Αναλυτικά, η Οδός Κεντρικής Ελλάδας ανακοίνωσε πως, σήμερα (23/04), παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου, παραδόθηκαν σε κυκλοφορία νέα τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. στο 206,5 χλμ. (αρχή Ε65) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί πλέον 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες. Επιπλέον, σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Ακόμα, με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, στον τουρισμό και στην αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.
Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια, ενώ με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα πραγματοποιείται εντός 4,5 ωρών.
Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,397 δισ. ευρώ. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Επίσης, υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Επισημαίνεται ότι στον Ε65 θα λειτουργούν τρεις μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ενώ ακόμη ένας θα λειτουργήσει όταν δοθεί στην κυκλοφορία και το βόρειο τμήμα.
Πρόκειται για τους εξής σταθμούς διοδίων:
-
Λιανοκλαδίου στο 17ο χιλιόμετρο με κόστος διέλευσης για τα Ι.Χ. στα 1,85 ευρώ
-
Σοφάδων στο 66ο χιλιόμετρο με κόστος διέλευσης για τα Ι.Χ. στα 3,40 ευρώ
-
Τρικάλων στο 105ο χιλιόμετρο με κόστος διέλευσης για τα Ι.Χ. στα 2,95 ευρώ
Το σύνολο, δηλαδή, για έναν οδηγό που θα εισέλθει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ο τέταρτος μετωπικός σταθμός διοδίων που θα λειτουργήσει μελλοντικά με την ολοκλήρωση του Ε65 είναι στην Οξύνεια στο 151ο χιλιόμετρο.
Όσον αφορά στους πλευρικούς σταθμούς λειτουργούν στην Ανάβρα με κόστος διέλευσης για τα Ι.Χ. στα 2 ευρώ, στο Προάστιο με κόστος διέλευσης για τα Ι.Χ. στα 1,15 ευρώ και στα Τρίκαλα με κόστος διέλευσης για τα Ι.Χ. στα 0,80 ευρώ.
ieidiseis
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου