Για το έργο του Μετρό στα Εξάρχεια και το πρόγραμμα ανάπλασης του Λόφου Στρέφη μίλησε στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, τονίζοντας πως οι μόνιμοι κάτοικοι θέλουν το μετρό και αντιδρούν οι λίγοι που έχουν βρει την αφορμή να δώσουν μια ιδεοληπτική μάχη.
«Επειδή γνωριζόμαστε στην Αθήνα – δεν είναι τόσο μεγάλη για κάποιον που τη γνωρίζει- ξέρουμε πως δεν αντιδρούν οι μόνιμοι κάτοικοι. Οι μόνιμοι κάτοικοι το θέλουν το έργο. Δυστυχώς κάποιοι έχουν βρει την αφορμή να δώσουν μία ιδεολογική, μία ιδεοληπτική μάχη. Το βλέπουν σαν «πολιτικό φετίχ». Δεν είναι όμως έτσι. Το μετρό είναι για όλους, δεν υπάρχουν αριστερά και δεξιά βαγόνια, δεν υπάρχουν αριστεροί και δεξιοί συρμοί….» ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης.
Και πρόσθεσε: «Μου είναι δύσκολο να διανοηθώ πως γίνεται κάποιος να επενδύει έστω πολιτικά στην αποτυχία μιας πόλης. Όμως τρέφονται από αυτό, είναι η λογική του απόλυτου μηδενισμού. Μπορώ να σας δώσω πάρα πολλά παραδείγματα. Κάναμε την δίχρονη προσχολική αγωγή… Θεωρητικά και πρακτικά θα έπρεπε όλοι να συμφωνούμε, αυτό δεν έχει πρόσημο. Δεν είναι δεξιό ή αριστερό δεν είναι Ν. Δ ή ΣΥΡΙΖΑ. Είναι τα παιδάκια τα οποία πάνε σχολείο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνικοποίηση τους, για την διαπαιδαγώγηση τους, για την ανάπτυξη τους. Και με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους γονείς, καθώς μπορεί η μαμά να πάει να δουλέψει ή η γιαγιά η οποία απελευθερώνεται. Έρχονταν αυτά τα μικροσυμφέροντα και όρθωναν το ανάστημά τους, λες και ήταν στην πλατεία Τιενανμέν, ενάντια στα μηχανήματα. Λέγοντας «όχι» δεν θέλουμε να γίνει το σχολείο. Πέστε μου εσείς σε ποια άλλη πόλη της Ευρώπης υπάρχει διαμαρτυρία ενάντια στο σχολείο; Όχι ενάντια σε mall, όχι ενάντια σε κτίριο γραφείο, αλλά σε ένα σχολείο. Οι ίδιοι που δεν ήθελαν τα σχολεία, που δεν ήθελαν τα 1200 παιδάκια να πάνε στα σχολεία είναι οι ίδιοι οι οποίοι σήμερα αντιδρούν στην πλατεία Εξαρχείων και στον λόφο του Στρέφη. Δεν είναι και πολλοί μην νομίζετε, κάποιοι δεκάδες είναι που περιφέρονται. Αρκετοί απ’ αυτούς δεν είναι καν Έλληνες».Σχετικά με το αν υπήρξε διαβούλευση για την κατασκευή του σταθμού του Μετρό στην Πλατεία Εξαρχείων ο κ. Μπακογιάννης απάντησε: «Μα έχει γίνει διαβούλευση και ξέρετε ποιος έκανε την διαβούλευση; Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Το 2017 και το 2018 γιατί αυτό είναι ένα έργο που καταλαβαίνετε ξεπερνάει τα όρια μιας κυβέρνησης ή μιας θητείας. Τότε που δημοπρατήθηκε το έργο έγινε και διαβούλευση. Και τότε είχε γίνει και η συζήτηση για το αν θα πρέπει να γίνει η στάση στην πλατεία Εξαρχείων ή όχι και η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε με αυτόν τον σχεδιασμό. Το να ερχόμαστε λοιπόν τώρα και να λέμε ότι ναι αυτό που κάναμε το 17 – 18 δε μας αρέσει , θα μου επιτρέψετε να πω και δεν είναι το σπουδαιότερο παράδειγμα συνέπειας ή φερεγγυότητας που μπορεί να σκεφτεί κανείς.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων εξήγησε ότι η ανάπλαση του Λόφου περιλαμβάνει
σημαντικότατα έργα υποδομών ( στήριξη εδάφους, φύτευση, πυρασφάλεια και
φωτισμό) καθώς η τελευταία παρέμβαση έγινε πριν από τρεις δεκαετίες.
«
Έχουμε έναν λόφο ο όποιος είναι εγκαταλελειμμένος και παρατημένος εδώ
και πάρα πολλά χρόνια. Τελευταία φορά που έγινε έργο σε αυτόν τον λόφο –
ο οποίος είναι από τους ωραιότερους λόφους της Αθήνας- ήταν στις αρχές
της δεκαετίας του 90… Πρώτα απ’ όλα η ανάπλαση είναι έργο υποδομών.
Υπάρχουν αυτή τη στιγμή χωματουργικά ζητήματα. Φεύγει το χώμα,χρειάζεται
στήριξη. Υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με την φύτευση, με την
πυρασφάλεια,μην μας καεί. Ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με το φως.
Τα στοιχειώδη… Ο λόφος έχει αποκοπεί από τη γειτονιά. Αν μιλήσετε με με
ανθρώπους που τα σπίτια τους είναι σχεδόν πάνω στον λόφο θα σας πουν ότι
δεν πάνε οι ίδιοι στον λόφο γιατί έχει παραδοθεί στην παραβατικότητα,
στην εγκληματικότητα, στην ηχορύπανση… Προχωράμε στο πλαίσιο του
«Υιοθετήσε την Πόλη σου» και έχουμε εξασφαλίσει μια γενναιόδωρη χορηγία η
οποία ξεπερνάει το 1 εκατομμύριο €. Εχουμε κάθε λόγο αυτή τη στιγμή το
έργο να τελειώσει και αποκτήσει ο λόφος του Στρέφη τη θέση που του
αξίζει στο χάρτη της πόλης».
Για την ανάπλαση της κάτω Πλατείας Συντάγματος, η οποία ολοκληρώνεται με την προσθήκη των τελευταίων στοιχείων όπως είναι τα σκίαστρα στις πέργκολες, οι νέες φυτεύσεις και τα δυο μικρά σιντριβάνια, ο κ. Μπακογιάννης σημείωσε: « Θυμάστε πως ήταν το Σύνταγμα; Έβγαινες από την Ερμού και έπεφτες αμέσως σε μία “χαράδρα” αυτοκινήτων. Από το 2000, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, υπήρχε ένα σχέδιο το οποίο βασιζόταν σε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που είχε γίνει τότε. Τι προέβλεπε αυτό το σχέδιο; Είναι πολύ προφανές. Να επεκτείνουμε τα πεζοδρόμια, να κερδίσουμε δημόσιο χώρο, σχεδόν 4.000 τετραγωνικά μέτρα».
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου