Καταργείται η υποχρεωτική πρακτική επανεξέταση για την ανανέωση του διπλώματος των άνω των 74 ετών, με το νομοσχέδιο που καταθέτει στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ απεγκλωβίζονται πάνω από 150.000 υποψήφιοι οδηγοί και εκπαιδευτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα ήταν «όμηροι» της ισχύουσας διαδικασίας.
Όπως μάλιστα αναφέρει σε μήνυμα του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Αχ. Καραμανλής, «με το νομοσχέδιο επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που καταθέτουμε, λύνονται επιτέλους τα προβλήματα στην απόκτηση διπλώματος που δημιουργήθηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Η κατάσταση ομαλοποιείται και το υπουργείο προχωρά άμεσα στο σχεδιασμό ενός σύγχρονου και λειτουργικού νομοσχεδίου για τις εξετάσεις οδήγησης
Η νομοθετική ρύθμιση θα κατατεθεί στις 28 Αυγούστου στη Βουλή. Βάσει των αλλαγών μειώνεται το κόστος των ιατρικών εξετάσεων για τους ηλικιωμένους και παραμένει η αύξηση των παραβόλων για τους νέους υποψήφιους οδηγούς
Κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ θα προβλέπει για τους ηλικιωμένους οδηγούς άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησης τους η νομοθετική ρύθμιση που θα καταθέσει το υπουργείο Μεταφορών μεθαύριο Τετάρτη (28/8) στη Βουλή με στόχο να περάσει από την αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την ίδια ημέρα και να ψηφιστεί έως την Παρασκευή.
Με την ίδια ρύθμιση επανέρχεται το παλαιό σύστημα εξέτασης και απόκτησης άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα μηνών. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι πλέον θα ορίζεται ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δε θα μειωθεί τελικά το ύψος των παραβόλων από τα 15 στα 10 ευρώ για τους υποψηφίους νέους οδηγούς καθώς η σχετική πρόταση του υπουργείου δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών. Υπενθυμίζεται ότι τα παράβολά είχαν αυξηθεί με τον υπό αναστολή νόμο κατά 50% προκειμένου τμήμα τους να καλύπτει την ασφάλιση των εξεταζομένων, οι οποίοι θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή στο όχημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ρύθμιση θα καταργεί τα άρθρα 1-10 του νόμου 4599/2019 με στόχο να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για περίπου 105.000 υποψηφίους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναμονή από τον περασμένο Οκτώβριο. Κι αυτό επειδή, όπως έχει υπογραμμίσει σε δηλώσεις του και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν σε πολλά σημεία ανεφάρμοστος καθώς και οι υπηρεσίες του υπουργείου εμφανίζονται ανέτοιμες να τον υποστηρίξουν.
Με τη ρύθμιση που θα κατατεθεί θα καταργείται και η επανεξέταση των ηλικιωμένων οδηγών άνω των 74 ετών στην πορεία καθώς για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους θα αρκούν οι ιατρικές εξετάσεις, ο αριθμός των οποίων ενδέχεται να αυξηθεί. Μετά την πάροδο του μεταβατικού χρονικού διαστήματος των εννέα μηνών, το υπουργείο θα παρουσιάσει νέα νομοθετική ρύθμιση αφού ολοκληρώσει την εξέταση άρθρο του ισχύοντος νόμου.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει προ μηνός στο «Έθνος» ο κ. Κεφαλογιάννης, η αναστολή του νόμου θα επανατοποθετήσει τους εκπαιδευτές εντός της καμπίνας του οχήματος εξέτασης, ενώ θα προβλέπεται η παρουσία των εκπαιδευτών ειδικά για το διάστημα μέχρι τη δημιουργία ειδικών πιστών ή ελεγχόμενων και αποκλεισμένων από την Τροχαία περιοχών διενέργειας πρακτικών εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο αναμένεται να διατηρήσει τη ρύθμιση για ύπαρξη κάμερας στα οχήματα διενέργειας εξετάσεων, αλλά κατά πάσα πιθανότητα χωρίς την πρόβλεψη για μετάδοση της εξέτασης σε πραγματικό χρόνο.
Επανασυστήνονται, προσθέτει ο υπουργός, άμεσα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές και σχεδιάζεται και η περαιτέρω αναβάθμιση των ιατρικών εξετάσεων. Επίσης, ανατίθεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το πλαίσιο λειτουργίας για τις «γουρούνες».
Τέλος, συστήνεται επιτροπή η οποία σε 6 μήνες θα καταθέσει ένα σύγχρονο και λειτουργικό νομοσχέδιο για τις εξετάσεις οδήγησης λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές επιτροπές.
aftodioikisi
Όπως μάλιστα αναφέρει σε μήνυμα του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Αχ. Καραμανλής, «με το νομοσχέδιο επείγουσες ρυθμίσεις θεμάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που καταθέτουμε, λύνονται επιτέλους τα προβλήματα στην απόκτηση διπλώματος που δημιουργήθηκαν όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Η κατάσταση ομαλοποιείται και το υπουργείο προχωρά άμεσα στο σχεδιασμό ενός σύγχρονου και λειτουργικού νομοσχεδίου για τις εξετάσεις οδήγησης
Η νομοθετική ρύθμιση θα κατατεθεί στις 28 Αυγούστου στη Βουλή. Βάσει των αλλαγών μειώνεται το κόστος των ιατρικών εξετάσεων για τους ηλικιωμένους και παραμένει η αύξηση των παραβόλων για τους νέους υποψήφιους οδηγούς
Κατάργηση της επανεξέτασης στην πορεία και μείωση του κόστους των ιατρικών εξετάσεων σε παθολόγο, οφθαλμίατρο, ΩΡΛ και ορθοπεδικό από τα 40 σε 30 ευρώ θα προβλέπει για τους ηλικιωμένους οδηγούς άνω των 74 ετών που θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμα οδήγησης τους η νομοθετική ρύθμιση που θα καταθέσει το υπουργείο Μεταφορών μεθαύριο Τετάρτη (28/8) στη Βουλή με στόχο να περάσει από την αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου την ίδια ημέρα και να ψηφιστεί έως την Παρασκευή.
Με την ίδια ρύθμιση επανέρχεται το παλαιό σύστημα εξέτασης και απόκτησης άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα μηνών. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι πλέον θα ορίζεται ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δε θα μειωθεί τελικά το ύψος των παραβόλων από τα 15 στα 10 ευρώ για τους υποψηφίους νέους οδηγούς καθώς η σχετική πρόταση του υπουργείου δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών. Υπενθυμίζεται ότι τα παράβολά είχαν αυξηθεί με τον υπό αναστολή νόμο κατά 50% προκειμένου τμήμα τους να καλύπτει την ασφάλιση των εξεταζομένων, οι οποίοι θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή στο όχημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ρύθμιση θα καταργεί τα άρθρα 1-10 του νόμου 4599/2019 με στόχο να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για περίπου 105.000 υποψηφίους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναμονή από τον περασμένο Οκτώβριο. Κι αυτό επειδή, όπως έχει υπογραμμίσει σε δηλώσεις του και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν σε πολλά σημεία ανεφάρμοστος καθώς και οι υπηρεσίες του υπουργείου εμφανίζονται ανέτοιμες να τον υποστηρίξουν.
Με τη ρύθμιση που θα κατατεθεί θα καταργείται και η επανεξέταση των ηλικιωμένων οδηγών άνω των 74 ετών στην πορεία καθώς για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους θα αρκούν οι ιατρικές εξετάσεις, ο αριθμός των οποίων ενδέχεται να αυξηθεί. Μετά την πάροδο του μεταβατικού χρονικού διαστήματος των εννέα μηνών, το υπουργείο θα παρουσιάσει νέα νομοθετική ρύθμιση αφού ολοκληρώσει την εξέταση άρθρο του ισχύοντος νόμου.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει προ μηνός στο «Έθνος» ο κ. Κεφαλογιάννης, η αναστολή του νόμου θα επανατοποθετήσει τους εκπαιδευτές εντός της καμπίνας του οχήματος εξέτασης, ενώ θα προβλέπεται η παρουσία των εκπαιδευτών ειδικά για το διάστημα μέχρι τη δημιουργία ειδικών πιστών ή ελεγχόμενων και αποκλεισμένων από την Τροχαία περιοχών διενέργειας πρακτικών εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο αναμένεται να διατηρήσει τη ρύθμιση για ύπαρξη κάμερας στα οχήματα διενέργειας εξετάσεων, αλλά κατά πάσα πιθανότητα χωρίς την πρόβλεψη για μετάδοση της εξέτασης σε πραγματικό χρόνο.
Επανασυστήνονται, προσθέτει ο υπουργός, άμεσα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές και σχεδιάζεται και η περαιτέρω αναβάθμιση των ιατρικών εξετάσεων. Επίσης, ανατίθεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το πλαίσιο λειτουργίας για τις «γουρούνες».
Τέλος, συστήνεται επιτροπή η οποία σε 6 μήνες θα καταθέσει ένα σύγχρονο και λειτουργικό νομοσχέδιο για τις εξετάσεις οδήγησης λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές επιτροπές.
aftodioikisi
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου