Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα «τελειώσει» κάθε πιθανότητα πραγματοποίησής του έργου, το οποίο θα έχει τεράστιο κόστος ακόμα και με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Οι λόγοι που ο επίτροπος θέλει να «σκοτώσει» το έργο είναι πως δεν είναι αρκετά... «περιβαλλοντικό» και πως κατ'αυτόν «δεν συμφέρει» καθώς υπάρχουν οι σταθμοί LNG.
Συγκεκριμένα ο κ.Μπόχαρντ δήλωσε:
«Υπάρχουν αρκετά σχέδια στον κατάλογο (σσ. των έργων κοινού ενδιαφέροντος) που επιλέγονται λόγω πολιτικής φύσης και δεν πρέπει να παραμείνουν στη λίστα. Υπάρχουν έργα που υπάρχουν ήδη εδώ για τέσσερα ή τέσσερα χρόνια, και δεν έχει συμβεί τίποτα ακόμη - δεν υπήρχε καμία πρόοδος.
Εάν ένα έργο δεν έχει δει καμία ανάπτυξη για τρία, τέσσερα χρόνια, θα πρέπει αυτόματα να αφαιρεθεί από τη λίστα. Είναι ακριβώς εκεί επειδή το θέλουν οι κυβερνήσεις ή οι υποστηρικτές».
«Ο East-Med είναι ένα από αυτά τα έργα. Μπορώ να καταλάβω ότι υπάρχει πολύ αέριο στη Μεσόγειο Θάλασσα, υπάρχουν αυτά τα πεδία φυσικού αερίου, αλλά θα ήταν πιο λογικό να χρησιμοποιείς τις περιφερειακές εγκαταστάσεις LNG παρά να μεταφέρουμε φυσικό αέριο σε έναν μακρύ αγωγό στην Ελλάδα και στη συνέχεια στις αγορές μας.
Και προσπαθούμε επίσης να κινηθούμε προς άλλες πηγές ενέργειας, όπως ανανεώσιμα αέρια και ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια».
Όπως είναι προφανές το Βερολίνο δεν θέλει σε καμία περίπτωση να ολοκληρωθεί ο East Med, καθώς θέλει να έχει το μονοπώλιο του φυσικού αερίου στην ΕΕ, το οποίο αφού αγοράζει από τη Ρωσία διανέμει σε υψηλές τιμές στα υπόλοιπα κράτη μέλη.
Αυτός δεν είναι η πρώτη ενεργειακή «σφαλιάρα» της ΕΕ στην Ελλάδα, αφού η κυβέρνηση Μητσοτάκη μετά από υπόδειξη του Βερολίνου προχωράει στο κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων της Ελλάδας ώστε να κατασκευαστούν φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα από γερμανικές εταιρίες (με λεφτά του ελληνικού λαού), τα οποία φυσικά και δεν θα έχουν την ίδια ενεργειακή απόδοση, ενώ χιλιάδες Έλληνες θα χάσουν τις δουλειές τους.
pronews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου