Τα δύο τρένα, ένα επιβατηγό και ένα εμπορικό, συγκρούστηκαν μετωπικά στα Τέμπη, ενώ όπως όλα δείχνουν τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή.
Ο πρόεδρος ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας στην ΕΡΤ είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για λάθος και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο τέτοιο δυστύχημα. Τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.
«Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος» είπε. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, σημείωσε λέγοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο. Πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.
Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.
Σημείωσε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές είπε.
Ο ίδιος μίλησε και στην τηλεόραση του Mega, λέγοντας πως ο μηχανοδηγός του τρένου δεν μπορεί να γνωρίζει για ποιο λόγο ο σταθμάρχης τον έβαλε σε άλλη γραμμή, ενώ υπογράμμισε πως είναι δυνατόν να μην πατήθηκε το κουμπί για να αλλάξει γραμμή το τρένο.
Όπως είπε αν ο σταθμάρχης δεν καταλάβει εγκαίρως το λάθος, δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει το τρένο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εφόσον δεν το κατάλαβε από την αρχή, στη συνέχεια δεν υπήρχε τρόπος να το καταλάβει».
Σημείωσε, δε, πως δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει από τη στιγμή που υπάρχει ηλεκτρονικός πίνακας.
Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο πραγματογνώμονας Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, ο οποίος σημείωσε πως τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος:
«Μιλάμε για ένα πολύ σοβαρό περιστατικό. Πρόκειται για μία μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών. Είναι πολύ σίγουρο ότι η κατάσταση, τουλάχιστον από το κομμάτι των τρένων και την τεχνική τους κατάσταση ήταν καινούργια.
Προφανώς φαίνεται ότι έχουμε ανθρώπινο λάθος, γιατί βρέθηκαν και τα δύο τρένα πάνω στην ίδια γραμμή. Ελέγχουν από τις Υπηρεσίες αυτό το πράγμα τώρα».
Συνολικά 67 εισαγωγές πραγματοποιήθηκαν στα πέντε νοσοκομεία όπου μεταφέρθηκαν τραυματίες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Το ΕΚΑΒ κινητοποίησε 40 ασθενοφόρα από Θεσσαλονίκη, Λάρισσα, Κατερίνη, Κοζάνη, Λαμία, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Βολο και 2 οχήματα του Ειδικού Τμήματος Ιατρικής Καταστροφών (ΕΤΙΚ) Θεσσαλονίκης, για τη μεταφορά των τραυματιών.
Το Πανεπιστημιακό της Λάρισας εφημέρευε και άνοιξε το Γενικό νοσοκομείο Λάρισας. Το νοσοκομείο Κατερίνης εφημέρευε. Μόνο η μονάδα εγκαυμάτων του Παπανικολάου μπήκε σε ετοιμότητα. Τα ΑΧΕΠΑ και Γεννηματάς Θεσσαλονίκης εφημέρευαν κανονικά. Επιπλέον με εντολή του Υπουργού Υγείας οι μονάδες εγκαυμάτων του Λεκανοπεδίου τέθηκαν σε αυξημένη ετοιμότητα. Με εντολή Μαξίμου ο Υπουργός Υγείας και ο Πρόεδρος του ΕΚΑΒ μετέβησαν στο σημείο του συμβάντος.
Ειδικότερα, στις 06.25 το πρωί της Τετάρτης η εικόνα στα νοσοκομεία ήταν η εξής:
Πανεπιστημιακό Λάρισας
55 προσελεύσεις 29 εισαγωγές
Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας
34 προσελεύσεις 19 εισαγωγές
Γεννηματάς Θεσσαλονίκης
37 προσελεύσεις 4 εισαγωγές
ΑΧΕΠΑ
32 προσελεύσεις 13 εισαγωγές
Κατερίνη
8 προσελεύσεις 2 εισαγωγές
ΣΥΝΟΛΑ
166 προσελεύσεις 67 εισαγωγές
Οι απεγκλωβισμοί στο σημείο της πολυνεκρης σύγκρουσης συνεχίζονται και τα παραπάνω στοιχεία αναμένεται να αλλάξουν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου