοίων, μικρών επιβατηγών της ακτοπλοΐας και δεκάδων τουριστικών πλοιαρίων, τα οποία δραστηριοποιούνται κυρίως το καλοκαίρι.
Τα πλοία αυτά, που παροπλίζονται τώρα επειδή διαπιστώθηκε κατόπιν εορτής ότι τα χαρτιά τους δεν ήταν εντάξει – δηλαδή είχαν βασικές ελλείψεις ώστε να κριθεί ότι δεν είναι αξιόπλοα – έκαναν καθημερινά δρομολόγια όλο το καλοκαίρι, χωρίς ουδείς να τα σταματήσει.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου όταν ο ρωσικός Νηογνώμονας, υπό την εποπτεία του οποίου εκδίδονταν τα πιστοποιητικά τους, ήρε τη συμφωνία συνεργασίας που είχε με την εταιρεία που τον εκπροσωπούσε στον Πειραιά. Από αυτήν την εταιρεία προμηθεύονταν τα πιστοποιητικά και τα συγκεκριμένα ελληνικά πλοία, που τις τελευταίες δύο ημέρες άρχισαν να ακινητοποιούνται από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές.
Συμπτωματικά η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του Λιμενικού Σώματος, η οποία έχει την ευθύνη των ελέγχων ασφαλείας των πλοίων που διαπλέουν τις ελληνικές θάλασσες,αποκάλυψε την υπόθεση των πλαστών πιστοποιητικών στις 4 Σεπτεμβρίουμόλις τρία 24ωρα μετά τη ρωσική αποχώρηση από τον Πειραιά.
Πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, αναφέρουν ότι ο ιδιοκτήτης του ελληνικού παραρτήματος του ρωσικού Νηογνώμονα, όταν εκλήθη να εξηγήσει γιατί διακόπηκε η σχετική συνεργασία, με τον κίνδυνο κάποια πλοία να μείνουν ακάλυπτα – τότε, λένε οι ίδιες πληροφορίες, δεν είχε προκύψει ακόμα το θέμα των πλαστών πιστοποιητικών αν και η υπόθεση διερευνούνταν από τον Μάϊο – την απέδωσε σε διαφορές με τον νέο διευθυντή της εταιρείας στη Ρωσία.
Μετά από αυτά το υπουργείο ζήτησε τη συνδρομή της ρωσικής πρεσβείας – την περασμένη Κυριακή ο ρώσος πρέσβης μετέβη στο υπουργείο Εξωτερικών – ενώ παρέμβαση έγινε και μέσω του ελληνικού προξενείου στη Μόσχα, προκειμένου ο ρωσικός Νηογνώμονας να στείλει στην Ελλάδα στέλεχος του για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Η υπόθεση των πλαστών πιστοποιητικών, ωστόσο, και η δικαστική έρευνα που διατάχθηκε μετά την αποκάλυψή τους, ανέτρεψε αυτά τα σχέδια. Την Τρίτη, το πρωί, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας υπέγραψε ειδική σύμβαση ανάθεσης έργου με άλλους Νηογνώμονες, ώστε τα πλοία να ελεγχθούν από δικούς τους επιθεωρητές και κατόπιν τα πιστοποιητικά κλάσης τους να εκδοθούν, με βάση τα δικά τους πρότυπα, από τις υπηρεσίες του υπουργείου.
Αν τελικά προωθηθεί αυτή η λύση, πάντως, δεν μπορεί παρά να είναι προσωρινή, αφού τα πιστοποιητικά θα έχουν εκδοθεί από το υπουργείο, το ίδιο φορέα, δηλαδή, που έχει την ευθύνη να ελέγχει την εγκυρότητά τους!
Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία αναμένεται να κρατήσει αρκετές ημέρες, μέχρις ότου επανέλθουν στη γραμμή – εφόσον κριθούν κατάλληλα – τα συγκεκριμένα πλοία, οπότε οι τροποποιήσεις στα δρομολόγια της ακτοπλοΐας, που ξεκίνησαν μετά τον πρώτη ακινητοποίηση πλοίου, θα ισχύσουν και τις επόμενες ημέρες.
Επίσης την Τρίτη το απόγευμα υπήρξε πρόβλημα με εκατοντάδες επισκέπτες στο φαράγγι της Σαμαριάς καθώς εγκλωβίστηκαν επειδή απαγορεύτηκε ο απόπλους των δυο πλοίων της «ΑΝΕΝΔΥΚ», «Σαμαριά Ι» και «Δασκαλογιάννης», που εκτελούν δρομολόγια προς και από την Αγία Ρουμέλη. Τελικά οι τουρίστες αποχώρησαν σταδιακά με άλλα πλοία μικρότερης όμως χωρητικότητας.
Μάλιστα ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης Αθανάσιος Καρούντζος χαρακτήρισε το θέμα ως ιδιαίτερα σοβαρό και πρόσθεσε πως εάν δεν βρεθεί λύση με τα πλοία τότε αναγκαστικά από το φαράγγι της Σαμαριάς θα κλείσει για τους επισκέπτες.
Λίστα πλοίων
Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του Λιμενικού Σώματος έως το απόγευμα της Τρίτης είχε απαγορευτεί ο απόπλους στα πλοία:
- Μακεδονία Παλλάς
- Επτάνησος
- Ταξιάρχης
- Ιόνιαν Σαν
- Ρένα Σ ΙΙ
- Τζόρτζια
- Σαν Νίκολας
- Ηλιδα ΙΙ
- Σάντα ΙΙΙ
- Καπετάν Αριστείδης
- Ελένη
- Αλέξανδρος Κ ΙΙ
- Αγία Ειρήνη
- Πλατυτέρα των Ουρανών
- Αγιος Γεώργιος
- Εξπρές Σκοπελίτης
- Οινούσαι ΙΙΙ
- Νήσος Θήρα
- Βάσος Κ
- Λευκίμμη
- Σαμαριά Ι
- Δασκαλογιάννης
ΠΗΓΗ: tovima.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου