Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχει μιλήσει ο ίδιος ο υπουργός άλλωστε πολλές φορές για εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αστυνομίας είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη.
Βέβαια ταυτόχρονα βλέπουμε ότι το συγκεκριμένο, αυτό που έχει ξεκινήσει από εχθές συγκεκριμένα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προς το παρόν πιλοτικά, αλλά ελπίζουμε ότι θα επεκταθεί και σε όλη τη χώρα και φυσικά σε όλους τους αστυνομικούς, οι οποίοι βεβαιώνουν παραβάσεις είτε είναι της Τροχαίας, είτε της Άμεσης Δράσης, είτε άλλων αστυνομικών που βρίσκονται σε άλλες υπηρεσίες και περιπολούν και μπορούν να βεβαιώσουν κάποια τραγική παράβαση».
Συνέχισε λέγοντας πως: «Αυτή η διαδικασία δίνει δύο επιλογές, είτε για παραβάτη ο οποίος δεν βρίσκεται στο όχημα, όπως είναι μια παράνομη στάθμευση για παράδειγμα και μπορούμε να αντλούμε στοιχεία από την πινακίδα του οχήματος όπως κάναμε μέχρι και σήμερα, όπως επίσης και όταν έχουμε τον παραβάτη μπροστά μας και πιάνεται επ’ αυτοφώρω για κάποια παράβαση.
Βέβαια να πούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ΑΦΜ για τον παραβάτη αυτό και επίσης να είναι εγγεγραμμένος στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας των πολιτών. Όμως μπορεί αυτή η διαδικασία να γίνει ενώ βρίσκεται εκεί ο παραβάτης και με ένα μήνυμα που έρχεται στο κινητό του.
Ένας κωδικός ο οποίος χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή και από
τον αστυνομικό μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής ώστε να φτάσει η
παράβαση της παράβασης και με μήνυμα και με e-mail στο κινητό του
παραβάτη.
Ουσιαστικά η μορφή του εγγράφου, του κωδικού του
εγγράφου που φτάνει στο κινητό μας έχει τη γνωστή μορφή όλων των
εγγράφων του gov.gr και μάλιστα είναι πολύ σημαντικό αυτό για εμάς,
καθώς απαιτήθηκαν μόλις πέντε μήνες για να φτάσουμε στο συγκεκριμένο
έργο.
Δεν δαπανήθηκαν περαιτέρω χρήματα από την Ελληνική Αστυνομία και από το κράτος και χρησιμοποιήθηκε το ήδη εξειδικευμένο προσωπικό της Διεύθυνσης Πληροφορικής της Αστυνομίας για να φτιαχτεί αυτή η εφαρμογή».
Απαντώντας στο ερώτημα για το πώς η ΕΛΑΣ θα γνωρίζει τα στοιχεία για να στείλει την κλήση, δήλωσε πως: «Η Ελληνική Αστυνομία έχει έτσι κι αλλιώς ένα πρόγραμμα το police online. Η βάση την οποία χρησιμοποιούν οι τροχονόμοι τη στιγμή είναι το police online, ουσιαστικά απλώς μεταφέρεται με το smartphone στα χέρια ενός τροχονόμου.
Χρησιμοποιούν λοιπόν τις ήδη υπάρχουσες βάσεις δεδομένων που μπορούμε έτσι και αλλιώς και αντλούμε στοιχεία των πολιτών, όπως είναι στοιχεία της ταυτότητάς τους, του διπλώματος αλλά και του οχήματος το οποίο βρίσκεται στην ιδιοκτησία ενός πολίτη.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν τις υπάρχουσες βάσεις δεδομένων του police online, αλλά και φυσικά σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως και με κάποιους Δήμους και τα ΕΛΤΑ, μπορούμε και βεβαιώνουμε τη συγκεκριμένη παράβαση».
Ο τρόπος πληρωμής των προστίμων
Για το θέμα αυτό η κ. Δημογλίδου επισήμανε πως: «Υπάρχει κωδικός
ηλεκτρονικής πληρωμής κανονικά στο έγγραφο που φτάνει στον παραβάτη και
με το e-mail του, αλλά και με μήνυμα που του δίνει τον κωδικό για να
μπορέσει να φτάσει τον σύνδεσμο που τον οδηγεί στο έγγραφο και μπορεί
κανονικά να πληρώνεται σε κάποιο κατάστημα ΕΛΤΑ.
Ακόμη και με κάποιον κωδικό RF θα μπορεί να πληρώνεται και ηλεκτρονικά.
Δίνει
τη δυνατότητα για ηλεκτρονική πληρωμή. Στη συνέχεια θα γίνεται η
διαδικασία που γίνεται έτσι και αλλιώς μέχρι σήμερα με τις κλήσεις μέσω
των δήμων, δηλαδή όπου υπάρχει μία ειδοποίηση για τον παραβάτη ότι δεν
έχει πληρωθεί αυτή η κλήση».
Για όσους δεν έχουν «έξυπνα» κινητά
Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. τόνισε: «Δίνει τη δυνατότητα η
εφαρμογή αυτή και η ηλεκτρονική βεβαίωση παραβάσεων δίνει τη δυνατότητα
να αποσταλεί και με e-mail η συγκεκριμένη πράξη παράβασης, οπότε θα
μπορεί στη συνέχεια με πρόσβαση σε κάποιον ηλεκτρονικό υπολογιστή να
έρχεται το e-mail αυτό και μπορεί να παραλαμβάνει κανονικά την παράβαση
του.
Φυσικά αυτό που επιθυμούμε εμείς έχει γίνει απόλυτα αποδεκτό
και από τους αστυνομικούς που το χρησιμοποιούν, καθώς καταλαβαίνετε
πόσο γρήγορη και πολύ πιο εύκολη διαδικασία είναι η συγκεκριμένη, αλλά
βλέπουμε ότι το αποδέχεται θετικά και ο κόσμος, ο οποίος δεν καθυστερεί
με τη βεβαίωση μιας παράβασης, παραλαμβάνει άμεσα ουσιαστικά ηλεκτρονικά
την παράβαση του και συνεχίζει.
Αυτό θα παρακολουθηθεί για κάποιους μήνες και στη συνέχεια φυσικά θα γίνει και επέκταση. Γίνονται ήδη ενέργειες για να γίνει επέκταση σε όλη τη χώρα».
Επίσης σχολίασε ότι η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και η συνομιλία στο κινητό την ώρα της οδήγησης, είναι οι βασικές παραβάσεις που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.
ertnews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου