Προσωρινό «απαγορευτικό» σε εργασίες που σχετίζονται με την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας έβαλε με σημερινή απόφαση του το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ειδικότερα το ΣτΕ εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία υποχρεώνει την COSCO να σταματήσει τις εργασίες στην Πειραϊκή, εργασίες που αφορούν τις βυθοκορήσεις και το μπάζωμα της θάλασσας. Η προσωρινή διαταγή ισχύει μέχρι της εκδίκαση των αιτήσεων αναστολής των κατοίκων.
«Η απόφαση αυτή ενθαρρύνει τον αγώνα μας μέχρι της τελική δικαίωσή μας» σημειώνει σε ανακοίνωση της Κοινοτικής παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ» η οποία και προσέφυγε στα δικαστήρια και δημοσιοποίησε την απόφαση του ΣτΕ!
Πρόκειται για μία απόφαση που όμως δεν εμποδίζει άλλες εργασίες που σχετίζονται με την κατασκευή του προβλήτα.
Σημειώνεται ότι στις αρχές Μαΐου με ανακοίνωση του ο ΟΛΠ είχε απαντήσει αναλυτικά στις όποιες αιτιάσεις κατοίκων της περιοχής για το συγκεκριμένο έργο.
Ειδικότερα όπως ανέφερε «με αφορμή άρθρα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αναφέρονται σε δήθεν ελλείψεις αδειοδοτήσεων κατά την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε» , η Διοίκηση της Εταιρείας ενημέρωσε για τα ακόλουθα:
Το έργο της Νότιας Επέκτασης του Επιβατικού Λιμένα είναι μία υποχρεωτική επένδυση ύψους 103 εκατ. ευρώ και μάλιστα η μεγαλύτερη που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου (ν.4404/2016). Το έργο έχει λάβει όλες τις άδειες και εγκρίσεις από το σύνολο των αρμοδίων προς τούτο υπηρεσιών και φορέων της Ελληνικής Πολιτείας, συμπεριλαμβανομένης της Περιφέρειας Αττικής, από την οποία συγχρηματοδοτείται η σημαντική αυτή δημόσια υποδομή αλλά και από τους αρμόδιους φορείς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο είναι πλήρως περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο με βάση τις αποφάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που εκδόθηκαν κατά τα έτη 2013 και 2018. Στις 25/2/2020 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης των εργασιών παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη ως εκπροσώπου του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, οι οποίοι χαιρέτισαν την έναρξη του έργου και υπογράμμισαν τη σημασία του για την τοπική και εθνική οικονομία. Ακολούθησε η ενημέρωση των Αρχών (Λιμεναρχείο, Υδρογραφική Υπηρεσία, Υπηρεσία Φάρων) για τη λήψη των απαραίτητων αδειών που αφορούσαν στην απόρριψη των βυθοκορημάτων με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Σημειώνεται ότι για την έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έγιναν εργαστηριακοί έλεγχοι από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε δείγματα ιζημάτων που ελήφθησαν από την περιοχή του έργου και αφού αξιολογήθηκαν χαρακτηρίστηκαν ως αδρανή και μη επικίνδυνα υλικά.
Σε εφαρμογή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου εκδόθηκε από τη Λιμενική Αρχή η απόφαση έγκρισης απόρριψης και τα ιζήματα αυτά ως προϊόντα των υποθαλάσσιων εκσκαφών απορρίπτονται σε συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή που έχει καθοριστεί από το ΓΕΝ. Οι εργασίες συνεχίζονται ομαλά με στόχο πριν το πέρας της θερινής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί τμήμα του έργου ικανό για την ασφάλειά του έναντι της χειμερινής περιόδου. Το έργο έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης σε 32 μήνες.
Με τα ανωτέρω στοιχεία, οι Έλληνες πολίτες και το επενδυτικό κοινό μπορούν να σχηματίσουν ξεκάθαρη εικόνα για τη νομιμότητα και την πορεία του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε».
mononews
Ειδικότερα το ΣτΕ εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία υποχρεώνει την COSCO να σταματήσει τις εργασίες στην Πειραϊκή, εργασίες που αφορούν τις βυθοκορήσεις και το μπάζωμα της θάλασσας. Η προσωρινή διαταγή ισχύει μέχρι της εκδίκαση των αιτήσεων αναστολής των κατοίκων.
«Η απόφαση αυτή ενθαρρύνει τον αγώνα μας μέχρι της τελική δικαίωσή μας» σημειώνει σε ανακοίνωση της Κοινοτικής παράταξης ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ» η οποία και προσέφυγε στα δικαστήρια και δημοσιοποίησε την απόφαση του ΣτΕ!
Πρόκειται για μία απόφαση που όμως δεν εμποδίζει άλλες εργασίες που σχετίζονται με την κατασκευή του προβλήτα.
Σημειώνεται ότι στις αρχές Μαΐου με ανακοίνωση του ο ΟΛΠ είχε απαντήσει αναλυτικά στις όποιες αιτιάσεις κατοίκων της περιοχής για το συγκεκριμένο έργο.
Ειδικότερα όπως ανέφερε «με αφορμή άρθρα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αναφέρονται σε δήθεν ελλείψεις αδειοδοτήσεων κατά την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε» , η Διοίκηση της Εταιρείας ενημέρωσε για τα ακόλουθα:
Το έργο της Νότιας Επέκτασης του Επιβατικού Λιμένα είναι μία υποχρεωτική επένδυση ύψους 103 εκατ. ευρώ και μάλιστα η μεγαλύτερη που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου (ν.4404/2016). Το έργο έχει λάβει όλες τις άδειες και εγκρίσεις από το σύνολο των αρμοδίων προς τούτο υπηρεσιών και φορέων της Ελληνικής Πολιτείας, συμπεριλαμβανομένης της Περιφέρειας Αττικής, από την οποία συγχρηματοδοτείται η σημαντική αυτή δημόσια υποδομή αλλά και από τους αρμόδιους φορείς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο είναι πλήρως περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο με βάση τις αποφάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που εκδόθηκαν κατά τα έτη 2013 και 2018. Στις 25/2/2020 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης των εργασιών παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη ως εκπροσώπου του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, οι οποίοι χαιρέτισαν την έναρξη του έργου και υπογράμμισαν τη σημασία του για την τοπική και εθνική οικονομία. Ακολούθησε η ενημέρωση των Αρχών (Λιμεναρχείο, Υδρογραφική Υπηρεσία, Υπηρεσία Φάρων) για τη λήψη των απαραίτητων αδειών που αφορούσαν στην απόρριψη των βυθοκορημάτων με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Σημειώνεται ότι για την έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έγιναν εργαστηριακοί έλεγχοι από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο σε δείγματα ιζημάτων που ελήφθησαν από την περιοχή του έργου και αφού αξιολογήθηκαν χαρακτηρίστηκαν ως αδρανή και μη επικίνδυνα υλικά.
Σε εφαρμογή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου εκδόθηκε από τη Λιμενική Αρχή η απόφαση έγκρισης απόρριψης και τα ιζήματα αυτά ως προϊόντα των υποθαλάσσιων εκσκαφών απορρίπτονται σε συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή που έχει καθοριστεί από το ΓΕΝ. Οι εργασίες συνεχίζονται ομαλά με στόχο πριν το πέρας της θερινής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί τμήμα του έργου ικανό για την ασφάλειά του έναντι της χειμερινής περιόδου. Το έργο έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης σε 32 μήνες.
Με τα ανωτέρω στοιχεία, οι Έλληνες πολίτες και το επενδυτικό κοινό μπορούν να σχηματίσουν ξεκάθαρη εικόνα για τη νομιμότητα και την πορεία του επενδυτικού προγράμματος της ΟΛΠ Α.Ε».
mononews
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου