Ο Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Γιάννης Τσελίκης, ανακοίνωσε επίσημα ότι η απαγόρευση των ταξινομήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα ισχύσει από το 2035 και όχι από το 2030, όπως προβλεπόταν μέχρι σήμερα. Η σχετική διάταξη άλλαξε και εναρμονίστηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπου καθορίζεται ως χρονικό όριο της συγκεκριμένης απαγόρευσης το 2035.
Η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να αφορά έως το 2030 το ένα τρίτο των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών οχημάτων ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φαίνεται ωστόσο ότι πρόκειται για έναν ανέφικτο στόχο, οπότε υποχρεώθηκε σε πενταετή παράταση ζωής για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή φτάνει ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα 22.700 οχήματα, όταν ο συνολικός στόλος ξεπερνά τα 5 εκατ. οχήματα και μάλιστα μεγάλης ηλικίας. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η χώρα μας έχει τον πιο γερασμένο στόλο Ι.Χ. με μέση ηλικία 17 ετών, κάτι που αποτυπώνει την οικονομική δυσπραγία του μέσου Έλληνα. Αυτό δυσχεραίνει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, καθώς τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι αρκετά ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά παρά τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα και τις επιδοτήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ με προϋπολογισμό ύψους 100 εκατ. ευρώ. Ωστόσο το 70% των αιτήσεων αφορά ηλεκτρικά δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ), το 4% microcars και μόνο το 26% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Aγκάθι παραμένει και το δίκτυο υποδομών, όπου γίνονται πάντως μεγάλες επενδύσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι έως τα τέλη του 2025 προβλέπεται η τοποθέτηση 13.000 νέων φορτιστών και έως 100.000 έως το 2030.
ieidiseis
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου