facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Χρόνια Πολλά σε όλους από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα με αγάπη, υγεία και αισιοδοξία! Σας ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και κάθε δυνατή ευτυχία για το νέο έτος!

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

Τέμπη: Δύο καταθέσεις που «καίνε» την κυβέρνηση και δεν έφτασαν ποτέ στη Βουλή

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας και ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης είναι δύο από τα πρόσωπα που δεν κάλεσαν να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη, προκαλώντας την οργή των συγγενών των θυμάτων. Το iEidiseis αποκαλύπτει όσα κατέθεσαν στον Ανακριτή και τα οποία αποτελούν τμήμα της δικογραφίας για την τραγωδία στα Τέμπη.

«Το σύστημα τηλεδιοίηση έχει τεθεί εκτός εδώ και 4 χρόνια περίπου», υπογραμμίζει ο Κώστας Γενιδούνιας. «Το σωματείο μας τα τελευταία 2 χρόνια έκανε 3 εξώδικα για το θέμα αυτό προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο υπουργείο Μεταφορών και στη ΡΑΣ» αλλά και στον «υπουργό Μεταφορών, τον ΓΓ Γραμματέα Μεταφορών και στη Hellenic Train».

Ο Φίλιππος Τσαλίδης διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2016 ως τον Σεπτεμβρίου του 2021, που παραιτήθηκε. Όπως κατέθεσε ενημέρωνε τακτικά τον εκάστοτε υπουργό και ΓΓ Μεταφορών για την κατάσταση στα τρένα. Οι ενημερώσεις, όπως σημειώνει, αφορούσαν στις υποδομές αλλά στις περισσότερες δεν ελάμβανε απαντήσεις.

«Η λειτουργία της τηλεδιοίκησης της Λάρισας θα βοηθούσε τους μηχανοδηγούς με την εικόνα που θα είχε ο υπεύθυνος της τηλεδιοίκησης» και προσθέτει ότι «σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσαν στον κύριο άξονα», ενώ «λειτουργούσε με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ- Αεροδρόμιο και μόνο τηλεδιοίκηση με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ- Κόρινθος».

Η κατάθεση του προέδρου των μηχανοδηγών Κώστα Γενιδούνια

«Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ηλεκτροκίνησης τον Φλεβάρη του 2019 στο τμήμα Αθήνα - Θεσσαλονίκη (...), βλέπαμε ότι δεν ολοκληρώνονται τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας, δηλαδή η τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα και το ETCS, το οποίο επενεργεί έναντι λάθους του μηχανοδηγού κατά τη διάρκεια της πορείας και μπορεί να διακόψει την πορεία της αμαξοστοιχίας», επισημαίνει στην κατάθεσή του στον Ανακριτή.

«Κάναμε ως σωματείο πολλές επιστολές τα τελευταία χρόνια για τα συστήματα αυτά και επειδή δεν είχαμε απάντηση - ανταπόκριση σε αυτές παρά μόνο τον δημόσιο διάλογο, όπου ερχόταν ο εργοδότης και μας έλεγε ότι θα ζητήσει άμεση ενημέρωση από τον ΟΣΕ για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών», σημειώνει και προσθέτει:

«Το σωματείο μας τα τελευταία 2 χρόνια έκανε 3 εξώδικα για το θέμα αυτό προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο υπουργείο Μεταφορών και στη ΡΑΣ» αλλά και στον «υπουργό Μεταφορών, τον ΓΓ Γραμματέα Μεταφορών και στη Hellenic Train».

«Το σύστημα τηλεδιοίηση έχει τεθεί εκτός εδώ και 4 χρόνια περίπου», υπογραμμίζει και προσθέτει: «Όσο αυτό λειτουργούσε οι εντολές που δεχόμασταν ως μηχανοδηγοί για την αναχώρησή μας από τον ΣΣ Λάρισας πολλές φορές με αριθμό τηλεγραφήματος λόγω της μη λειτουργίας των φωτοσημάτων και μετά λαμβάναμε οδηγίες από την τηλεδιοίκηση η οποία λειτουργούσε. Εδώ και περίπου 4 χρόνια οι οδηγίες δίνονται μόνο από τον σταθμάρχη Λάρισας».

Αναλυτικά η κατάθεση του Κώστα Γενιδούνια:

καταθεση γενιδουνια τεμπη, δυστυχημα τεμπη

genidounias2wm_0b901.jpg

Η κατάθεση του Διευθ. Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φ. Τσαλίδη

Ο Φίλιππος Τσαλίδης διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2016 ως τον Σεπτεμβρίου του 2021, που παραιτήθηκε. Όπως κατέθεσε ενημέρωνε τακτικά τον εκάστοτε υπουργό και ΓΓ Μεταφορών για την κατάσταση στα τρένα. Οι ενημερώσεις, όπως σημειώνει, αφορούσαν στις υποδομές αλλά στις περισσότερες δεν ελάμβανε απαντήσεις.

«Η λειτουργία της τηλεδιοίκησης της Λάρισας θα βοηθούσε τους μηχανοδηγούς με την εικόνα που θα είχε ο υπεύθυνος της τηλεδιοίκησης» και προσθέτει ότι «σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσαν στον κύριο άξονα», ενώ «λειτουργούσε με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ- Αεροδρόμιο και μόνο τηλεδιοίκηση με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ- Κόρινθος».

Σημειώνει δε, ότι μέχρι την αποχώρησή του από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν λειτουργούσε το σύστημα GSM-R. Μοναδικός τρόπος επικοινωνίας των μηχανοδηγών μεταξύ τους και με τους σταθμούς ήταν η ραδιοεπικοινωνία.

Αναφέρει ακόμη ότι δεν λειτουργούσαν συστήματα ETCS στις μηχανές «γιατί προϋπέθετε ολολκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης. Έχει δυνατότητα να επιβραδύνει και να σταματήσει το τρένο», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η κατάθεση του Φίλιππου Τσαλίδη, που διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2016 - 2021:

τσαλιδησ, καταθεση για τεμπη

tsalidis2wm_4a047.jpg

tsalidis3wm_e5644.jpg

Δείτε αναλυτικά τις καταθέσεις των Κ. Γενιδούνια και Φ. Τσαλίδη:  


 

ieidiseis

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news