Ο κορωνοϊός φαίνεται ότι έχει αλλάξει ριζικά την ζωή μας με αποτέλεσμα να επηρεαστεί η καθημερινότητα όλων μας αλλά και η ευρυθμη λειτουργια των αγορών. Ομως το Δημόσιο ακόμα λειτουργεί κανονικά. Τουλάχιστον -μέχρι σήμερα -δεν υπάρχουν ανάλογες ανακοινώσεις, περι παύσεις των εργασιών. Οπως κανονικά λειτουργούν και επιχειρήσεις, όπως είναι στον κλάδο του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες του κυβερνητικού επιτελείου, των εισαγωγέων και των εμπόρων ώστε να διατηρηθεί μια ομαλή λειτουργία στην αγορά, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και τινάζουν τα πάντα στον αέρα…
Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν του Newsauto.gr πολλά ΚΕΠ αυθαίρετα δεν δέχονται να πραγματοποιήσουν την διαδικασία μεταβίβασης οχημάτων με αποτέλεσμα όλοι οι πολίτες-ιδιοκτήτες να καταφεύγουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών για να τακτοποιήσουν τις μεταβιβάσεις.
Ωστόσο οι Διευθύνσεις Μεταφορών -λόγω κορωνοϊού- λειτουργούν με το 1/3 του προσωπικού τους με αποτέλεσμα να δέχονται ένα τεράστιο όγκο αιτήσεων από ανθρώπους που έχουν βαριές ασθένειες ή άλλους σοβαρούς λόγους και να προσπαθούν να τους εξυπηρετήσουν αφήνοντας πίσω τις διαδικασίες που αφορούν σε καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στους επαγγελματίες του κλάδου.
Μάλιστα προτεραιότητα των Διευθύνσεων Μεταφορών όλης της χώρας αποτελούν τα Οχήματα Ειδικού Σκοπού (ασθενοφόρα, περιπολικά, οχήματα Δήμων) και έπειτα τοποθετούνταν όλοι επαγγελματίες του κλάδου (εισαγωγείς και έμποροι) και στο τέλος οι ιδιώτες καταναλωτές.
Όμως όπως αποδείχθηκε η αυθαίρετη άρνηση από κάποια ΚΕΠ να πραγματοποιούν μεταβιβάσεις οχημάτων έχει οδηγήσει τους πολίτες στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών προκαλώντας «έμφραγμα» στις υπηρεσίες που λειτουργούν με το 1/3 του προσωπικού.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τότε κυριολεκτικά οι εκθέσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν θα μπορούν να ολοκληρώσουν καμία πώληση με αποτέλεσμα να τιναχθεί όλη η αγορά στον αέρα και φυσικά το Κράτος να χάνει έσοδα.
Και φυσικά εφόσον συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τα λουκέτα και οι απολύσεις θα είναι μαζικές με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ελληνική οικονομία που ήδη δοκιμάζεται σκληρά εξαιτίας του κορωνοϊού!
Οπότε η ψύχραιμη αντιμετώπιση των προβλημάτων και η τιμωρία όσων αυθαίρετα δημιουργούν αδιέξοδα στην αγορά πρέπει να αποτελέσει μονόδρομο για τα κυβερνητικά στελέχη για να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων τα οποία είναι πιθανό να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στην οικονομία και στο εμπόριο.
Τι ορίζει η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής
Κανονικά θα εξυπηρετούνται τα αιτήματα που καταφθάνουν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών της Αττικής ξεκαθαρίζει Απόφαση της Περιφέρειας την οποία όπως φαίνεται δεν θέλουν να τηρήσουν αυθαραιτώντας κάποια ΚΕΠ τα οποία δεν πραγματοποιούν τις διαδικασίες μεταβίβασης οχημάτων.
Ειδικότερα όπως αναφέρει η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής: «Αναστέλλεται η εξυπηρέτηση του κοινού με αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής μέχρι και την άρση των μέτρων αποφυγής και διάδοσης του COVID-19.
Οι πολίτες μπορούν να ζητούν την εξυπηρέτησή τους ηλεκτρονικά και να λαμβάνουν με τον ίδιο τρόπο τα αιτούμενα έγγραφα, στις περιπτώσεις που αυτό είναι εφικτό. Με αυτοπρόσωπη παρουσία πολιτών θα εξυπηρετούνται μόνο έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις, κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας και ραντεβού.
Η επικοινωνία για καθορισμό συνάντησης του συναλλασσόμενου ή του νομίμου εκπροσώπου με την Υπηρεσία, θα πραγματοποιείται με την αποστολή αιτήματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φαξ ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Στο αίτημα του ο συναλλασσόμενος θα αναφέρει υποχρεωτικά τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο).
Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης. Τα στοιχεία των επικείμενων συναντήσεων θα καταχωρούνται από τη Γραμματεία της Υπηρεσίας, σε ημερήσια βάση, σε ειδικό προς τούτο βιβλίο επισκεπτών, το οποίο θα καταστραφεί με πρωτόκολλο καταστροφής με την λήξη της κρίσιμης περιόδου (για την ιχνηλάτηση πιθανού κρούσματος).
Σε κάθε περίπτωση, κατά την προσέλευση του κοινού, θα πρέπει να διασφαλίζεται η τήρηση αναλογίας του ενός ατόμου ανά 10 τμ και με ελάχιστη απόσταση τα δύο μέτρα μεταξύ των παρευρισκομένων. Οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων θα ορίζουν εκ περιτροπής υπαλλήλους των υπηρεσιών τους οι οποίοι θα απαντούν υποχρεωτικά στα τηλέφωνα των πολιτών και στα email αυτών.
Εξυπακούεται τα αιτήματα που υποβάλλονται στις υπηρεσίες σας μέσω Κ.Ε.Π. θα παραλαμβάνονται κανονικά.
Επιπρόσθετα τα αιτήματα των πολιτών θα εξυπηρετούνται και μέσω του Συστήματος Πολυκαναλικής Εξυπηρέτησης της Περιφέρειας Αττικής (Οδηγός του Πολίτη, www.patt.gov.gr»
Πώς γίνεται η μεταβίβαση οχήματος στα ΚΕΠ – Τα δικαιολογητικά
Η μεταβίβαση οχήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών ή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Τα απαιτούμενα παράβολα είναι το Τέλος Αδείας (75 ευρώ) και το Τέλος Μεταβίβασης που κυμαίνεται από 30 έως 204 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος.
Αφού καταθέσουν τα δικαιολογητικά οι ενδιαφερόμενοι ή τα νομίμως εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, πωλητής και αγοραστής ανταλλάσσουν υπεύθυνες δηλώσεις αναγράφοντας το ποσό της αγοράς ώστε να το υποβάλλουν στην εφορία. Συνήθως ο χρόνος ολοκλήρωσης της μεταβίβασης είναι περίπου 7 εργάσιμες ημέρες. Στο διάστημα αυτό ο αγοραστής μπορεί να κινεί νόμιμα και να ασφαλίσει το όχημα το οποίο έχει περάσει πια στην κατοχή του, με την σφραγισμένη από το υπουργείο φωτοτυπία της άδειας, μέχρι να παραλάβει την πρωτότυπη και να ολοκληρωθεί και τυπικά η διαδικασία.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να έχετε μαζί σας για να μεταβιβάσετε κάποιο όχημα στα ΚΕΠ είναι:
Άδεια κυκλοφορίας Ι.Χ. οχήματος (πρωτότυπη και φωτοτυπία)
Ισχύον ΚΤΕΟ (δελτίο τεχνικού ελέγχου), εφόσον υποχρεούται να διαθέτει το όχημα. (πρωτότυπο και φωτοτυπία)
Αίτηση Μεταβίβασης Οχήματος
Κυριότητα (πράξη εξόφλησης) εάν ο πωλητής χρωστούσε το αυτοκίνητο (δηλ. το είχε αγοράσει με δόσεις)
Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο, πωλητή και αγοραστή
ΑΦΜ αγοραστή
Παραστατικό Τράπεζας για την καταβολή του τέλους μεταβίβασης και του τέλους αδείας του οχήματος. Στην αιτιολογία μην ξεχάσετε να αναγράψετε την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος.
Βεβαίωση από την αρμόδια ΔΟΥ περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.
newsauto
Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες του κυβερνητικού επιτελείου, των εισαγωγέων και των εμπόρων ώστε να διατηρηθεί μια ομαλή λειτουργία στην αγορά, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) και τινάζουν τα πάντα στον αέρα…
Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν του Newsauto.gr πολλά ΚΕΠ αυθαίρετα δεν δέχονται να πραγματοποιήσουν την διαδικασία μεταβίβασης οχημάτων με αποτέλεσμα όλοι οι πολίτες-ιδιοκτήτες να καταφεύγουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών για να τακτοποιήσουν τις μεταβιβάσεις.
Ωστόσο οι Διευθύνσεις Μεταφορών -λόγω κορωνοϊού- λειτουργούν με το 1/3 του προσωπικού τους με αποτέλεσμα να δέχονται ένα τεράστιο όγκο αιτήσεων από ανθρώπους που έχουν βαριές ασθένειες ή άλλους σοβαρούς λόγους και να προσπαθούν να τους εξυπηρετήσουν αφήνοντας πίσω τις διαδικασίες που αφορούν σε καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στους επαγγελματίες του κλάδου.
Μάλιστα προτεραιότητα των Διευθύνσεων Μεταφορών όλης της χώρας αποτελούν τα Οχήματα Ειδικού Σκοπού (ασθενοφόρα, περιπολικά, οχήματα Δήμων) και έπειτα τοποθετούνταν όλοι επαγγελματίες του κλάδου (εισαγωγείς και έμποροι) και στο τέλος οι ιδιώτες καταναλωτές.
Όμως όπως αποδείχθηκε η αυθαίρετη άρνηση από κάποια ΚΕΠ να πραγματοποιούν μεταβιβάσεις οχημάτων έχει οδηγήσει τους πολίτες στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών προκαλώντας «έμφραγμα» στις υπηρεσίες που λειτουργούν με το 1/3 του προσωπικού.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τότε κυριολεκτικά οι εκθέσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν θα μπορούν να ολοκληρώσουν καμία πώληση με αποτέλεσμα να τιναχθεί όλη η αγορά στον αέρα και φυσικά το Κράτος να χάνει έσοδα.
Και φυσικά εφόσον συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τα λουκέτα και οι απολύσεις θα είναι μαζικές με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ελληνική οικονομία που ήδη δοκιμάζεται σκληρά εξαιτίας του κορωνοϊού!
Οπότε η ψύχραιμη αντιμετώπιση των προβλημάτων και η τιμωρία όσων αυθαίρετα δημιουργούν αδιέξοδα στην αγορά πρέπει να αποτελέσει μονόδρομο για τα κυβερνητικά στελέχη για να βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων τα οποία είναι πιθανό να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στην οικονομία και στο εμπόριο.
Τι ορίζει η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής
Κανονικά θα εξυπηρετούνται τα αιτήματα που καταφθάνουν στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών της Αττικής ξεκαθαρίζει Απόφαση της Περιφέρειας την οποία όπως φαίνεται δεν θέλουν να τηρήσουν αυθαραιτώντας κάποια ΚΕΠ τα οποία δεν πραγματοποιούν τις διαδικασίες μεταβίβασης οχημάτων.
Ειδικότερα όπως αναφέρει η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής: «Αναστέλλεται η εξυπηρέτηση του κοινού με αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής μέχρι και την άρση των μέτρων αποφυγής και διάδοσης του COVID-19.
Οι πολίτες μπορούν να ζητούν την εξυπηρέτησή τους ηλεκτρονικά και να λαμβάνουν με τον ίδιο τρόπο τα αιτούμενα έγγραφα, στις περιπτώσεις που αυτό είναι εφικτό. Με αυτοπρόσωπη παρουσία πολιτών θα εξυπηρετούνται μόνο έκτακτες και επείγουσες περιπτώσεις, κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας και ραντεβού.
Η επικοινωνία για καθορισμό συνάντησης του συναλλασσόμενου ή του νομίμου εκπροσώπου με την Υπηρεσία, θα πραγματοποιείται με την αποστολή αιτήματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, φαξ ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Στο αίτημα του ο συναλλασσόμενος θα αναφέρει υποχρεωτικά τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο).
Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης. Τα στοιχεία των επικείμενων συναντήσεων θα καταχωρούνται από τη Γραμματεία της Υπηρεσίας, σε ημερήσια βάση, σε ειδικό προς τούτο βιβλίο επισκεπτών, το οποίο θα καταστραφεί με πρωτόκολλο καταστροφής με την λήξη της κρίσιμης περιόδου (για την ιχνηλάτηση πιθανού κρούσματος).
Σε κάθε περίπτωση, κατά την προσέλευση του κοινού, θα πρέπει να διασφαλίζεται η τήρηση αναλογίας του ενός ατόμου ανά 10 τμ και με ελάχιστη απόσταση τα δύο μέτρα μεταξύ των παρευρισκομένων. Οι προϊστάμενοι των Διευθύνσεων θα ορίζουν εκ περιτροπής υπαλλήλους των υπηρεσιών τους οι οποίοι θα απαντούν υποχρεωτικά στα τηλέφωνα των πολιτών και στα email αυτών.
Εξυπακούεται τα αιτήματα που υποβάλλονται στις υπηρεσίες σας μέσω Κ.Ε.Π. θα παραλαμβάνονται κανονικά.
Επιπρόσθετα τα αιτήματα των πολιτών θα εξυπηρετούνται και μέσω του Συστήματος Πολυκαναλικής Εξυπηρέτησης της Περιφέρειας Αττικής (Οδηγός του Πολίτη, www.patt.gov.gr»
Πώς γίνεται η μεταβίβαση οχήματος στα ΚΕΠ – Τα δικαιολογητικά
Η μεταβίβαση οχήματος μπορεί να πραγματοποιηθεί στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών ή στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Τα απαιτούμενα παράβολα είναι το Τέλος Αδείας (75 ευρώ) και το Τέλος Μεταβίβασης που κυμαίνεται από 30 έως 204 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος.
Αφού καταθέσουν τα δικαιολογητικά οι ενδιαφερόμενοι ή τα νομίμως εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, πωλητής και αγοραστής ανταλλάσσουν υπεύθυνες δηλώσεις αναγράφοντας το ποσό της αγοράς ώστε να το υποβάλλουν στην εφορία. Συνήθως ο χρόνος ολοκλήρωσης της μεταβίβασης είναι περίπου 7 εργάσιμες ημέρες. Στο διάστημα αυτό ο αγοραστής μπορεί να κινεί νόμιμα και να ασφαλίσει το όχημα το οποίο έχει περάσει πια στην κατοχή του, με την σφραγισμένη από το υπουργείο φωτοτυπία της άδειας, μέχρι να παραλάβει την πρωτότυπη και να ολοκληρωθεί και τυπικά η διαδικασία.
Τα δικαιολογητικά που πρέπει να έχετε μαζί σας για να μεταβιβάσετε κάποιο όχημα στα ΚΕΠ είναι:
Άδεια κυκλοφορίας Ι.Χ. οχήματος (πρωτότυπη και φωτοτυπία)
Ισχύον ΚΤΕΟ (δελτίο τεχνικού ελέγχου), εφόσον υποχρεούται να διαθέτει το όχημα. (πρωτότυπο και φωτοτυπία)
Αίτηση Μεταβίβασης Οχήματος
Κυριότητα (πράξη εξόφλησης) εάν ο πωλητής χρωστούσε το αυτοκίνητο (δηλ. το είχε αγοράσει με δόσεις)
Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο, πωλητή και αγοραστή
ΑΦΜ αγοραστή
Παραστατικό Τράπεζας για την καταβολή του τέλους μεταβίβασης και του τέλους αδείας του οχήματος. Στην αιτιολογία μην ξεχάσετε να αναγράψετε την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος.
Βεβαίωση από την αρμόδια ΔΟΥ περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.
newsauto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου