Αναλυτικότερα, επισημαίνει ότι πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζουν να καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια, παρά την απαγόρευση που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο Daniel Wetzel, υπενθυμίζει ότι στις 8 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγε το πέμπτο πακέτο κυρώσεων, απαγορεύοντας σχεδόν σε 3.000 πλοία να εισέλθουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια. Ταυτόχρονα, με την ίδια απόφαση, επιτρέπεται στα μέλη της ΕΕ να μην τηρούν την απαγόρευση όσον αφορά τα τρόφιμα, τις ιατρικές μεταφορές ή τις εισαγωγές ενέργειας. Ωστόσο, ένα μήνα αργότερα, η αυστηρή τήρηση των περιορισμών θα είχε έπρεπε ήδη ατονήσει, υπογραμμίζει η Γερμανική εφημερίδα και προσθέτει:
«Οι πετρελαϊκές συμφωνίες με τις ρωσικές ενεργειακές πολυεθνικές Rosneft και Lukoil συνεχίζουν να επισημοποιούνται στα ευρωπαϊκά λιμάνια χωρίς εμπόδια».
Σύμφωνα με τον D. Wetzel, η Ελλάδα, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, βοηθά στην αποφυγή των κυρώσεων κατά της Ρωσίας. Οι ντόπιοι πλοιοκτήτες, σε αντίθεση με άλλους Ευρωπαίους και Αμερικανούς, επέκτειναν τις δραστηριότητές τους με τη Ρωσία. Τα ταξίδια στην Ινδία, την Κίνα και τη Νότια Κορέα είναι επίσης σε άνοδο και οι ναύλοι έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί.
Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Lloyd’s, 190 τάνκερ έφυγαν από τα λιμάνια του Primorsk, της Αγίας Πετρούπολης, της Ust-Luga και του Novorossiysk τον Απρίλιο, εκ των οποίων τα 76 έφεραν ελληνική σημαία. Σε σύγκριση με πέρυσι, η Ελλάδα τριπλασίασε το μερίδιό της στο ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Σύμφωνα με τη Welt, η Ελλάδα συνεχίζει να αντιτίθεται στο εμπάργκο πετρελαίου κατά της Ρωσίας. Αυτό το μέτρο πρέπει να συμπεριληφθεί στην έκτη δέσμη κυρώσεων, τονίζει η Γερμανική εφημερίδα.
mononews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου