Με ομοφωνία εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο νόμου με τίτλο «Κύρωση της Συμφωνίας στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου και του Διοικητικού Κανονισμού εφαρμογής της».
«Είναι πραγματικά μία πολύ σημαντική Συμφωνία υπό την έννοια ότι αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και λύνεται μία πολύ σημαντική εκκρεμότητα πολλών ετών για τους φίλους Αιγυπτίους, για τη φίλη χώρα Αίγυπτο, με την οποία συνδεόμαστε με φιλικούς, ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς», ανέφερε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννης Βρούτσης.
«Με την υπό κύρωση σύμβαση επιτυγχάνεται η προστασία των δικαιωμάτων της κοινωνικής ασφάλισης και η διατήρηση των ασφαλιστικών προσδοκιών και δικαιωμάτων αυτών που φεύγουν από τη μία χώρα για να εργαστούν ή να κατοικήσουν σε άλλη χώρα και ως εκ τούτου, θα λειτουργήσει προς όφελος αμφότερα των συμβαλλομένων μερών, αλλά και των ασφαλισμένων τους», είπε ο υπουργός Εργασίας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Πόσοι είναι αυτοί που στον εργασιακό τους βίο, με αυτό το πλαίσιο μπορούν να τεκμηριώσουν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και ποια είναι αυτά; Όταν με τον εργασιακό μεσαίωνα προκύπτει ότι για την πλειοψηφία των εργαζομένων, για τεσσεράμισι χιλιάδες ένσημα χρειάζονται τριάντα ολόκληρα χρόνια δουλειάς για να πάρουν σύνταξη 345 ευρώ εθνική και 69 ευρώ ανταποδοτική», σχολίασε νωρίτερα ο βουλευτής του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης.
«Δεν κατανοούμε ποιους λόγους εξυπηρετεί αφού είναι πέραν του δέοντος αποδεδειγμένο ότι ειδικά στην παρούσα περίπτωση η αρχική συμφωνία ήταν ετεροβαρής για το ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα αφού είχαν μεταφερθεί εκατομμύρια ευρώ προς την Αίγυπτο, τη στιγμή που οι μεταφορές προς την Ελλάδα δεν ξεπέρασαν τις 30.000 ευρώ και οι συντάξεις στη φίλη χώρα δεν ξεπερνούν τα 50 με 80 ευρώ», σημείωσε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Μαρία Αθανασίου.
«Τα δικαιώματα που απορρέουν από τις καταβαλλόμενες εισφορές πρέπει να είναι εξασφαλισμένα για τον μετανάστη ασφαλισμένο χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς εξαιρέσεις και φυσικά χωρίς απώλεια αυτών των δικαιωμάτων σε περίπτωση επαναπατρισμού. Οι διμερείς συμβάσεις διασφαλίζουν ακριβώς αυτά τα δικαιώματα», ανέφερε η βουλευτής του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη.
Υπερψηφίστηκε η συμφωνία Ελλάδας - Μαρόκου για τις θαλάσσιες μεταφορές
Παράλληλα, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από τη Βουλή το σχέδιο νόμου «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Βασιλείου του Μαρόκου για τις Θαλάσσιες Μεταφορές».
«Η παρούσα συμφωνία δημιουργεί το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για τη ναυτιλιακή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών και αποτελεί την αφετηρία για περαιτέρω εμβάθυνση των σχέσεων τους», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης.
«Μέσω της σύναψης των διμερών ναυτιλιακών συμφωνιών με τρίτα κράτη, επιδιώκεται παγίως και διαχρονικά η νομική ασφάλεια για τους ναυτιλιακούς φορείς της χώρας μας, η διευκόλυνση της εργασίας των ναυτικών, καθώς και οι βέλτιστοι δυνατοί όροι δραστηριοποίησης του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου διεθνώς», συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ και ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, ότι για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, προωθείται η αναβάθμιση των υποδομών ασφάλειας, αλλά και επικοινωνίας των λιμεναρχείων με το υπουργείο.
Επίσης, προωθείται η υπογραφή προγραμματικής συμφωνίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την υλοποίηση του έργου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τη ναυτιλία μας, με επιδίωξη την απλούστευση, αλλά και την επίσπευση των διαδικασιών για ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που θα εξυπηρετήσει και την ελληνόκτητη και την ελληνική ναυτιλία, τον Έλληνα ναυτικό.
«Θα κάνουμε πράξη τον ψηφιακό μετασχηματισμό του υπουργείου Ναυτιλίας. Ηλεκτρονικό νηολόγιο, ηλεκτρονικά πιστοποιητικά και για τα πλοία αλλά και για το ναυτικό, ψηφιακές υπηρεσίες για το ΓΕΝΕ», συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
«Το ΚΚΕ θα καταψηφίσει την παρούσα σύμβαση, που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ακόμα δώρο στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και που από αυτή δεν έχουν να προσδοκούν κάτι οι εργαζόμενοι του κλάδου που παραμένουν αντιμέτωποι με την αβεβαιότητα και τα αδιέξοδα που τους ήταν ήδη γνώριμα και ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο στο διάστημα της πανδημίας», ανέφερε η βουλευτής του, Μαρία Κομνηνάκα.
«Το Μαρόκο αποτελεί κομβικό σημείο για τη διακίνηση παράνομων μεταναστών προς την Ευρώπη, καθώς επίσης ναρκωτικών. Οπότε απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθιστώντας αδύνατη την ψήφιση της συμφωνίας εκ μέρους μας», είπε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος.
newsbeast
«Είναι πραγματικά μία πολύ σημαντική Συμφωνία υπό την έννοια ότι αποκαθίσταται η δικαιοσύνη και λύνεται μία πολύ σημαντική εκκρεμότητα πολλών ετών για τους φίλους Αιγυπτίους, για τη φίλη χώρα Αίγυπτο, με την οποία συνδεόμαστε με φιλικούς, ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς», ανέφερε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Γιάννης Βρούτσης.
«Με την υπό κύρωση σύμβαση επιτυγχάνεται η προστασία των δικαιωμάτων της κοινωνικής ασφάλισης και η διατήρηση των ασφαλιστικών προσδοκιών και δικαιωμάτων αυτών που φεύγουν από τη μία χώρα για να εργαστούν ή να κατοικήσουν σε άλλη χώρα και ως εκ τούτου, θα λειτουργήσει προς όφελος αμφότερα των συμβαλλομένων μερών, αλλά και των ασφαλισμένων τους», είπε ο υπουργός Εργασίας, σύμφωνα με το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Πόσοι είναι αυτοί που στον εργασιακό τους βίο, με αυτό το πλαίσιο μπορούν να τεκμηριώσουν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και ποια είναι αυτά; Όταν με τον εργασιακό μεσαίωνα προκύπτει ότι για την πλειοψηφία των εργαζομένων, για τεσσεράμισι χιλιάδες ένσημα χρειάζονται τριάντα ολόκληρα χρόνια δουλειάς για να πάρουν σύνταξη 345 ευρώ εθνική και 69 ευρώ ανταποδοτική», σχολίασε νωρίτερα ο βουλευτής του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης.
«Δεν κατανοούμε ποιους λόγους εξυπηρετεί αφού είναι πέραν του δέοντος αποδεδειγμένο ότι ειδικά στην παρούσα περίπτωση η αρχική συμφωνία ήταν ετεροβαρής για το ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα αφού είχαν μεταφερθεί εκατομμύρια ευρώ προς την Αίγυπτο, τη στιγμή που οι μεταφορές προς την Ελλάδα δεν ξεπέρασαν τις 30.000 ευρώ και οι συντάξεις στη φίλη χώρα δεν ξεπερνούν τα 50 με 80 ευρώ», σημείωσε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Μαρία Αθανασίου.
«Τα δικαιώματα που απορρέουν από τις καταβαλλόμενες εισφορές πρέπει να είναι εξασφαλισμένα για τον μετανάστη ασφαλισμένο χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς εξαιρέσεις και φυσικά χωρίς απώλεια αυτών των δικαιωμάτων σε περίπτωση επαναπατρισμού. Οι διμερείς συμβάσεις διασφαλίζουν ακριβώς αυτά τα δικαιώματα», ανέφερε η βουλευτής του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη.
Υπερψηφίστηκε η συμφωνία Ελλάδας - Μαρόκου για τις θαλάσσιες μεταφορές
Παράλληλα, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από τη Βουλή το σχέδιο νόμου «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Βασιλείου του Μαρόκου για τις Θαλάσσιες Μεταφορές».
«Η παρούσα συμφωνία δημιουργεί το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για τη ναυτιλιακή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών και αποτελεί την αφετηρία για περαιτέρω εμβάθυνση των σχέσεων τους», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης.
«Μέσω της σύναψης των διμερών ναυτιλιακών συμφωνιών με τρίτα κράτη, επιδιώκεται παγίως και διαχρονικά η νομική ασφάλεια για τους ναυτιλιακούς φορείς της χώρας μας, η διευκόλυνση της εργασίας των ναυτικών, καθώς και οι βέλτιστοι δυνατοί όροι δραστηριοποίησης του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου διεθνώς», συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ και ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, ότι για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, προωθείται η αναβάθμιση των υποδομών ασφάλειας, αλλά και επικοινωνίας των λιμεναρχείων με το υπουργείο.
Επίσης, προωθείται η υπογραφή προγραμματικής συμφωνίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την υλοποίηση του έργου ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για τη ναυτιλία μας, με επιδίωξη την απλούστευση, αλλά και την επίσπευση των διαδικασιών για ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που θα εξυπηρετήσει και την ελληνόκτητη και την ελληνική ναυτιλία, τον Έλληνα ναυτικό.
«Θα κάνουμε πράξη τον ψηφιακό μετασχηματισμό του υπουργείου Ναυτιλίας. Ηλεκτρονικό νηολόγιο, ηλεκτρονικά πιστοποιητικά και για τα πλοία αλλά και για το ναυτικό, ψηφιακές υπηρεσίες για το ΓΕΝΕ», συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
«Το ΚΚΕ θα καταψηφίσει την παρούσα σύμβαση, που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα ακόμα δώρο στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και που από αυτή δεν έχουν να προσδοκούν κάτι οι εργαζόμενοι του κλάδου που παραμένουν αντιμέτωποι με την αβεβαιότητα και τα αδιέξοδα που τους ήταν ήδη γνώριμα και ενισχύθηκαν ακόμα περισσότερο στο διάστημα της πανδημίας», ανέφερε η βουλευτής του, Μαρία Κομνηνάκα.
«Το Μαρόκο αποτελεί κομβικό σημείο για τη διακίνηση παράνομων μεταναστών προς την Ευρώπη, καθώς επίσης ναρκωτικών. Οπότε απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθιστώντας αδύνατη την ψήφιση της συμφωνίας εκ μέρους μας», είπε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος.
newsbeast
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου