Πάντως, στελέχη της Αττικό Μετρό διαβεβαιώνουν ότι τα δέντρα που πρόκειται να μεταφυτευτούν από Εξαρχεια είναι χαρουπιές, πεύκα, σοφόρες, ακακίες, μουριές, πλατάνια και μία ελιά. Υπολογίζεται ότι 90 θα μεταφυτευτούν σε φυτώριο του Δήμου αθηναίων και περί τα 5 θα κοπούν καθώς είναι ξερά και γηρασμένα. Σημειώνουν δε ότι σήμερα ξεκίνησαν οι εργασίες πρασίνου, προκειμένου να προχωρήσει το πρώτο στάδιο που είναι να γίνουν τα απαραίτητα κλαδέματα προκειμένου τα δέντρα να μπορούν στη συνέχεια να μεταφερθούν στα φυτώρια.
«Δεν κόπηκαν δέντρα», τόνιζαν εμφατικά τα ίδια στελέχη - προσέθεταν δε ότι υπολογίζεται πως οι εργασίες πρασίνου θα χρειαστούν 15 με 20 μέρες εάν δεν υπάρξει κλιμάκωση των αντιδράσεων από τους κατοίκους της περιοχής.
Η ανάρτηση Δούκα:
Σε συνομιλία που είχε το «Πρώτο Θέμα» με τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο, ο κ. Δούκας επανέλαβε ότι είναι υπέρ του Μετρό. Πρόσθεσε ωστόσο, ότι η μελέτη που έχει γίνει για την τύχη των δένδρων «δεν είναι σοβαρή» και δεν δίνει εγγυήσεις για την διάσωση και μεταφύτευσή τους σε μεταγενέστερο χρόνο στην περιοχή. «Μιλάμε για δένδρα 100 χρόνων, δεν είναι κάτι επουσιώδες, πρέπει να υπάρξει σοβαρή μελέτη για το θέμα», ανέφερε, ενώ είπε ότι έχει έλθει σε επαφή με γεωπόνους οι οποίοι του είπαν είναι εφικτό κάτι τέτοιο.Κανένα χαμένο δέντρο στην Αθήνα.
— Haris Doukas (@h_doukas) November 6, 2023
Άλλο ένα τετελεσμένο της απερχόμενης δημοτικής αρχής.
Από το πρωί κόβονται δέντρα στην πλατεία Εξαρχείων. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Κανένα χαμένο δέντρο και διαβούλευση ακόμα και τώρα, την ύστατη στιγμή.
Δεν είναι δυνατόν ένα περιβαλλοντικό και…
Τι έγραψε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Αναδημοσιεύοντας και σχολιάζοντας την ανάρτηση του νέου δημάρχου της Αθήνας (σ.σ. αναλαμβάνει καθήκοντα την Πρωτοχρονιά του 2024), ο κ. Γεωργιάδης έγραψε: «Ο @h_doukas έκανε αυτή την φαιδρή ανάρτηση σήμερα….πιστεύω ότι δεν είναι μακρυά η εποχή που οι Αθηναίοι θα κλάψουν με μαύρο δάκρυ για την επιλογή τους και εύχομαι να βγω ψεύτης…πάντως το Metro πρέπει να ολοκληρωθεί θα είναι κρίμα να το σταματήσει ο νέος Δήμαρχος».
Ο @h_doukas έκανε αυτή την φαιδρή ανάρτηση σήμερα….πιστεύω ότι δεν είναι μακρυά η εποχή που οι Αθηναίοι θα κλάψουν με μαύρο δάκρυ για την επιλογή τους και εύχομαι να βγω ψεύτης…πάντως το Metro πρέπει να ολοκληρωθεί θα είναι κρίμα να το σταματήσει ο νέος Δήμαρχος pic.twitter.com/DLBVhC3xVD
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) November 6, 2023
H ανάρτηση του Zhukov για τον Φάμελο του ΣΥΡΙΖΑ
Ο λογαριασμός Georghy Zhukov ανέβασε στο twitter την εξής ανάρτηση:
Πού να μάθουν όλοι αυτοί που (δήθεν) αντιδρούν ότι η χωροθέτηση του σταθμού «Εξάρχεια» της νέας γραμμής 4 του μετρό και η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ (αρμόδιος υπουργός Φάμελλος). pic.twitter.com/f76Ak8rKUo
— Georghy Zhukov (@GeorghyZhukov) November 6, 2023
Αττικό Μετρό: Κλαδεύονται και θα μεταφυτευτούν τα δέντρα της Πλατείας Εξαρχείων
Διευκρινίσεις για τα δέντρα στην πλατεία Εξαρχείων μετά και τις αντιδρασεις πολιτών και φορέων δίνει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ τονίζοντας ότι στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της Υφιστάμενης Εργοταξιακης περιφράξεις και προκειμένου να μεταφυτευτούν προσωρινά στο φυτώριο του δήμου Αθηναίων
Εν συνεχεία τα δέντρα αυτά αφού δεχθούν τις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες, θα μεταφυτευθούν από την Εταιρεία Ανάπλασης Α.Ε. σε χώρους πρασίνου πλησίον της εν λόγω πλατείας σύμφωνα με τις προβλέψεις του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και της Ανάπλασης Α.Ε.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πρόκειται για πρώτη φορά στην κατασκευή έργων Μετρό στην Ελλάδα, κατά την αρχική φάση έναρξης των εργασιών να φυτευτούν 2000 νέα δένδρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, επιπλέον αυτών που η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να φυτεύσει σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου στο πλαίσιο αποκατάστασης της Πλατείας για τη διατήρηση του ισοζυγίου.
Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, το Μετρό αποτελεί το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον σε μεγαλουπόλεις. Όταν θα λειτουργήσει, θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους, 17.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα ετησίως θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κατά τη σύνταξη των μελετών για τη δημοπράτηση των έργων που αφορούν τα επίπεδα οδού, δηλαδή τις αναπλάσεις των πλατειών, εντάσσει τις κατασκευές (είσοδο, ανελκυστήρα, φρέατα αερισμού, κλίμακες, κ.λ.π.) στην αρχική φιλοσοφία των πλατειών, με γνώμονα τον τοπιακό σχεδιασμό, διατηρώντας τα κυρίαρχα στοιχεία τους, όπως παιδικές χαρές, σιντριβάνια, αγάλματα/προτομές και βεβαίως το πράσινο αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και εκσυγχρονίζοντας το σύνολο του εξοπλισμού. Σέβεται δηλαδή τον αρχικό σχεδιασμό και τον εμπλουτίζει με τις απαιτήσεις και τα νέα δεδομένα της υπόγειας παρουσίας σταθμού μετρό. Για την πλατεία Εξαρχείων οι απολήξεις αυτές καταλαμβάνουν αρκετά λιγότερο από το 10% της επιφάνειας της πλατείας. Συγκεκριμένα στο σταθμό «Εξάρχεια» η επιφάνεια των εγκαταστάσεων Μετρό (σκάλες, ασανσέρ, φρεάτια εξαερισμού, κ.λ.π.) θα είναι 243,00 μ2 από τα 2.984 μ2 της πλατείας.
Η εταιρεία υπογραμμίζει επίσης ότι η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το έργο κράτησε ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα συνολικά οκτώ μήνες και ότι κατά το διάστημα αυτής δεν υποβλήθηκε Οποιαδήποτε αντίρρηση για την Κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου