Στην «αναστήλωση» των αστικών συγκοινωνιών επιστρατεύοντας το ηλεκτρονικό εισιτήριο, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τη λήψη δραστικών μέτρων που φιλοδοξούν να ανεβάσουν επίπεδο στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και να ενισχύσουν με προσωπικό τους αποδεκατισμένους φορείς αστικών συγκοινωνιών.
Οι συγκοινωνίες έχουν στα χέρια τους σήμερα ένα σημαντικό εργαλείο που είναι το ηλεκτρονικό κόμιστρο για να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να φέρουν τις σύγχρονες τεχνολογίες πληρωμών στην υπηρεσία του πολίτη.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται μέχρι την Άνοιξη του 2020 να ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό εισιτήριο η εφαρμογή για χρέωση με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα των μετακινήσεων, δυνατότητα που θα δώσει στους πολίτες την ευκαιρία να περνούν τις μπάρες χρησιμοποιώντας τις κάρτες πληρωμών χωρίς να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Το παράδειγμα του Λονδίνου
Στο Λονδίνο, σύμφωνα με εκπροσώπους της VISA, «η χρήση της τεχνολογίας του ανοικτού κυκλώματος, που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι κάρτες ως εισιτήρια, έχει ήδη σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του συστήματος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλούνται πέρσι είχαν πραγματοποιηθεί ένα δισεκατομμύριο διαδρομές με απευθείας χρέωση στην κάρτα του επιβάτη, χωρίς αγορά εισιτηρίου, με αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να έχει μειωθεί από 16% του συνόλου των εσόδων στο 8%, με προοπτικές να μειωθεί σημαντικά περισσότερο. Η εφαρμογή αυτή συρρίκνωσε και τους χρόνους αναμονής στα εκδοτήρια μειώνοντας αισθητά την ταλαιπωρία των επιβατών.
Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδομών αρμόδιος για τον τομέα των Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ενεργοποιεί το μνημόνιο συνεργασίας που είχε υπογραφεί με την ελληνική αστυνομία, ενισχύοντας με αστυνομικές δυνάμεις ακόμη και τους ελέγχους των εισιτηρίων. Το υπουργείο θα χρειαστεί ωστόσο να ενδυναμώσει το σώμα των Ελεγκτών που παραμένει αποδυναμωμένο για να καλύψει ένα μεγάλο όγκο συγκοινωνιακού έργου τόσο στα μέσα σταθερής τροχιάς όσο και στις οδικές μεταφορές.
Το υπουργείο έχει αποφασίσει να αλλάξει και την εικόνα που παρατηρείται στις ουρές πολλών κεντρικών σταθμών με τις πολύωρες ουρές στα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων. Στο πλαίσιο αυτό σε σταθμούς με μεγάλη επιβατική κίνηση και αυξημένο τουριστικό ρεύμα όπως είναι οι σταθμοί σε Σύνταγμα, Ακρόπολη, Μοναστηράκι και Λαρίσης θα λειτουργήσουν εκδοτήρια εισιτηρίων με προσωπικό στο γκισέ για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες.
Επιπλέον ο ΟΑΣΑ θα επιστρατεύσει 30 οδηγούς που σήμερα ήταν αποσπασμένοι σε κόμματα και πολιτικά πρόσωπα που δεν έχουν εκλεγεί ενώ ξεκινά δευτεροβάθμιος έλεγχος στην ΟΣΥ για τις αναρρωτικές άδειες αφού υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για αδικαιολόγητες απουσίες που στερούν από τις υπηρεσίες πολύτιμο προσωπικό.
protothema
Οι συγκοινωνίες έχουν στα χέρια τους σήμερα ένα σημαντικό εργαλείο που είναι το ηλεκτρονικό κόμιστρο για να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να φέρουν τις σύγχρονες τεχνολογίες πληρωμών στην υπηρεσία του πολίτη.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται μέχρι την Άνοιξη του 2020 να ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό εισιτήριο η εφαρμογή για χρέωση με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα των μετακινήσεων, δυνατότητα που θα δώσει στους πολίτες την ευκαιρία να περνούν τις μπάρες χρησιμοποιώντας τις κάρτες πληρωμών χωρίς να αγοράζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Το παράδειγμα του Λονδίνου
Στο Λονδίνο, σύμφωνα με εκπροσώπους της VISA, «η χρήση της τεχνολογίας του ανοικτού κυκλώματος, που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι κάρτες ως εισιτήρια, έχει ήδη σημαντικά οφέλη κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του συστήματος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλούνται πέρσι είχαν πραγματοποιηθεί ένα δισεκατομμύριο διαδρομές με απευθείας χρέωση στην κάρτα του επιβάτη, χωρίς αγορά εισιτηρίου, με αποτέλεσμα το κόστος διαχείρισης των εισιτηρίων να έχει μειωθεί από 16% του συνόλου των εσόδων στο 8%, με προοπτικές να μειωθεί σημαντικά περισσότερο. Η εφαρμογή αυτή συρρίκνωσε και τους χρόνους αναμονής στα εκδοτήρια μειώνοντας αισθητά την ταλαιπωρία των επιβατών.
Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδομών αρμόδιος για τον τομέα των Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης ενεργοποιεί το μνημόνιο συνεργασίας που είχε υπογραφεί με την ελληνική αστυνομία, ενισχύοντας με αστυνομικές δυνάμεις ακόμη και τους ελέγχους των εισιτηρίων. Το υπουργείο θα χρειαστεί ωστόσο να ενδυναμώσει το σώμα των Ελεγκτών που παραμένει αποδυναμωμένο για να καλύψει ένα μεγάλο όγκο συγκοινωνιακού έργου τόσο στα μέσα σταθερής τροχιάς όσο και στις οδικές μεταφορές.
Το υπουργείο έχει αποφασίσει να αλλάξει και την εικόνα που παρατηρείται στις ουρές πολλών κεντρικών σταθμών με τις πολύωρες ουρές στα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων. Στο πλαίσιο αυτό σε σταθμούς με μεγάλη επιβατική κίνηση και αυξημένο τουριστικό ρεύμα όπως είναι οι σταθμοί σε Σύνταγμα, Ακρόπολη, Μοναστηράκι και Λαρίσης θα λειτουργήσουν εκδοτήρια εισιτηρίων με προσωπικό στο γκισέ για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες.
Επιπλέον ο ΟΑΣΑ θα επιστρατεύσει 30 οδηγούς που σήμερα ήταν αποσπασμένοι σε κόμματα και πολιτικά πρόσωπα που δεν έχουν εκλεγεί ενώ ξεκινά δευτεροβάθμιος έλεγχος στην ΟΣΥ για τις αναρρωτικές άδειες αφού υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για αδικαιολόγητες απουσίες που στερούν από τις υπηρεσίες πολύτιμο προσωπικό.
protothema
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου