Ενεργοποιείται από την 1η Φεβρουαρίου ο Ενεργειακός
Διαμεσολαβητής. Ένα νέο εργαλείο διαχείρισης καταγγελιών των
καταναλωτών που δημιούργησε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και
Υδάτων για θέματα λογαριασμών, συνδέσεων, εξυπηρέτησης, δυσχερειών στην
αλλαγή προμηθευτή κ.α.
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής αποτελεί τη συνέχεια του εργαλείου «myΡΑΕ» για την υποβολή καταγγελιών και παραπόνων
τα οποία μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας διοχετεύονται στον προμηθευτή ή
τον διαχειριστή τον οποίο αφορούν. Με βάση τη διαδικασία που έχει
θεσμοθετηθεί, για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές
να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την
εταιρία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή, το
αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Στο εξής, από το σημείο της
απόρριψης θα ξεκινά η δυνατότητα της ενεργειακής διαμεσολάβησης.
«Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θεωρούμε ότι θα βελτιώσει το επίπεδο
εξυπηρέτησης των καταναλωτών», επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο
πρόεδρος της ΡΑΕΕΥ Αθανάσιος Δαγούμας και προσθέτει: «Είναι στην παιδεία μας, ο καταναλωτής να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια από όλους τους φορείς της αγοράς».
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Αρχής, περίπου το 15% των παραπόνων των
καταναλωτών φθάνει στο στάδιο αυτό, δηλαδή των τριών απορρίψεων και θα
μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί
ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η
διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή
του.
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα προτείνει λύση την οποία ο καταναλωτής
και ο προμηθευτής / διαχειριστής θα έχουν την ευχέρεια να αποδεχθούν ή
να απορρίψουν. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει π.χ διόρθωση της χρέωσης αν
υπάρχει λάθος στο λογαριασμό, καταβολή αποζημίωσης, συστάσεις να μην
επαναληφθεί η όποια παραβατική συμπεριφορά κ.α.
Οι καταγγελίες για προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου
που μπορούν να παραπεμφθούν στη διαμεσολάβηση περιλαμβάνουν μεταξύ
άλλων: καθυστέρηση της προσφορά προμήθειας, καταχρηστικοί -
παραπλανητικοί όροι, προβληματική ενημέρωση για το κόστος και τους όρους
παροχής της υπηρεσίας, τροποποίηση των όρων της σύμβασης, προσκόμματα
κατά την υπαναχώρηση, προβληματικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα,
προωθητικές πρακτικές, καθυστέρηση της τελικής εκκαθάρισης, καθυστέρηση
απάντησης σε αιτήματα, ανεπάρκεια απαντήσεις, συμπεριφορά του
προσωπικού, ασάφεια του λογαριασμού, αμφισβήτηση χρεώσεων και ρητρών,
θέματα πληρωμών και διακανονισμών.
Για τους διαχειριστές τίθενται θέματα σχετικά με αμφισβήτηση του ύψους
της καταναλωσης, καθυστέρησης της σύνδεσης, των νέων παροχών και της
αλλαγής προμηθευτή, ρευματοκλοπών, βλαβών στο δίκτυο και αυξομείωσης της
τάσης, κ.α.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/protothema
ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ
Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024
Ενεργειακός Διαμεσολαβητής: Έρχεται από την 1η Φεβρουαρίου - Τι είναι αυτό το νέο εργαλείο της ΡΑΕΕΥ και πού θα χρησιμεύει
Αναρτήθηκε από ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ στις
13.1.24
Ετικέτες
ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΡΑΝΑΖΙ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλεις αναρτησεις
-
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες της ελληνικής οικονομίας. Η οικογένεια του ...
-
Άνοιξε σήμερα η ψηφιακή πλατφόρμα Myθέρμανση της ΑΑΔΕ για την υποβολή αιτήσεων για το επίδομα θέρμανσης της φετινής χειμερινής περιόδου. Οι...
-
Σοβαρά προβλήματα έφερε μαζί της η κακοκαιρία Alexandros στην Πάτρα, όπου το σχολικό συγκρότημα που στεγάζει το 140 Γυμνάσιο και το 10ο Λύ...
-
Η εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος ενημερώνει ότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη σελίδα ΑΒ-Βασιλόπουλος στο Facebook, η οποία οικειοποιείται ...
-
Σφοδρή κακοκαιρία πλήττει την Σικελία, δημιουργώντας έντονα προβλήματα στο ιταλικό νησί. Οι έντονες βροχοπτώσεις στην Κατάνια έχουν προκαλέσ...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου