Οι 21.000 εργαζόμενοι που είχαν συγκεντρωθεί εκεί, άρχισαν να του φωνάζουν auf wiedersehen, «άντε γεια». Σε δηλώσεις τους ανέφεραν οτι αυτό ισοδυναμεί με ομολογία χρεοκοπίας.
Επί του ζητήματος μίλησαν στην εκπομπή «Prime» ο παρουσιαστής Ηλίας Σιακαντάρης και ο ανταποκριτής του ΕΡΤNews στη Γερμανία Γιώργος Παππάς.
Για πρώτη φορά, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είναι αποφασισμένη να καταγγείλει συλλογικές συμβάσεις εργασίας που αποκλείουν απολύσεις εργαζομένων μέχρι το 2029.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος της Volkswagen έχει μαζί του την Audi, την Scoda αλλά ο «ασθενής» είναι η ίδια η Volkswagen. Έπεσε έξω κυρίως στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με πολύ λιγότερες πωλήσεις απ’ ότι υπολόγιζε και δεν αποκλείει τώρα κλείσιμο μονάδων παραγωγής στην ίδια τη Γερμανία, πράγμα που σημαίνει μαζικές απολύσεις.
Στο θέμα παρενέβη ήδη και ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, αναζητώντας επαφή με τη διοίκηση της εταιρείας. Η Γερμανία πρέπει να μείνει χώρα με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, είπε ο υπουργός Εργασίας Χιουμπέρτους Χέιλ.
Η πολιτεία μπορεί να βοηθήσει, διότι το μεγαλύτερο πρόβλημα της εταιρείας εμφανίστηκε με τον τερματισμό της επιδότησης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο τέλος του περασμένου έτους. Νέα επιδότηση δεν υπάρχει στον ορίζοντα, αλλά στο τραπέζι είναι τώρα τα φορολογικά κίνητρα, κατ’ αρχήν για υπηρεσιακά αυτοκίνητα επιχειρήσεων και οργανισμών. Αυτό θα έδινε μια ανάσα και στη Volkswagen, αν και αυτή τη στιγμή όλα δείχνουν ότι βρίσκεται σε μετωπική σύγκρουση με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα.
Κι όλα αυτά, ένα χρόνο πριν από τις γερμανικές εκλογές, που πιθανόν να αποτελέσει ένα ακόμα πλήγμα για την τρικομματική κυβέρνηση του Σολτς.
ertnews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου