facebook-twiter

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑΣ

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

Βίκος, ΕΨΑ, Λουξ: Εξώδικο στο υπ. Πολιτισμού για διαφήμιση της Coca- Cola με τον Παρθενώνα

Κλιμακώνουν τις δράσεις απέναντι στην Coca Cola HBC οι τρεις ελληνικές βιομηχανίες εμφιαλωμένων αναψυκτικών, αποστέλλοντας εξώδικο και εγκαλώντας για διακριτική μεταχείριση της πολυεθνικής εταιρίας και εμμέσως για ενέργειες και αποφάσεις που οδηγούν σε απώλεια πόρων από τα εθνικά ταμεία.
Οι εταιρίες που ανήκουν, μεταξύ άλλων, και στην ένωση ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ αποστέλλοντας εξώδικο στο υπουργείο και δελτία Τύπου στα media θέτουν τις βάσεις για την πολιτικοποίηση του ζητήματος, δείχνοντας έτσι τις διαθέσεις τους να εντείνουν τα μέτρα και να διευρύνουν το πλαίσιο και το αντικείμενο της αντιδικίας, δημιουργώντας έτσι για τους πολιτικά αρμόδιους και τους τεχνοκράτες υφισταμένους πίεση και ενδεχόμενο πολιτικό κόστος.
Τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας αυτής πρωτοβουλίας είναι η συλλογικότητα, καθώς έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερο μέτωπο πίεσης και πρόθεση για πιο ουσιαστική αντιμετώπιση και διαπραγμάτευση, καθώς και η αναγωγή του θέματος και στο πολιτικό επίπεδο. Στόχος της δημόσιας κίνησης αυτής είναι, προφανώς, να φτάσει το μήνυμα στα υψηλότερα κλιμάκια της κυβέρνησης και επανεξεταστεί το θέμα, υπό τα φίλτρα της απαξίωσης της εθνικής επιχειρηματικότητας και της προώθησης των συμφερόντων πολυεθνικής.
Πρόκειται μάλιστα για την πρώτη εν δυνάμει σύγκρουση της φιλο-επιχειρηματικής κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, με το εγχώριο επιχειρηματικό κεφάλαιο, κάτι που θα δημιουργούσε αρνητικό κλίμα και θα υπέσκαπτε τις προσπάθειες εμπέδωσης εμπιστοσύνης με τον επιχειρηματικό κόσμο και διαμόρφωσης συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού για την προσέλκυση επενδύσεων, που αποτελεί τη βασική διακήρυξη της κυβέρνησης και προσωπικά του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Τις ενέργειες είχε βέβαια προαναγγείλει μέσα από τα media ο επικεφαλής της Λουξ, Γιάννης Μαρλαφέκας, αλλά απ΄ότι φαίνεται δεν εισακούστηκαν, πυροδοτώντας έτσι την κλιμάκωση και αποδεικνύοντας την ισχυρή βούληση των επιχειρηματιών να δημιουργήσουν νέες συνθήκες στην εγχώρια αγορά και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενιαίου πεδίου ανταγωνισμού.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρίες- Μέλη της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις  συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της.
Ωστόσο, επισημαίνεται ότι
ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρίες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα.
Η διατύπωση αυτή αποτελεί ίσως το κορυφαίο μήνυμα του δελτίου Τύπου, καθώς θέτει ζήτημα για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, όχι μόνο ως προς διαχείριση του ζητήματος αθέμιτου ανταγωνισμού, ανοίγει το εύρος περιλαμβάνοντας το πολιτικό και το δημοσιονομικό σκέλος, καθώς το ελληνικό Δημόσιο γράφει διαφυγόντα έσοδα από χρήση εθνικών συμβόλων από πολυεθνική εταιρία που είχε ως στόχο την παραγωγή κέρδους, όπως εξηγεί η ανακοίνωση:
Το Υπουργείο Πολιτισμού λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος. Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το Υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού σε αντίθετη περίπτωση η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια  εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας. Ασφαλώς, καμία από τις εταιρείες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca Cola δεν προσβλέπει μέσω της προσφυγής της στη δικαιοσύνη στην χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος.
Η ανακοίνωση, που δεν απέχει πολύ από το εξώδικο που κατατέθηκε, προαναγγέλλει δράσεις, οι οποίες σύμφωνα με το κείμενο δεν θα περιορίζονται πλέον κατά της Coca Cola αλλά είναι πολύ πιθανό να στρέφονται και κατά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Βέβαια, παρέχεται και μια οδός διαφυγής, καθώς στοχοποιείται μια σύμβουλος με τη φράση:
«λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου»
γεγονός που συνεπάγεται ότι είναι εύκολο η πολιτική ηγεσία να διαφύγει από την επικείμενη σύγκρουση με τρεις Έλληνες επιχειρηματίες, με περιορισμένο κόστος, εν αντιθέσει με το δυνητικά υψηλό πολιτικό κόστος που θα είχε μια σύγκρουση με το εθνικό επιχειρηματικό κεφάλαιο.
crisismonitor

Δημοφιλεις αναρτησεις

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ BLOGS

ΔΕΙΤΕ ΤΟ

inblogsgr news