Η ΣΤΑΣΥ απαντά με τη σειρά της, πως η κινητοποίηση της νέας διοίκησης τον τελευταίο ένα χρόνο, όταν και ανέλαβε καθήκοντα, είναι μεγάλη όσον αφορά στην παραγγελία νέων ανταλλακτικών, τα οποία σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Νίκο Χαιρέτα έχουν γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι να φτάσουν στην Ελλάδα. Ο ίδιος παραδέχεται ότι συρμοί είναι ακινητοποιημένοι και ανταλλακτικά ζητώνται διαρκώς αλλά το αποδίδει σε κακά πεπραγμένα της προηγούμενης διοίκησης.
Μιλώντας στο newsit.gr ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος εργαζομένων στο Αττικό Μετρό και μέλος του Δ.Σ της ΣΤΑΣΥ λέει πως: «Οι καθυστερήσεις στα ανταλλακτικά έχουν αρχίσει να μας αναστατώνουν. Στην πραγματικότητα, είναι πάρα πολλοί οι κωδικοί ανταλλακτικών που λείπουν και έχουν καθυστερήσει και όχι μόνο τα ρουλεμάν. Έχουν μείνει πίσω οι τροχοί, τα ηλεκτρονικά συστήματα κ.α Δεδομένου ότι κανένας συρμός δεν κυκλοφορεί ασυντήρητος, τα οχήματα στα οποία δεν μπορεί να βρεθεί ανταλλακτικό τελικά ακινητοποιούνται».
Ο κος Ρεβύθης στέκεται στο ανησυχητικό κατά τους εργαζόμενους περιστατικό που συνέβη στις 4 Μαΐου. «Ένα ρουλεμάν που κρατάει τους τροχούς του συρμού έσπασε, με αποτέλεσμα το τρένο να πέσει μέσα στην τροχιά, εν κινήσει και με επιβάτες εντός του», περιγράφει ο ίδιος.
Και προσθέτει: «Ακολούθησε εκκένωση του συρμού και απομάκρυνση των επιβατών, με ασφάλεια, από τον πεζοδιάδρομο. Ο συρμός έμεινε κινητοποιημένος στο σταθμό επί 10 ώρες. Στη συνέχεια ήρθαν συνεργεία με γερανούς, σήκωσαν το τρένο και το έβγαλαν έξω. Τώρα ο συρμός είναι φυσικά ακινητοποιημένος. Αυτό που συχνά γίνεται όμως είναι ότι βγάζουμε ανταλλακτικά από τον έναν συρμό και τα βάζουμε στον άλλο, ‘κανιβαλίζοντας’ τα τρένα. Ή ανοίγουν τα στεγνά ρουλεμάν, συμπληρώνουν φρέσκο γράσο και τα ξανατοποθετούν».
Όπως συνεχίζει να εξηγεί ο κος Ρεβύθης, για όλους τους παραπάνω λόγους, το σωματείο Ηλεκτροδηγών της Αττικό Μετρό έστειλε εξώδικο στη διοίκηση της εταιρείας ζητώντας αφ’ενός πλήρη ενημέρωση για το τι ακριβώς συνέβη στις 4 Μαΐου και αφ’ ετέρου περιορισμό της ταχύτητας των συρμών από τα 80 χιλιόμετρα στα 60 χλμ, ως μέτρο πρόληψης μέχρι να διευκρινιστεί τι συμβαίνει με τα ρουλεμάν των συγκεκριμένων συρμών. «Αυτό που έκανε η διοίκηση ήταν να καλέσει τους εργαζόμενους σε πειθαρχικό», λέει ο κος Ρεβύθης και τονίζει: «Δεν είμαστε εμπειρογνώμονες να ξέρουμε τι συμβαίνει, αλλά ζητάμε να πέσει φως σε μια υπόθεση που αφορά και τους πολίτες. Πρέπει να ξέρουμε αν υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόβλημα».
Μάλιστα, όπως συνεχίζει να μας λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων, παρόμοιο περιστατικό, πάλι με βλάβη σε ρουλεμάν σε συρμό της ίδιας γραμμής (σ.σ 2) είχε συμβεί και τον Σεπτέμβριο του 2020. « Ήταν και πάλι γαλλικός συρμός της γενιάς 1. Οι συρμοί αυτοί είναι 20ετίας. Ο διευθύνων σύμβουλος έχει αποκρύψει μάλιστα το συγκεκριμένο γεγονός. Ρωτάμε λοιπόν: οι 20 γαλλικοί συρμοί που έχουν αυτά τα ρουλεμάν είναι εντάξει; Πρέπει να αλλαχθούν;»
Ο πρόεδρος των εργαζομένων αναφέρει τέλος πως το ζήτημα των ανταλλακτικών αποτελεί βασικό λόγο των κινητοποιήσεων τους εδώ και καιρό. «Υπάρχει ερασιτεχνισμός εκ μέρους της διοίκησης για το θέμα. Την ημέρα που έγινε το περιστατικό στο Μεταξουργείο ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας δεν προσήλθε καν στο σημείο».
Το newsit.gr επικοινώνησε με τον διευθύνων σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα, ζητώντας το σχόλιο του για τις παραπάνω καταγγελίες. Ο ίδιος μας είπε ότι δεν γνωρίζει για ύπαρξη και άλλου περιστατικού τον περασμένο Σεπτέμβριο και σημείωσε πως αν έχει συμβεί θα πρέπει να δοθούν αποδείξεις για αυτό. Όσο για το περιστατικό στις 4 Μαΐου, ο ίδιος λέει τα εξής: «Υπήρξε πράγματι βλάβη στο ρουλεμάν και ακινητοποιήθηκε ο συρμός στο Μεταξουργείο. Η γραμμή έκλεισε για κάποιες ώρες μέχρι να απομακρυνθεί το τρένο. Βλάβες όμως έχουμε πάρα πολλές κατά καιρούς. Συμβαίνουν βλάβες στα τρένα. Όσον αφορά το ρουλεμάν σημειώνω το εξής: κάθε τρένο έχει 6 βαγόνια και κάθε βαγόνι 2 φορεία. Κάθε φορείο έχει 2 άξονες και κάθε άξονας 2 ρουλεμάν. Το σωματείο των εργαζομένων λοιπόν δημοσιοποιεί το θέμα με τρόπο που δίνει τεράστια έκταση ενώ από πίσω κρύβονται άλλα».
Ο κος Χαιρέτας σημείωσε ακόμα πως τα ρουλεμάν στους συγκεκριμένους συρμούς έχουν αλλαχθεί με τον κο Ρεβύθη να λέει όμως ότι αυτό συνέβη τελευταία φορά το 2015.
Κατά τον ίδιο, η έλλειψη των ανταλλακτικών που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι είναι κάτι που έρχεται από το παρελθόν. «Την προηγούμενη περίοδο έγινε δυστυχώς μια σοβαρή αποεπένδυση στα τρένα, η οποία είναι γνωστή. Αυτά που καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι αφορούν στην προηγούμενη λοιπόν διοίκηση. Εμείς έχουμε κάνει πολλά για να αναταχθούν τα τρένα. Υπάρχουν ναι, ακινητοποιημένα οχήματα. Εδώ και 1 /2 χρόνο τα ανατάσσουμε. Έχουν ήδη επιστρέψει 7-8 συρμοί στο σύστημα. Επίσης πέρυσι είχαμε ρεκόρ δεκαετίας στις εισαγωγές ανταλλακτικών στην αποθήκη της ΣΤΑΣΥ. Ανταλλακτικά συνεχίζουν να έρχονται. Επίσης, δεν πρόκειται για είδος που το παραγγέλνεις και έρχεται εκείνη τη στιγμή. Υπάρχουν δημόσιες διαδικασίες μακροχρόνιες, διαγωνισμοί, και πολύ μεγάλος χρόνος παράδοσης από τις ίδιες τις εταιρείες. Για το 2021 υπάρχει διπλάσιος προϋπολογισμός από αυτόν του 2020 ενώ έχουμε πια και 120 νέους σταθμίτες μετά από 10 χρόνια».
Τέλος, κατά τον κο Χαιρέτα, ζήτημα ασφάλειας των συρμών που
κυκλοφορούν δεν τίθεται μιας και τα πρωτόκολλα της ΣΤΑΣΥ για τη
συντήρηση των τρένων είναι πολύ αυστηρά.
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου