Σύμφωνα με το «Έθνος», ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του τότε υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη, είχε εξαιρέσει για τρίτη διαδοχική φορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως και το τέλος Δεκεμβρίου 2024 από την εφαρμογή κρίσιμων άρθρων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007, ο οποίος ορίζει δικαιώματα και υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρόμου υποχρεώνοντας τις εταιρίες σε αποζημιώσεις για τραυματισμούς, καθυστερήσεις, επιστροφή χρημάτων, κλπ. Παράλληλα ορίζει την υποχρέωση του παρόχου για παροχή γευμάτων, αλλά και καταλύματος στην περίπτωση πολύωρων καθυστερήσεων.
Με την απόφασή του το υπουργείο, όχι μόνο «αποκόβει» τους επιβάτες σχεδόν από όλα τους τα δικαιώματα, αλλά υποβιβάζει σημαντικά και τον εποπτικό ρόλο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύει το «Έθνος».
Αν και ο ίδιος ο Κανονισμός παραχωρεί το δικαίωμα εξαιρέσεων στα κράτη μέλη, δικαίωμα το οποίο έχουν εκμεταλλευτεί και άλλες χώρες, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι τον εφαρμόζουν στο ακέραιο στην Ιταλία χωρίς να έχουν ζητήσει καμία εξαίρεση, την ώρα που η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα δε δεσμεύεται από βασικά άρθρα του.
Να σημειωθεί ότι βάσει άρθρου του Κανονισμού, το οποίο δεν ισχύει στην Ελλάδα με τη συγκεκριμένη απόφαση, ο καθένας από τους 11 τραυματίες της αμαξοστοιχίας 54 με την οποία συγκρούστηκε η εκχιονιστική μηχανή που ερχόταν για βοήθεια υπήρχε πρόβλεψη να λάβει τουλάχιστον 21.000 ευρώ ως προκαταβολή αποζημίωσης μέσα σε 15 μέρες.
Αντ΄αυτού, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι οι επιβάτες των αμαξοστοιχιών θα λάβουν αποζημίωση 1.000 ευρώ.
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου