Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών στην παραδοσιακή και κατά τεκμήριο τουριστική εμπορικά αγορά της Πλάκας, μετά την άρση του lockdown στις 11 Μαΐου, παρέμεινε κλειστό ποσοστό 13,7% ενώ το σύνολο των επιχειρήσεων καταγράφει κατακόρυφη πτώση τζίρου. Σημειώνεται ότι η παραπάνω έρευνα στη συγκεκριμένη τοπική αγορά απηχεί σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες που επικρατούν και σε άλλες τουριστικές αγορές της χώρας, που παρά την εποχικότητα επιβιώνουν από τις αγορές των τουριστών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας σε 153 επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, πέραν των απωλειών της δίμηνης «αργίας», από την επαναλειτουργία τους έως σήμερα, καμιά δεν είχε καλύτερο ή έστω ίδιο επίπεδο πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Η συντριπτική πλειονότητα (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα είτε πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησής της.
Αναλυτικότερα:
Από τους συμμετέχοντες, το 62,1% του δείγματος κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησής του την επέκταση της μείωσης κατά 40% του ενοικίου έως το τέλος του έτους.
Λιγότερο από το 1/3 (28,1%) των ερωτηθέντων ανέδειξαν τις φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις ως τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα που θα εξασφαλίσει την επιβίωση των επιχειρήσεών τους.
Το 9,2% δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέσω δανείων ή προγραμμάτων ΕΣΠΑ, για την εξασφάλιση άμεσης αύξησης της ρευστότητας, αποτελεί τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για την επιβίωσή τους.
Το 71,9%, δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να ενταχθούν, για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο. Το μόνο που λειτούργησε, αλλά και αυτό με χαμηλά ποσοστά ένταξης, είναι η Επιστρεπτέα Προκαταβολή, στην οποία δήλωσε συμμετοχή το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την επισήμανση του ΕΣΑ, το αποτέλεσμα καταδεικνύει πως οι επιχειρήσεις είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα είτε φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξής τους είτε ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.
Σημειώνεται πως τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα δραστηριοποιούνται στην αμιγώς παραδοσιακή τουριστική περιοχή της Πλάκας (οι κύριοι εμπορικοί άξονες της περιοχής περιλαμβάνουν τις οδούς Δ. Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Βύρωνος, Κυδαθηναίων, Αδριανού, Αιόλου, Πανδρόσου, Άρεως, Ηφαίστου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Πλατεία Αγ. Ασωμάτων κ.ά.) και ανήκουν στις κατηγορίες εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος (83,7%) και εστίασης (16,3%).
euro2day
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας σε 153 επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, πέραν των απωλειών της δίμηνης «αργίας», από την επαναλειτουργία τους έως σήμερα, καμιά δεν είχε καλύτερο ή έστω ίδιο επίπεδο πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Η συντριπτική πλειονότητα (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα είτε πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησής της.
Αναλυτικότερα:
Από τους συμμετέχοντες, το 62,1% του δείγματος κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησής του την επέκταση της μείωσης κατά 40% του ενοικίου έως το τέλος του έτους.
Λιγότερο από το 1/3 (28,1%) των ερωτηθέντων ανέδειξαν τις φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις ως τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα που θα εξασφαλίσει την επιβίωση των επιχειρήσεών τους.
Το 9,2% δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέσω δανείων ή προγραμμάτων ΕΣΠΑ, για την εξασφάλιση άμεσης αύξησης της ρευστότητας, αποτελεί τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για την επιβίωσή τους.
Το 71,9%, δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να ενταχθούν, για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο. Το μόνο που λειτούργησε, αλλά και αυτό με χαμηλά ποσοστά ένταξης, είναι η Επιστρεπτέα Προκαταβολή, στην οποία δήλωσε συμμετοχή το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την επισήμανση του ΕΣΑ, το αποτέλεσμα καταδεικνύει πως οι επιχειρήσεις είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα είτε φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξής τους είτε ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.
Σημειώνεται πως τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα δραστηριοποιούνται στην αμιγώς παραδοσιακή τουριστική περιοχή της Πλάκας (οι κύριοι εμπορικοί άξονες της περιοχής περιλαμβάνουν τις οδούς Δ. Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Βύρωνος, Κυδαθηναίων, Αδριανού, Αιόλου, Πανδρόσου, Άρεως, Ηφαίστου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Πλατεία Αγ. Ασωμάτων κ.ά.) και ανήκουν στις κατηγορίες εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος (83,7%) και εστίασης (16,3%).
euro2day
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου