Παρά το γεγονός πως κανένας, πέραν του Newsauto.gr και μιας Επιθεωρήτριας του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών του υπουργείου Μεταφορών, από τους δημοσίους υπαλλήλους δεν νοιάστηκε για το πρόβλημα του καταναλωτή εκείνος με πείσμα προχώρησε και κατάφερε τελικά να επιβληθεί πρόστιμο 20.000 ευρώ στον επιτήδειο έμπορο αλλά από την άλλη ο ίδιος να μην λάβει ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση από τον επιτήδειο έμπορο εξαιτίας και της ανυπαρξίας σχετικής νομοθεσίας που θα απέδιδε δικαιοσύνη…
Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου που έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του, επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι: «Την κατ’ εφαρμογή του άρθρου 13α παρ. 2, του Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, επιβολή στην επιχείρηση με την επωνυμία «…» με έδρα την Θεσ/νικη, χρηματικού προστίμου συνολικού ύψους 20.000 ευρώ για παράβαση των διατάξεων του άρθρου 9γ σε συνδυασμό με τις διατάξεις του 9δ (παρ. 1β) του ν. 2251/1994, ως ισχύει, και για τους λόγους που εκτίθενται στην αναφερόμενη, υπό στοιχείο Γ της παρούσας, Εισήγηση της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή.
Το ανωτέρω πρόστιμο θα εισπραχθεί ως δημόσιο έσοδο, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί είσπραξης δημοσίων εσόδων. Η παρούσα απόφαση να επιδοθεί νόμιμα στην επιχείρηση με την επωνυμία «….».
Κατά της παρούσας Απόφασης χωρεί η υποβολή αίτησης θεραπείας στην Υπηρεσία μας, η εντός 60 ημερών από την κοινοποίησή της άσκηση ενδίκων βοηθημάτων (προσφυγή ουσίας) καθώς και η αίτηση αναστολής εκτέλεσης, ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων.»
“Ανύπαρκτο το κράτος”
Οργισμένος αλλά και στεναχωρημένος εμφανίζεται ο ανυποψίαστος καταναλωτής που αποφάσισε να τα βάλει όχι μόνο με τον επιτήδειο έμπορο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από τη Θεσσαλονίκη που γυρίζει τα χιλιόμετρα στα οχήματά του αλλά και με το «θηρίο» που ονομάζεται «Δημόσιο».
«Όπως ξέρετε η ιστορία ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016 όταν από ένα τυχαίο γεγονός (τρακάρισμα) πληροφορήθηκα από την αντιπροσωπεία ότι από το ιστορικό τους το όχημα που αγόρασα από την εν λόγο εταιρεία έχει διανύσει άνω των 200.000 χιλιομέτρων ενώ εγώ το αγόρασα με την ένδειξη στα 128.000 χλμ.
Μετά την αναζήτηση του ιστορικού από το ΚΤΕΟ, διαπιστώθηκε ότι ο ένας από τους ιδιοκτήτες της εταιρείας είχε πάει το αυτοκίνητο σε γειτονικό ΚΤΕΟ και εκεί είχε περάσει 2 φορές έλεγχο ώστε να εξαφανιστεί η χιλιομετρική διαφορά.
Από τότε ξεκίνησε ένας αγώνας για να αποδοθεί δικαιοσύνη που βασικός αντίπαλός μου ήταν οι ίδιες οι Υπηρεσίες του Κράτους. Μίας και δεν υπήρχε διάθεση από μέρους της εταιρείας να αναγνωρίσει την απάτη και να προβεί σε αποζημίωση (η πρόταση που έκαναν ήταν γελοία, επιστροφή ποσού 500ευρώ) απευθύνθηκα στο Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών του Υπουργείου Μεταφορών, εν τέλει η επιθεωρήτρια έκανε μία καλή προσπάθεια και τον Μάιο του 2018 εκδόθηκε το Πόρισμα που έστελνε στον Εισαγγελέα την Υπόθεση.
Παράλληλα είχα απευθυνθεί στην ΓΓ Προστασίας Καταναλωτή η οποία δεν “είδε” καμία αθέμιτη πρακτική, και τηλεφωνικώς που είπαν το μυθικό “Εάν είχαμε και άλλες καταγγελίες τότε αλλάζει το πράγμα” δηλαδή η εν λόγω υπάλληλος απλά μη δίνοντας την στοιχειώδη προσοχή και απλά διεκπεραιώνοντας μία υπόθεση “δεν έβλεπε” καμία αθέμιτη πρακτική, παρά το ότι όλα τα έγγραφα έδειχναν ότι η εταιρεία είχε γνώσει της χιλιομετρικής διαφοράς. Όταν τους προώθησα το Πόρισμα τότε έστειλαν ως υπηρεσία έγγραφο στην Εισαγγελία. Βέβαια δεν επανεξέτασαν την υπόθεση ως όφειλαν και οι προϊστάμενοι του τμήματος δεν αναρωτήθηκαν…
Όταν ορίστηκε το δικαστήριο αρχές Οκτωβρίου 2019 με πρόσχημα ότι η δικηγόρος τους είναι έγκυος πήραν αναβολή που όπως αποδείχθηκε ήταν εσκεμμένη. Ορίστηκε νέο δικαστήριο στα μέσα Νοεμβρίου 2019. Στις 30/10 πληροφορήθηκα ότι μάλλον η αναβολή ήταν σκόπιμη λόγω της αλλαγής του ποινικού νόμου με σκοπό η υπόθεση να μπει στο αρχείο, εάν δεν έκανα δήλωση ότι επιθυμώ την ποινική δίωξη. Αν και στα Δικαστήρια Θεσσαλονίκης δεν ήταν κανείς στις 5 το απόγευμα – ούτε ο Εισαγγελέας υπηρεσίας – έστειλα email που ζητούσα να συνεχιστεί η δίωξη τους.
Το δικαστήριο έγινε και εμφανίστηκε άλλος δικηγόρος – εδώ να σημειωθεί ότι η αρχική δικηγόρος της οποίας χρησιμοποιήθηκε η εγκυμοσύνης της για να πάρουν αναβολή από όσο έμαθα δεν ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου και πάτησαν στο ότι δεν είναι έγκυρο το email και δεν μπορεί να στηριχτεί.
Η δικαστής, δέχθηκε το αίτημα τους, λέγοντας ότι το 4μηνο που ορίζει ο νόμος έληξε στις 30/10/2019 ώρα 23:59 αν και διαφώνησα ότι το 4μηνο είναι στις 1/11/2019 η ίδια επέμενε, και η υπόθεση μπήκε στο αρχείο.
Βέβαια το δικαστήριο αγνόησε ότι είχα δώσει ένορκη κατάθεση για την υπόθεση καθώς υπήρχε και 2ος φάκελος που είχε ανοιχθεί για την ίδια υπόθεση και ο οποίος ενώθηκε σε μια υπόθεση (είχαν ανοιχτεί δυο υποθέσεις μια απο την καταγγελία του Σώματος Επιθεωρητών και μια από το έγγραφο που είχε στείλει η ΓΓ Καταναλωτή) . Ωστόσο δεν μου κάνει καμία εντύπωση καθώς κατά την διάρκεια του δικαστηρίου χάθηκε ολόκληρη η δικογραφία και την έψαχναν επί μιάμιση ώρα…
Την επομένη ημέρα αφού βρήκα απόφαση του Αρείου Πάγου που όριζε ότι το 4μηνο λήγει στις 1/11/2019 κατέθεσα επιστολή διαμαρτυρίας και όπως που είπαν στάλθηκε για εξέταση στον Άρειο Πάγο. Εκεί στάλθηκε η Απόφαση Σκεπτικό του δικαστηρίου που έγραφε άλλα πράγματα . Όπως ότι το 4μηνο λήγει την 1/11 και ώρα 17:00 ώρα λήξης του ωραρίου! Τραγικά πράγματα και αστειότητες! Παρόλα αυτά ο Άρειος Πάγος έβαλε το θέμα στο Αρχείο…
Έκανα καταγγελία για το σκεπτικό των δικαστών στον Άρειο Πάγο και από όσο γνωρίζω υπάρχουν δύο φάκελοι με αυτό το θέμα – αν εξεταστεί ποτέ!
Έπειτα ζήτησα βάσει του Πορίσματος να μου σταλούν τα ευρήματα που είχαν ζητηθεί από το μηχανογραφικό σύστημα για να βρεθούν πόσα αυτοκίνητα είχε πάει ο εν λόγω κύριος και πόσα είχαν χιλιομετρική διαφορά.
Μετά από αρκετούς μήνες, αφού απαίτησα από την ΓΓ Καταναλωτή να τα ζητήσει και αδιαφορούσαν, μου σταλθήκαν. Επίσης στάλθηκαν στην ΓΓ Καταναλωτή αφού είχε μεσολαβήσει ο Συνήγορος του Πολίτη ώστε να απαντήσουν ότι εξετάζουν την υπόθεση! Πάνω από 6 μήνες που είχα ζητήσει να πάρουν τα αρχεία από τα ευρήματα, δεν απαντούσαν!
Από όλη αυτή την ιστορία βρήκα τοίχο, αν δεν επέμενα η εταιρεία αυτή δεν θα είχε τιμωρηθεί αν και η ποινή που επιβλήθηκε είναι αστεία, 200 οχήματα πειραγμένα και έβαλαν 20.000 ευρώ πρόστιμο αντί να διαταχτεί το οριστικό κλείσιμο της!
Τουλάχιστον ξέρω ότι από την υπόθεση μου, άλλαξε η διαδικασία των ΚΤΕΟ και πλέον αναγράφονται τα χιλιόμετρα! Ήταν κάτι το οποίο είχα ζητήσει διαμαρτυρόμενος τότε στο Υπουργείο και κάτι το οποίο ζητούσε να γίνει η επιθεωρήτρια στο Πόρισμα της.
Αυτό που ξέρω είναι ότι ένας μόνο Δημόσιος Λειτουργός στάθηκε στο Ύψος του και ήταν η επιθεωρήτρια που έκανε το Πόρισμα – οι υπόλοιποι ήταν ανεπαρκείς ως επαγγελματίες και εάν εγώ δεν επέμενα με την βοήθεια του Συνηγόρου του Πολίτη αυτοί δεν θα πάθαιναν τίποτα!
Επίσης μόνο το Newsauto.gr στάθηκε δίπλα μου σε όλο αυτό τον αγώνα και προσπαθώντας να προστατεύσει άλλους ανυποψίαστους καταναλωτές από κάποιους επιτήδειους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.»
newsauto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου