Τα λόγια ανήκουν στον Γιώργο Προκοπίου ο οποίος μίλησε στο Delphi Forum και ήταν ποταμός όσον αφορά το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ρίχνοντας ευθείες βολές στους υπεύθυνους που δεν τακτοποίησαν πριν βγάλουν στον διαγωνισμό τις εγκαταστάσεις και το οικόπεδο. Η ολοκλήρωση της μεταβίβασης έχει κολλήσει στο ΣτΕ μετά από προσφυγές του Δήμου Χαϊδαρίου.
«Αγόρασα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά γιατί με τσίγγλισε το όραμα να τα ξαναζωντανέψω και να εστιάσω στις νέες τεχνολογίες και στις νέες δυνατότητες. Να στηριχθούμε στα νέα παιδιά. Να μην δίνουμε τα λεφτά μας στο εξωτερικό για να φτιάχνουμε πλοία και την κρίσιμη στιγμή να βγάζουν τα ηλεκτρονικά τους από την πρίζα.
Έχουμε τα πρωτιά στη ναυτιλία πρέπει αν αποκτήσουμε τα πρωτιά και στη ναυπηγική βιομηχανία».
Για τη διαγωνιστική διαδικασία είπε: «Η διαδικασία ήταν διαφανής. Ενημερωθήκαμε δια τηλεφώνου μόλις οκτώ μέρες πριν εκπνεύσει η διορία και μόλις προλάβαμε να καταθέσουμε τις εγγυητικές. Το Ναυπηγείο το έχουν χωρίσει σε δυο κομμάτια. Έπρεπε να έχουμε δύο άδειες.
«Δεν είναι δυνατόν να σου πωλούν ένα ναυπηγείο που προϋφίστανται 60 χρόνια και να σου λένε μετά ότι δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα αλλά έλα να υπογράψεις και πήγαινε μετά να καθαρίσεις». «Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία» και προσέθεσε: «200 μέτρα από εκεί που θέλει να πηγαίνουν οι πολίτες, στην παραλία τω ναυπηγείων ξεφορτώνουν δεξαμενόπλοια crude oil, πετρέλαιο. Μαυρίζεις πιο γρήγορα».
Ο Γιώργος Προκοπίου υπογράμμισε ότι «πρέπει οι υπηρεσίες όπως το ΕΤΑΔ να λύνει όλες τις εκκρεμότητες: «Να τακτοποιούν τις διαφορές που υπάρχουν σε συνεργασία με το κράτος . Το ΕΤΑΔ θα τα βρίσκει πιο γρήγορα με την κυβέρνηση από ό,τι ο «εχθρός» όπως αντιμετωπίζουν τον επιχειρηματία».
Αναφερόμενος στις επαφές που έχει με τα ξένα ναυπηγεία για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού είπε: «Σε όλους όσοι έρχονται συνοδευόμενοι από πρέσβεις , υπουργούς και ακόμα πιο ανθρώπους που βρίσκονται ακόμη πιο ψηλά τους λέω την ίδια κασέτα:
«Φέρτε άμεσα πλοία, μέσα σε 6 μήνες είτε δανεικά είτε χαρισμένα η λεγόμενη ενδιάμεση λύση για να πάρετε τη δουλειά. Με ρώτησε εκπρόσωπος μεγάλης δύναμης γιατί καθυστερούν οι υπογραφές . Του είπα: «Φέρε ένα πλοίο στη Χίο και ένα στο Καστελόριζο και θα πάρεις αμέσως τις υπογραφές που θέλεις. Θέλουμε λύση που θα δείχνει ότι εγγυάστε τα ελληνικά σύνορα που είναι και ευρωπαϊκά, σύνορα της Ευρώπης. Πρέπει η κυβέρνηση να πάρει όσα περισσότερα μπορεί και από το δεύτερο κοντράτο που θα υπογράψει για τον εξοπλισμό του ΠΝ».
Για τα ναυπηγεία είπε ότι έχει σχέδιο για δυο δραστηριότητες
«1. Αμυντική δραστηριότητα. Να κατασκευάζουμε ηλεκτρονικά συστήματα και σύγχρονες τεχνολογίες σε σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού
2. Συντήρηση, μετασκευή και ναυπήγηση γιότ».
Στη συνέχεια ο Γιώργος Προκοπίου διάβασε ένα 10λογο που είχε συντάξει με τα παράλογα που συμβαίνουν όσο αφορά τις επενδύσεις στην Ελλάδα. Εστίασε δεν και στο γεγονός ότι του ζητάει το κράτος 880.000 φόρο δωρεάς για κάθε ένα εκατομμύριο που φέρνει στην Ελλάδα το οποίο έχει κερδίσει στο εξωτερικό όμως: «Δεν είναι δυνατόν να επενδύσει στην πατρίδα σου κέρδη που αποκόμισες στο εξωτερικό και να σου έρθει φόρος δωρεάς ενώ η νομοθεσία προβλέπει και την έχεις ακολουθήσει κατά γράμμα και όλοι οι υπουργοί, πρωθυπουργοί να σου λένε έχεις δίκαιο και να βασανίζεσαι 5 χρόνια για το αυτονόητο και να σου ζητάνε 880.000 φόρο δωρεάς από κάθε εκατομμύριο που βλακωδώς τα έφερες στην πατρίδα σου».
Στη συνέχεια μίλησε για ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας των υπαλλήλων:
«Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση όσο αφορά τις επενδύσεις για να ξεμπλοκάρουν πράγματα. Εκείνο όμως που πρέπει να να αλλάξει και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει, είναι η νοοτροπία των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Να αφήσουν τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός. Ο επιχειρηματίας είναι ο καταλύτης της προόδου. Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα. Όμως το μαχαίρι που κρατάει δεν πρέπει να είναι λαστιχένιο».
Για το αν ανησυχεί για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας επεσήμανε: «Είμαστε ναυτικό κράτος εδώ και 6.000 χρόνια. Το μέλλον δεν με ανησυχεί. Με ανησυχεί όμως να υπάρχει η ναυτιλία στην Ελλάδα. Να υπάρχει το κατάλληλο νομοθετικό και επενδυτικό πλαίσιο ώστε όχι μόνο να μην φύγουν οι Έλληνες αλλά να έρχονται και οι ξένοι».
Τον δικό του 10λογο των όσων απίστευτα και όμως ελληνικών συμβαίνουν στο επενδυτικό περιβάλλον που υπάρχει στην Ελλάδα και στην ουσία που αποτρέπει τις επενδύσεις ανέφερε μιλώντας στο Delphi Forum ο Γιώργος Προκοπίου.
Αναλυτικά:
1. Δεν είναι δυνατόν να σου πουλάνε Ναυπηγεία που προϋφίστανται 60 χρόνια και να σου λένε μετά ότι δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα αλλά έλα να υπογράψεις και πήγαινε μετά να καθαρίσεις.
2. Σύστασή μου είναι στον κύριο Στέφανο Βλαστό (ΥΓ: πρόεδρος του ΕΤΑΔ) είναι να «προικίζουν» με όλες τις απαιτούμενες χωροθετήσεις, άδειες, πολεοδομικούς σχεδιασμούς, χρήσεις για τακτοποίηση με την αρχαιολογία και τα δασαρχεία ούτως ώστε να μην πουλάνε διαμάντια ακατέργαστα αλλά κατεργασμένα μία που θεωρητικά το κράτος με το κράτος μπορεί να τα βρει ευκολότερα από ότι ο «εχθρός» επιχειρηματίας.
3. Δεν είναι δυνατόν το Μονακό να πληρώνει 980 εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει χώρο 70 στρεμμάτων μέσα στη θάλασσα και να πουλάνε 100-120 χιλιάδες ευρώ το τ.μ. και εμείς με χιλιάδες στρέμματα καλύτερης ποιότητας στρέμματα στη θάλασσα να είναι μόνο για κατσίκες.
4. Δεν γίνεται να ανακατασκευάζεις διατηρητέο κτήριο στη Σταδίου, που προϋπήρχε 70 χρόνια και μετά από 4 χρόνια από την αποπεράτωση να μην συνδέεται με το αποχετευτικό δίκτυο διότι δεν υπάρχει ο εργολάβος του δήμου.
5. Δεν είναι δυνατόν να επενδύσει στην πατρίδα σου κέρδη που αποκόμισες στο εξωτερικό και να σου έρθει φόρος δωρεάς ενώ η νομοθεσία προβλέπει και την έχεις ακολουθήσει κατά γράμμα και όλοι οι υπουργοί ,πρωθυπουργοί να σου λένε έχεις δίκαιο και να βασανίζεσαι 5 χρόνια για το αυτονόητο και να σου ζητάνε 880.000 φόρο δωρεάς από κάθε εκατομμύριο που βλακωδώς το έφερες στην πατρίδα σου.
6. Δεν είναι δυνατόν ο παράδεισος του yachting να μην επιτρέπει σε σκάφη ακόμη και με Ευρωπαϊκή σημαία και τώρα με συζητούμενη αλλαγή του σχετικού Νόμου να γίνεται αγώνας να επιτρέψουν πάνω από 21 μέρες το ταξίδι στην Ελλάδα να το σκέπτονται διότι μικρή συντεχνία πιέζει τον υπουργό Ναυτιλίας και εκείνος να διστάζει να το υλοποιήσει.
7. Δεν είναι δυνατόν ιδιωτικά σκάφη που βρίσκονται στις μάντρες και παροπλισμένα στις μαρίνες λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των ιδιοκτητών να μην επιτρέπεται έχοντας πληρώσει τον αναλογούντα ΦΠΑ και έχοντας πιστοποιητικά ασφαλείας όμοια με τα επαγγελματικά να μην επιτρέπεται ναυλώνονται.
8. Δεν είναι δυνατόν δίπλα από τη θάλασσα σε βραχώδεις και απόκρημνες ακτές να μην επιτρέπεται να δομηθούν με προκαθορισμένο αρχιτεκτονικό ύφος και η εξώπορτα να είναι μόλος και να μπαίνεις κατευθείαν στο βαρκάκι.
9. Δεν είναι δυνατόν να παλεύεις να συντηρήσεις με δικά σου έξοδα προϋπάρχοντες κοινόχρηστους μόλους και επί 5 χρόνια να μην μπορείς να πάρεις αδειοδότηση
10. «Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση όσο αφορά τις επενδύσεις για να ξεμπλοκάρουν πράγματα. Εκείνο όμως που πρέπει να αλλάξει και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει, είναι η νοοτροπία των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Να αφήσουν τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός. Ο επιχειρηματίας είναι ο καταλύτης της προόδου».
newmoney
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου