«Όλα τα έργα προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Και το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι γνωστό, είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχουν εργάτες, συνεργεία, χειριστές μηχανημάτων.
Το να τρέξουν σήμερα τόσα πολλά εργοτάξια, όσα έχουμε ανοίξει ως κυβέρνηση στην Ελλάδα, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα», είπε ο Νίκος Ταχιάος.
Στην Κρήτη, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Καστελίου, το οποίο είναι ένα τεράστιο έργο, λείπουν περίπου 400 εργάτες, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να εξασφαλίσει δυναμικό με διακρατικές συμφωνίες όπως με την Ινδία.
«Στη Θεσσαλία μέσα στο καλοκαίρι θα ανοίξουμε πάρα πολλά εργοτάξια για να μπορέσουμε να κάνουμε τις αποκατάσταση του Ντάνιελ, μεγάλα έργα, πολλές γέφυρες, πολλοί δρόμοι», πρόσθεσε ο υφυπουργός.
«Δεν μπορεί να ζητάμε και ΒΟΑΚ και να κωλυσιεργούν. Και το λέω αυτό γιατί έχουμε δει πάρα πολλές αποχές που αφορούν τις δίκες που έχουν σχέση με το Δημόσιο στην Κρήτη. Μία παραχώρηση είναι το τμήμα Χανιά Ηράκλειο, πολύ σημαντικό έργο, που θέλει κάποιο χρόνο για την συμβασιοποίηση του γιατί είναι παραχώρηση, δηλαδή θα αποπληρωθεί με τα διόδια. Πρέπει δηλαδή να μπουν στο παιχνίδι και οι τράπεζες και τα δάνεια να συνενωθούν», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών.
Με 270 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, και την υπόλοιπη χρηματοδοτική συμβολή, όπου χρειαστεί από το Δημόσιο το έργο περνάει μέσα από δύο μεγάλους οικισμούς, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, όπου υπάρχουν αντιδράσεις για τη χάραξη. Έχουν γίνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από το Δήμο Ηρακλείου και το Δήμο Μαλεβιζίου, που θέλουν διαφορετική διέλευση μέσα από την πόλη του Ηρακλείου και σε ένα βαθμό έχει λογική», είπε ο Νίκος Ταχιάος.
Σε ερώτηση σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» για την Ανατολική Περιφερειακή, τη γνωστή flyOver , ο υφυπουργός είπε ότι «μιλάμε για 82 στρέμματα σε μία έκταση κάποιων δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων δάσους, απειροελάχιστη έκταση που σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος, αλλά στην πράξη είναι τα πρανή της περιφερειακής οδού, τα οποία δεν είναι φυτεμένα, δεν έχουν δέντρα».
Είναι αλήθεια αυτό το οποίο λέει η Αυγή, είπε ο Νίκος Ταχιάος μιλώντας για μεγαλύτερη έκταση προς υλοτόμηση. Η νέα ΑΕΠΟ έχει κυρωθεί, η οποία επιτρέπει την επέμβαση στα τμήματα εκείνα τα οποία χρειάζεται να καταληφθούν.
Αλλά η ουσία είναι ότι δεν κερδήθηκε η προσωρινή διαταγή, που κατά την άποψή μου, ήταν μια σολομώντεια λύση την οποία έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας για να λύσει το γεγονός ότι υπήρχαν συνεχώς δικόγραφα τα οποία προσετίθεντο σε αυτήν τη δίκη και στα οποία έπρεπε συνέχεια να απαντά το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Οπότε, ενώ δόθηκε αυτή η προσωρινή διαταγή, ελάχιστες μέρες μετά, έγινε η δίκη. Περιμένουμε την έκβασή της.
Εμείς σεβόμαστε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά το εργοτάξιο έχει πάρει μια μορφή η οποία δεν μπορεί να αντιστραφεί», τόνισε.
Σχετικά με τις αντιδράσεις ο υφυπουργός τόνισε: «Με στεναχωρεί ότι σε έναν πάρα πολύ μεγάλο βαθμό αυτές οι αντιδράσεις έχουν πολιτικά χαρακτηριστικά και δυστυχώς πηγαίνουν και ευθυγραμμίζονται με αυτές τις απόψεις κόμματα μόνο και μόνο γιατί τώρα βρισκόμαστε σε μια περίοδο εκλογών».
Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό το έργο χωρίς να περιοριστεί η κυκλοφορία στον περιφερειακό, αλλά την ίδια ώρα έχουν ληφθεί πολύ σοβαρά μέτρα μέσα στην πόλη. Αναλαμβάνει η Εγνατία την λειτουργία του περιφερειακού.Έχουν δοθεί 13 εκατομμύρια στο δήμο Θεσσαλονίκης για να κάνει νυχτερινή αποκομιδή. Η Τροχαία έχει ενισχυθεί.
Αυτά είναι πολύ σοβαρά μέτρα και ότι άλλο μέτρο χρειάζεται θα προχωρήσει», πρόσθεσε.
«Η συγκεκριμένη σήραγγα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980, δηλαδή δεν την κατασκεύασε η Εγνατία στην περιοχή του Μετσόβου. Μπαίνουν πολλά νερά μέσα και αυτό δημιουργεί κάποια φαινόμενα αποφλοίωσης στην επένδυση της σήραγγας.
Ο κύριος λόγος για τον οποίον αποφασίσαμε το κλείσιμο της σήραγγας είναι ότι έπρεπε να ταυτοποιηθεί, γιατί όταν ακούγεται ότι πέφτει σήραγγα της Κατάρας, πρέπει ο κόσμος να ξέρει τι γίνεται, αφού αφορά σχολικές εκδορμές αλλά και μετακινήσεις του Πάσχα», είπε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε ότι οφείλει ευθέως να πει το εξής: «Εάν εγώ ως πολιτικό πρόσωπο βγω και πω χωρίς να έχει μεσολαβήσει μία επιστημονική,ή τεχνική γνωμάτευση ότι είναι απολύτως ασφαλής η σήραγγα στις μέρες που ζούμε σήμερα, μετά τον τραυματικό Φλεβάρη το περσινό, καταλαβαίνετε ότι δεν θα πείσω κανέναν.
Έπρεπε λοιπόν πρώτον, να κλείσουμε τη σήραγγα για να καταλάβουν ότι γίνεται μια πολύ σοβαρή εξέταση της στατικής επάρκειας της σήραγγας. Κάνουμε παράλληλα και κάποιες επεμβάσεις ώστε ακόμα και αυτές οι αποφλοίωση που γίνονται να μην είναι και να μη δημιουργούν πρόβλημα. Να μη δει κανένας ένα μικρό κομματάκι μπετόν στο δρόμο. Να το πω πολύ απλά είναι σαν να πέφτει σοβάς στο σπίτι επειδή φούσκωσε ο τοίχος. Και από κει και πέρα ερχόμαστε και με μια γνωμάτευση που κάνανε πολλοί έγκυροι γεωτεχνικοί επιστήμονες, λέμε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στατικότητας της σήραγγας και ότι τα πλαίσια της βαριάς συντήρησης αναλαμβάνει ο νέος παραχωρησιούχος της Εγνατίας που είναι εταιρείες».
«Ως κυβέρνηση καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να συμπαρασταθούμε στους πληγέντες της Θεσσαλίας και σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, αυτό έχει αναλάβει τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα καθώς και τα σχολεία», είπε ο Νίκος Ταχιάος προσδιορίζοντας ότι:
«Ξεκινάμε με τα σχολεία και τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι αναθέσεις από την ΚΤΥΠ, την αρμόδια εταιρεία του υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία και με χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι οποίοι πραγματικά πολύ γενναιόδωρα θα χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο έργο, το οποίο υπερβαίνει τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Προχωράμε στη δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι και συμβασιοποίηση σιδηροδρομικών έργων της τάξεως των 470 εκατομμυρίων, για να μπορέσουμε να ανατάξουμε τη γραμμή ανάμεσα στο Δομοκό και τη Λάρισα, και τις δύο γραμμές Λάρισα Βόλος και Παλαιό Φάρσαλα Καλαμπάκα. Δυστυχώς μόλις είχαν παραδοθεί και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης τα πήρε και τα σήκωσε. Σε όλη εκείνη την περιοχή λειτουργεί τώρα μονή γραμμή με ηλεκτροδότηση, που δεν επαρκεί για την κυκλοφορία.
Πρέπει πολύ γρήγορα να προχωρήσουμε και θα έχουμε τελειώσει μέχρι τέλος του 2025.
Προχωράμε και σε οδικά έργα της τάξεως των 900 εκατομμυρίων ευρώ για τη Θεσσαλία, ένα τρομακτικό πακέτο στο οποίο υπάρχει συμμετοχή περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ, θα υπάρχει συμμετοχή του ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα είναι λεφτά του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή των Ελλήνων φορολογουμένων», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ertnews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου