Θέμα χρόνου είναι να πλεύσει στις ελληνικές θάλασσες ο νέος τύπος ferry boat που υπόσχεται να προκαλέσει τεράστιες αλλαγές στη ναυσιπλοΐα η οποία –θέλοντας και μη- οδεύει σε καινούργια, πιο οικολογικά «μονοπάτια».
Το πρώτο 100% ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα σε λίγο καιρό θα είναι γεγονός!
Για την ακρίβεια, ένα συμβατικό πλοίο αναμένεται το επόμενο διάστημα να ανασκευαστεί πλήρως ώστε να κινείται πλέον βασιζόμενο αποκλειστικά σε ηλεκτρική ενέργεια, πράγμα που αυτόματα συνεπάγεται απεξάρτηση από την χρήση πετρελαίου ή άλλου ορυκτού καυσίμου, που επιβαρύνει το περιβάλλον.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, θα το δούμε στην πορθμειακή γραμμή που συνδέει το Αίγιο με τον Άγιο Νικόλαο Δωρίδος, με τους δύο δήμους να απολαμβάνουν τα οφέλη της συνεργασίας τους με μια σειρά πανεπιστημίων και τον νορβηγικό νηογνώμονα (Det Norske Veritas).
Φυσικά ένα τέτοιο εγχείρημα δεν έρχεται δίχως κόστος και σύμφωνα με τις μελέτες, η κίνηση του ferry προβλέπεται ότι θα στοιχίσει περίπου 4 με 5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που πάντως τελικά δεν είναι καθόλου μεγάλο όσο φαίνεται. Αρωγός στο σχέδιο στέκεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία το συγχρηματοδοτεί σε ποσοστό 50%, ενώ το κόστος περιλαμβάνει προφανώς όχι μόνο την μετατροπή ενός συμβατικού πλοίου σε ηλεκτροκίνητο, αλλά και τις υποδομές που θα φτιαχτούν στις δύο αντίπερα όχθες
Στη μελέτη υπάρχει σχεδιασμός για κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων στην ξηρά όπου και θα παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ το ίδιο το καράβι θα διαθέτει την δυνατότητα να συνδυάζει φωτοβολταϊκά, άνεμο και κυματική ώστε να μπορεί να παράγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στην ίδια την θάλασσα που δεν θα μολύνονται από τα κλασικού τύπου πλεούμενα, αλλά περνούν και στις ίδιες τις κοινωνίες καθώς υπάρχει η πρόβλεψη το επιπλέον ρεύμα που δεν θα διατίθεται, θα δίνεται σε οικογένειες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους, δίχως να επιβαρύνονται με το ανάλογο οικονομικό κόστος.
Ωστόσο τα καλά νέα από την εισαγωγή αυτής της καινοτομίας δεν σταματούν εδώ. Το πετρέλαιο δεν αποτελεί κίνδυνο μόνο για τις θάλασσες και το περιβάλλον. Οι δυσμενείς επιπτώσεις του φτάνουν στο σημείο να αγγίξουν κάθε τσέπη, αφού κάθε αύξηση της τιμής του οδηγεί σε ανατιμήσεις όλων των προϊόντων που σχετίζονται με αυτό. Κι επομένως και των εισιτηρίων.
Για τις ναυτιλιακές εταιρίες αυτή είναι η κύρια αιτία αύξησης του λειτουργικού τους κόστους, πράγμα που συνεπάγεται ανάλογες ή και μεγαλύτερες αυξήσεις και στα ναύλα, με τον καταναλωτή να είναι στην κυριολεξία εκείνος που αναγκάζεται να… πληρώσει τα σπασμένα κάθε πετρελαϊκής κρίσης ή έντασης σε πετρελαιοπαραγωγούς χώρες.
Δίχως αυτή την εξάρτηση είναι λογικό να περιμένει κανείς να μπει ένα φρένο στις ανατιμήσεις και να δούμε μείωση στα εισιτήρια έως και 50% την οποία είναι πολύ πιθανό σύντομα να μπορούν να απολαύσουν πολλοί περισσότεροι από τους ταξιδιώτες της γραμμής Αίγιο-Άγιος Νικόλαος.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει καταργηθεί από το 2011 και πλέον θα καταστεί ξανά λειτουργική, ενώ παράλληλα θα αποκτήσει ζωή και το νέο λιμάνι-φάντασμα του Αιγίου, που κατασκευάστηκε μεν, δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ, δε…
Στόχος είναι να ακολουθήσει η γραμμή Ρίο-Αντίρριο και σταδιακά η χρήση ηλεκτροκίνητων ferry boats να επεκταθεί σε όλες τις πορθμειακές γραμμές της χώρας.
menshouse
Το πρώτο 100% ηλεκτρικό ferry boat στην Ελλάδα σε λίγο καιρό θα είναι γεγονός!
Για την ακρίβεια, ένα συμβατικό πλοίο αναμένεται το επόμενο διάστημα να ανασκευαστεί πλήρως ώστε να κινείται πλέον βασιζόμενο αποκλειστικά σε ηλεκτρική ενέργεια, πράγμα που αυτόματα συνεπάγεται απεξάρτηση από την χρήση πετρελαίου ή άλλου ορυκτού καυσίμου, που επιβαρύνει το περιβάλλον.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, θα το δούμε στην πορθμειακή γραμμή που συνδέει το Αίγιο με τον Άγιο Νικόλαο Δωρίδος, με τους δύο δήμους να απολαμβάνουν τα οφέλη της συνεργασίας τους με μια σειρά πανεπιστημίων και τον νορβηγικό νηογνώμονα (Det Norske Veritas).
Φυσικά ένα τέτοιο εγχείρημα δεν έρχεται δίχως κόστος και σύμφωνα με τις μελέτες, η κίνηση του ferry προβλέπεται ότι θα στοιχίσει περίπου 4 με 5 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που πάντως τελικά δεν είναι καθόλου μεγάλο όσο φαίνεται. Αρωγός στο σχέδιο στέκεται η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία το συγχρηματοδοτεί σε ποσοστό 50%, ενώ το κόστος περιλαμβάνει προφανώς όχι μόνο την μετατροπή ενός συμβατικού πλοίου σε ηλεκτροκίνητο, αλλά και τις υποδομές που θα φτιαχτούν στις δύο αντίπερα όχθες
Στη μελέτη υπάρχει σχεδιασμός για κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων στην ξηρά όπου και θα παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ το ίδιο το καράβι θα διαθέτει την δυνατότητα να συνδυάζει φωτοβολταϊκά, άνεμο και κυματική ώστε να μπορεί να παράγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στην ίδια την θάλασσα που δεν θα μολύνονται από τα κλασικού τύπου πλεούμενα, αλλά περνούν και στις ίδιες τις κοινωνίες καθώς υπάρχει η πρόβλεψη το επιπλέον ρεύμα που δεν θα διατίθεται, θα δίνεται σε οικογένειες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους, δίχως να επιβαρύνονται με το ανάλογο οικονομικό κόστος.
Ωστόσο τα καλά νέα από την εισαγωγή αυτής της καινοτομίας δεν σταματούν εδώ. Το πετρέλαιο δεν αποτελεί κίνδυνο μόνο για τις θάλασσες και το περιβάλλον. Οι δυσμενείς επιπτώσεις του φτάνουν στο σημείο να αγγίξουν κάθε τσέπη, αφού κάθε αύξηση της τιμής του οδηγεί σε ανατιμήσεις όλων των προϊόντων που σχετίζονται με αυτό. Κι επομένως και των εισιτηρίων.
Για τις ναυτιλιακές εταιρίες αυτή είναι η κύρια αιτία αύξησης του λειτουργικού τους κόστους, πράγμα που συνεπάγεται ανάλογες ή και μεγαλύτερες αυξήσεις και στα ναύλα, με τον καταναλωτή να είναι στην κυριολεξία εκείνος που αναγκάζεται να… πληρώσει τα σπασμένα κάθε πετρελαϊκής κρίσης ή έντασης σε πετρελαιοπαραγωγούς χώρες.
Δίχως αυτή την εξάρτηση είναι λογικό να περιμένει κανείς να μπει ένα φρένο στις ανατιμήσεις και να δούμε μείωση στα εισιτήρια έως και 50% την οποία είναι πολύ πιθανό σύντομα να μπορούν να απολαύσουν πολλοί περισσότεροι από τους ταξιδιώτες της γραμμής Αίγιο-Άγιος Νικόλαος.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει καταργηθεί από το 2011 και πλέον θα καταστεί ξανά λειτουργική, ενώ παράλληλα θα αποκτήσει ζωή και το νέο λιμάνι-φάντασμα του Αιγίου, που κατασκευάστηκε μεν, δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ, δε…
Στόχος είναι να ακολουθήσει η γραμμή Ρίο-Αντίρριο και σταδιακά η χρήση ηλεκτροκίνητων ferry boats να επεκταθεί σε όλες τις πορθμειακές γραμμές της χώρας.
menshouse
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου