Ηχηρό χαστούκι στον Ερντογάν από την Volkswagen. «Παγώνουν» τα σχέδια για κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία. Η γερμανική εταιρία προγραμμάτιζε να φτιάχνει στο τουρκικό εργοστάσιο 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο! Το ύψος της επένδυσης θα ήταν 1,5 δισ. ευρώ και θα δημιουργούνταν 4.000 θέσεις εργασίας.
Οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ στην Τουρκία με αφορμή την εισβολή στη βόρεια Συρία μοιάζουν με χάδι. Εκείνο που θα «πονέσει» περισσότερο την τουρκική οικονομία και τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είναι η απόφαση της Volkswagen να «παγώσει» την κατασκευή του εργοστασίου της στην Τουρκία.
Μια επένδυση που είχε πολυδιαφημιστεί από την τουρκική κυβέρνηση, που θα έφερνε στην τουρκική οικονομία έσοδα 1,5 δισ. και θα δημιουργούσε 4.000 θέσεις εργασίας. Από την πρώτη στιγμή, η απόφαση της Volkswagen να φτιάξει το εργοστάσιό της στην Τουρκία είχε προκαλέσει αντιδράσεις. Η εταιρία στήριξε την επένδυσή της. Μέχρι που «είδε» πως αυτή, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, θα μπορούσε να της κάνει τελικά κακό. Και κάπως έτσι αποφάσισε, σε πρώτη φάση, να την «παγώσει».
Λίγες ώρες αφού ανακοινώθηκαν οι αμερικανικές κυρώσεις, ήρθαν και τα δημοσιεύματα πως ο όμιλος Volkswagen αναβάλει την τελική απόφασή του για το αν θα κατασκευάσει εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία.
Εν μέσω διεθνών πιέσεων και επικρίσεων για την τουρκική εισβολή στη βόρεια Συρία και ανησυχιών για τις επιπτώσεις που θα έχει η επένδυση στη φήμη της Volkswagen, εκπρόσωπος του ομίλου δήλωσε, σύμφωνα και με το Reuters, πως «παρακολουθούμε προσεκτικά την κατάσταση και εξετάζουμε με ανησυχία τις τρέχουσες εξελίξεις».
Η Volkswagen υποστηρίζει πως ήταν ακόμα στα τελικά στάδια των διαπραγματεύσεων και ότι δεν είχε λάβει τελική απόφαση για το εργοστάσιο. Όλοι οι… άλλοι, πάντως θεωρούσαν δεδομένο πως το εργοστάσιο θα γινόταν στην Τουρκία. Σε αυτή τη διαπίστωση, άλλωστε, «βοήθησε» και το γεγονός πως η Volkswagen ίδρυσε θυγατρική εταιρία στην δυτική επαρχία Μάνισα της Τουρκίας πριν από μερικές μέρες.
Το τουρκικό εργοστάσιο προγραμματιζόταν να κατασκευάσει τις επόμενες γενιές των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 αυτοκινήτων, σύμφωνα με το Automotive News Europe. Η έναρξη της παραγωγής είχε προγραμματιστεί για το 2022 και η γερμανική εταιρία ήθελε να καλύψει τις ανάγκες της ανατολικής Ευρώπης.
Το ύψος της επένδυσης ήταν πάνω από 1,5 δισεκ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργούνταν 4.000 νέες θέσεις εργασίας. Η έναρξη της ανέγερσης των εγκαταστάσεων έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2020.
Φαίνεται πως εκτός από τους φόβους για τις επιπτώσεις στη φήμη της, η Volkswagen βρέθηκε αντιμέτωπη και με πολικές πιέσεις. Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, το μήνυμα από την κυβέρνηση της Κάτω Σαξωνίας, που κατέχει μετοχές στη Volkswagen, ίσως ήταν ένας από τους λόγους που η επένδυση «παγώνει».
«Αν η εταιρία του δείκτη DAX κάνει τώρα το επίσημο βήμα, θα μπορούσε να υποστεί σοβαρό πλήγμα η εικόνα της», αναφέρει η Handelsblatt, σημειώνοντας πως η κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας, η οποία κατέχει το 12,7% των μετοχών του ομίλου Volkswagen και το 20% των ψήφων σε αυτό, στην περίπτωση που η ένταση στη βόρεια Συρία κλιμακωθεί και χτυπηθούν άμαχοι, δεν θα ψηφίσει υπέρ της κατασκευής του εργοστασίου στην Τουρκία.
Η Volkswagen είχε επιλέξει την Τουρκία για το εργοστάσιο λόγω «θετικών μακροοικονομικών συνθηκών». Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε ο πληθυσμός της χώρας που φθάνει τα 80 εκατ. και η θέση της Τουρκίας ανάμεσα στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Πριν καταλήξει στην Τουρκία, η Volkswagen είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να εγκαταστήσει το νέο εργοστάσιό της στη Βουλγαρία, στη Σερβία, στη Ρουμανία και τη Βόρεια Αφρική.
newsit
Οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ στην Τουρκία με αφορμή την εισβολή στη βόρεια Συρία μοιάζουν με χάδι. Εκείνο που θα «πονέσει» περισσότερο την τουρκική οικονομία και τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είναι η απόφαση της Volkswagen να «παγώσει» την κατασκευή του εργοστασίου της στην Τουρκία.
Μια επένδυση που είχε πολυδιαφημιστεί από την τουρκική κυβέρνηση, που θα έφερνε στην τουρκική οικονομία έσοδα 1,5 δισ. και θα δημιουργούσε 4.000 θέσεις εργασίας. Από την πρώτη στιγμή, η απόφαση της Volkswagen να φτιάξει το εργοστάσιό της στην Τουρκία είχε προκαλέσει αντιδράσεις. Η εταιρία στήριξε την επένδυσή της. Μέχρι που «είδε» πως αυτή, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, θα μπορούσε να της κάνει τελικά κακό. Και κάπως έτσι αποφάσισε, σε πρώτη φάση, να την «παγώσει».
Λίγες ώρες αφού ανακοινώθηκαν οι αμερικανικές κυρώσεις, ήρθαν και τα δημοσιεύματα πως ο όμιλος Volkswagen αναβάλει την τελική απόφασή του για το αν θα κατασκευάσει εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία.
Εν μέσω διεθνών πιέσεων και επικρίσεων για την τουρκική εισβολή στη βόρεια Συρία και ανησυχιών για τις επιπτώσεις που θα έχει η επένδυση στη φήμη της Volkswagen, εκπρόσωπος του ομίλου δήλωσε, σύμφωνα και με το Reuters, πως «παρακολουθούμε προσεκτικά την κατάσταση και εξετάζουμε με ανησυχία τις τρέχουσες εξελίξεις».
Η Volkswagen υποστηρίζει πως ήταν ακόμα στα τελικά στάδια των διαπραγματεύσεων και ότι δεν είχε λάβει τελική απόφαση για το εργοστάσιο. Όλοι οι… άλλοι, πάντως θεωρούσαν δεδομένο πως το εργοστάσιο θα γινόταν στην Τουρκία. Σε αυτή τη διαπίστωση, άλλωστε, «βοήθησε» και το γεγονός πως η Volkswagen ίδρυσε θυγατρική εταιρία στην δυτική επαρχία Μάνισα της Τουρκίας πριν από μερικές μέρες.
Το τουρκικό εργοστάσιο προγραμματιζόταν να κατασκευάσει τις επόμενες γενιές των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 αυτοκινήτων, σύμφωνα με το Automotive News Europe. Η έναρξη της παραγωγής είχε προγραμματιστεί για το 2022 και η γερμανική εταιρία ήθελε να καλύψει τις ανάγκες της ανατολικής Ευρώπης.
Το ύψος της επένδυσης ήταν πάνω από 1,5 δισεκ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργούνταν 4.000 νέες θέσεις εργασίας. Η έναρξη της ανέγερσης των εγκαταστάσεων έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2020.
Φαίνεται πως εκτός από τους φόβους για τις επιπτώσεις στη φήμη της, η Volkswagen βρέθηκε αντιμέτωπη και με πολικές πιέσεις. Σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt, το μήνυμα από την κυβέρνηση της Κάτω Σαξωνίας, που κατέχει μετοχές στη Volkswagen, ίσως ήταν ένας από τους λόγους που η επένδυση «παγώνει».
«Αν η εταιρία του δείκτη DAX κάνει τώρα το επίσημο βήμα, θα μπορούσε να υποστεί σοβαρό πλήγμα η εικόνα της», αναφέρει η Handelsblatt, σημειώνοντας πως η κυβέρνηση της Κάτω Σαξονίας, η οποία κατέχει το 12,7% των μετοχών του ομίλου Volkswagen και το 20% των ψήφων σε αυτό, στην περίπτωση που η ένταση στη βόρεια Συρία κλιμακωθεί και χτυπηθούν άμαχοι, δεν θα ψηφίσει υπέρ της κατασκευής του εργοστασίου στην Τουρκία.
Η Volkswagen είχε επιλέξει την Τουρκία για το εργοστάσιο λόγω «θετικών μακροοικονομικών συνθηκών». Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε ο πληθυσμός της χώρας που φθάνει τα 80 εκατ. και η θέση της Τουρκίας ανάμεσα στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Πριν καταλήξει στην Τουρκία, η Volkswagen είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να εγκαταστήσει το νέο εργοστάσιό της στη Βουλγαρία, στη Σερβία, στη Ρουμανία και τη Βόρεια Αφρική.
newsit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου