Παρά τη συνωμοσιολογία που αναπτύχθηκε κυρίως στα social media για τις συνθήκες και την αιτία της τραγωδίας, φαίνεται ότι δεν προκύπτει κανένα στοιχείο που να συνηγορεί προς μια διαφορετική αιτία που προκάλεσε τον θάνατο των πέντε μελών της ελληνικής αποστολής.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες κανείς από τους επιζώντες με τους οποίους μίλησε το μεσημέρι της Δευτέρας ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ όταν τους επισκέφθηκε στο 251 ΓΝΑ και το Ναυτικό Νοσοκμοείο Αθηνών όπου νοσηλεύονται δεν έκανε κάποια αναφορά που να «δείχνει» προς μια διαφορετική αιτία πέραν του τροχαίου.
Όπως έλεγε χθες στρατιωτικός που έχει μιλήσει με τα μέλη της ελληνικής αποστολής που επιβίωσαν από το τρομακτικό τροχαίο «το διπλοκάμπινο φορτηγάκι πήγε να βγει έξω απ' τον δρόμο, το έκοψε όλο αριστερά και έπεσε πάνω στο λεωφορείο».
Ανώτατη στρατιωτική πηγή πρόσθετε, μάλιστα, ότι «το κακό έγινε σε 15, 20, 30 δευτερόλεπτα. Γι' αυτά τα δευτερόλεπτα σήμερα θα λέγαμε "τι καλή δουλειά κάνει το ελληνικό τμήμα στη Ντέρνα". Και αντ' αυτού θρηνούμε πέντε νεκρούς».
Σύμφωνα με κύκλους του Πενταγώνου το συμβάν που έλαβε χώρα περίπου στο μέσο της διαδρομής από το αεροδρόμιο της Βεγγάζης προς την πόλη Ντέρνα και το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 5 Έλληνες και τραυμάτισε ακόμη 14, είναι αυτοκινητιστικό δυστύχημα, με την πυρκαγιά να οφείλεται στο γεγονός ότι το διπλοκάμπινο φορτηγάκι που συγκρούστηκε με το λεωφορείο της ελληνικής αποστολής είχε «πειραγμένο» ντεπόζιτο, το οποίο χωρούσε 200 λίτρα καυσίμων ώστε να μπορεί να διανύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να χρειάζεται ανεφοδιασμό, σε μία χώρα που παράγει μεν πετρέλαιο, αλλά διαθέτει υποτυπώδες δίκτυο πρατηρίων καυσίμων. Αυτός ήταν και ο λόγος, όπως επισημαίνουν, που μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα το λεωφορείο τυλίχθηκε στις φλόγες, χωρίς να αφήσει περιθώριο διαφυγής στους επιβάτες που κάθονταν στα αριστερά καθίσματα, όπου ήταν και το σημείο της σφοδρής πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με το ΙΧ αυτοκίνητο.
Παράλληλα με τις έρευνες αναμένεται και η επίσημη ταυτοποίηση των πέντε θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος μέσω DNA, διαδικασία που εκτιμάται οτι θα ολοκληρωθεί το πρωί της Τρίτης δεδομένου ότι τα εργαστήρια στο 251 ΓΝΑ που έχουν αναλάβει το έργο αυτό χρειάζονται 48 ώρες. Ωστόσο δεν αποκλείεται η τελική απάντηση να εκδοθεί και νωρίτερα δεδομένης της βαρύτητας της υποθεσης.
Γιατί αποφασίστηκε να ταξιδέψουν 200 χλμ με... τουριστικό λεωφορείο
Μετά την τραγωδία έγινε γνωστό ότι το σύνολο των Ελλήνων στρατιωτικών, γιατρών, νοσηλευτριών και νοσηλευτών ταξίδευαν από τη Βεγγάζη προς την πόλη Bayda (και τελικό προορισμό την πόλη Ντέρνα που βυθίστηκε από την τρομακτική καταιγίδα Daniel) με ένα μικρό λεωφορείο, ένα πούλμαν που έμοιαζε σαν τουριστικό. «Το υπουργείο Εξωτερικών έκλεισε τα βανάκια, εμείς κινηθήκαμε μ' αυτά που μας είπαν και σύμφωνα μ' αυτά που μας είχαν κλείσει» είπε στρατιωτικός από το ΓΕΕΘΑ στο protothema.gr.
Στο ερώτημά μας γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν τεθωρακισμένα για την μεταφορά των Ελλήνων στρατιωτικών, ή έστω κάποια ασφαλέστερα μίνι βαν, ο ίδιος αξιωματικός μας απαντά: «Το επιχειρησιακό σκέλος δεν ήταν πολεμικό. Η ελληνική αποστολή στη Λιβύη επρόκειτο να παρέχει υγειονομική υποστήριξη στον δοκιμαζόμενο λαό της Λιβύης που επλήγη με πρωτοφανή σφοδρότητα από την κακοκαιρία Daniel. Γιατί να μετακινηθούν με τεθωρακισμένο; Ήταν πολεμική αποστολή;».
Μπροστά από το μικρό λεωφορείο που μετά τη σύγκρουση τυλίχθηκε στις φλόγες βρισκόταν ένα αυτοκίνητο συνοδείας και ακόμη ένα συνοδευτικό τζιπ ήταν στο τέλος της μικρής φάλαγγας. Στα δύο συνοδευτικά βρίσκονταν Λίβυοι, αφού όλα τα μέλη της ελληνικής αποστολής, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ήταν μέσα στο λεωφορείο που συγκρούστηκε μετωπικά με το διπλοκάμπινο φορτηγό όπου βρισκόταν η εξαμελής οικογένεια των Λίβυων που μετρά επίσης τρεις νεκρούς από τη σφοδρή σύγκρουση.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου