Οι καθημερινές δυσλειτουργίες στην εκτέλεση του έτσι κι αλλιώς περιορισμένου προγράμματος των επιδοτούμενων δρομολογίων, η πύκνωση των «περιστατικών ασφαλείας» στην κίνηση των αμαξοστοιχιών, τα διογκούμενα χρέη των Ιταλών (Hellenic Train) προς το Δημόσιο (ΟΣΕ) και η απουσία επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού ναρκοθετούν την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης για ανάκτηση της εμπιστοσύνης στο τρένο.
Εναν χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και λίγους μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσε στη σιδηροδρομική υποδομή η κακοκαιρία «Daniel», οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας και των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα!
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό την περασμένη Παρασκευή. Νωρίς το πρωί σήμανε συναγερμός στο προαστιακό δίκτυο της Αθήνας για μια αμαξοστοιχία που «χάθηκε» ξαφνικά και την αναζητούσαν οι σταθμάρχες του ΟΣΕ! Το νέο «θρίλερ» αφορούσε την αμαξοστοιχία «1535», η οποία στις 7.11 το πρωί επρόκειτο να εκτελέσει το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετά την επιβίβαση σε αυτήν των επιβατών με προορισμό την Αθήνα διαπιστώθηκε ότι ήταν αδύνατον να ξεκινήσει λόγω σοβαρής βλάβης.
Η μηχανοδηγός της εν λόγω αμαξοστοιχίας, ενώ έπρεπε να ενημερώσει αρμοδίως για τη βλάβη και τους σταθμάρχες του ΟΣΕ – πέραν των υπευθύνων της Hellenic Train – δεν προέβη σε αυτή την ενέργεια, ενώ δεν απαντούσε ούτε στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις τους. Το αποτέλεσμα ήταν ο σταθμάρχης της Οινόης, που περίμενε μάταια την αμαξοστοιχία να φτάσει στον σταθμό του στις 7.30 το πρωί, να αρχίσει να την αναζητά, σημαίνοντας ταυτοχρόνως συναγερμό, καθώς φοβήθηκε για τα «χειρότερα»! Κάποια στιγμή, όταν κατάφερε να μιλήσει με τη μηχανοδηγό, ενημερώθηκε από την ίδια ότι το τρένο είχε «μείνει» από βλάβη και δεν ξεκίνησε καν το δρομολόγιο παραμένοντας ακινητοποιημένο στον σταθμό της Χαλκίδας! Εκτιμάται ότι ο σταθμάρχης της Οινόης αναζητούσε τη μηχανοδηγό επί 20 λεπτά…
Στο μεταξύ, οι επιβάτες που περίμεναν να αναχωρήσουν για την Αθήνα παραμένοντας μέσα στο τρένο άρχισαν να αγανακτούν. Στην προσπάθειά τους να ενημερωθούν για το πότε τελικά θα ξεκινούσε το δρομολόγιό τους δεν έπαιρναν κάποια συγκεκριμένη απάντηση. Μεταξύ των επιβατών υπήρχε και εισαγγελέας, που αναγκάστηκε να καλέσει την Αστυνομία, αφενός για να καταγραφεί το συμβάν και αφετέρου για να δοθεί κάποια συγκεκριμένη απάντηση στον κόσμο που αγωνιούσε για την τύχη του δρομολογίου.
Οι βλάβες στα τρένα εξελίσσονται σε μεγάλη πληγή για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 570 βλάβες (σχεδόν δύο βλάβες την ημέρα!) σε προαστιακά και υπεραστικά τρένα.
Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία μέσω της εξαγοράς της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ. Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες των εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.λπ.).
Οι νέες αρρυθμίες στο σιδηρόδρομο, η συνεχιζόμενη συσσώρευση χρεών της ιταλικής Hellenic Train προς τον ΟΣΕ (ξεπερνούν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ) για τη χρήση της υποδομής του και τη τύχη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ, του δεύτερου εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο, επαναφέρουν στο προσκήνιο φήμες σχετικά με το μέλλον των Ιταλών στην Ελλάδα.
Τις φήμες αυτές ενισχύουν η απροθυμία, μέχρι στιγμής, της Hellenic Train για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και ο «άγνωστος Χ» των αποζημιώσεων που θα καταβληθούν για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Από την άλλη, μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να «εκδιώξει» τους Ιταλούς της FS από την Hellenic Train; Σιδηροδρομικές πηγές υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο «μπορεί να το κάνει και τα εργαλεία που έχει είναι πολλά».
tanea
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου